Poslední výjezdní setkání zaměstnanců společnosti CleverMaps, a s ní úzce spjatých firem, které se konalo v polovině června, probíhalo ryze v neformálním duchu. V táborové osadě Suté Břehy jsme strávili příjemný den naplněný různými aktivitami s úmyslem stmelit kolektiv, abychom druhý den ráno vyrazili v kánoích zmapovat tok řeky Divoká Orlice.
Smyslem výjezdního setkání tentokrát nebylo vytyčit cíle a mise, stanovit si strategii, ani polemizovat nad tím, co děláme špatně a proč, a v čem je nutné se změnit a co je potřeba dělat jinak. Jednoduše ne. Cílem výjezdního setkání bylo pobavit se, strávit spolu nějaký čas a naplnit hodnoty, o kterých se stále utvrzujeme, že je v CleverMaps žijeme.
Zpočátku jsem byla mírně nervózní, protože jsem netušila co očekávat. Do firmy jsem na pozici marketingového manažera nastoupila nedávno, zatím jsem nestihla proniknout do firemní kultury ani se blíže poznat s kolegy, a slovíček o neformální zábavě na teambuildingu lišících se od reality jsem slyšela už nespočet. Pak jsem ale sama sebe přesvědčila, že je lepší neočekávat vůbec nic a být připravená na vše.
V úterý 12. června ráno jsme se tedy ze všech možných koutů republiky sjeli do tábořiště, kde jsme složili tašky a netrpělivě očekávali, co se bude dít. Krátké slovo úvodem v podání zakladatele společnosti Ondřeje Tomase bylo působivé a velmi pozitivní. Přesto mě mé myšlenky zavedly k úvahám, jaké to v mém novém zaměstnání přeci jen bude.
CleverMaps je na první pohled startup jako každý jiný. Občas se potácí s příliš rychle se měnící situací, s přívalem horkých nápadů, které mají najednou vyšší prioritu než vše ostatní, s chybějícími lidmi i financemi. Prezentuje se jako svobodná firma s plochou strukturou, ve které se smí mluvit upřímně a otevřeně o všem.
Typický startup ale charakterizuje i fakt, že je plný dravých a ambiciózních lidí, s hromadou skvělých nápadů a chutí je všechny realizovat. A stejně tak je tomu i u nás. Ten umí to, ten tohle, a každý je odhodlaný přinést firmě přesně to, co odpovídá jeho profesi. Úspěšný produkt, kvalitní kód, lepší design, spokojené zákazníky, zisk i úspěch. A důležité je, že se každý může realizovat přesně v tom, co ho baví.
Lidi v CleverMaps ale nejsou jen zapálení pracanti. Mají i svou lidskou tvář, hromadu zájmů a rádi se baví, což potvrdila i první aktivita, kterou si pro nás na „výjezdku“ připravil SID, kouč, který se týmu už nějaký ten pátek věnuje. Úkolem bylo odprezentovat na neurčité konferenci produkty společnosti a vzbudit zájem u ostatních účastníků. Rozdělení do skupin proběhlo čistě náhodně a fantazii se při vymýšlení meze nekladly. Narychlo secvičené scénky jsme pak předvedli před publikem tvořeným ostatními týmy a výborně jsme se u toho pobavili.
Nakonec zábava je jednou z hodnot, která je podle lidí v CleverMaps pro společnost charakteristická. Shodují se ale i na jiných, které jsou mnohdy daleko důležitější. Lze je popsat třeba slovy: důvěra, rodina, ochota pomáhat a sdílet, svoboda, jistota a otevřenost. A při dalších hrách v průběhu dne se ukazuje, že tomu tak vážně je.
Hecujeme se v rychlostní soutěži při postupném „sbírání“ kartiček s čísly náhodně poházenými v obdelníkové výseči vymezené lanem, kdy v jednu chvíli může být uvnitř výseče pouze jeden z nás. Každý zná svůj úkol a ví, že když při příštím pokusu zabere aspoň o kousek víc, celkový výsledek se může výrazně zlepšit. A zdá se, že to bereme zodpovědně, ani ne kvůli sobě, ale kvůli ostatním.
Spoléháme se na sebe i při štafetě ve formě tiché pošty a především pak při přípravě táboráku a jídla pro celý tým, společně myjeme nádobí a pak i zpíváme u plápolajícího ohně. Trochu nezúčastněně to vše kolem pozoruji a přijde mi neuvěřitelné, že takhle to může v tak hojném počtu lidí fungovat. Začínám ale věřit, že slova o svobodné firmě nejsou prázdná a firemní kultura se zde tvoří podobně jako kultura lidová.
Otevřenost lidí SID prověřuje dalším úkolem, při kterém opouštím svou komfortní zónu. Můj vnitřní hlas panicky křičí: „Pomoc! Vždyť jsem tady mezi nimi pořád ještě cizinka!“, ale nevzdávám to. Všichni si vzájemně koukáme do očí, podáváme si ruce a učíme se chválit a děkovat si navzájem za maličkosti, za drobnosti, za úsměvy i za podporu. Jsem mile překvapená a pak ještě jednou, když všichni otevřeně píšou na papíry z flipchartu své názory při poslední aktivitě.
Úkol, který uzavírá část dne organizovanou SIDem, kromě otázek na firemní hodnoty a význam CleverMaps v našich životech, obsahuje také otázku na to, co nám v CleverMaps vadí nebo naopak chybí. Objevují se zde například hesla: Vystupování navenek, Marketing, který není, Chybí články na blogu, Lepší web, Marketing firemní kultury a podobně. A právě zde nacházím odpovědi na mnohé otázky.
V rámci poobědové siesty jsme totiž měli věnovat čas sami sobě a nahlédnout do sebe samých. Popřemýšlet nad tím, kam se chceme v určitém časovém horizontu dostat, zda jsme na cestě, která vede k seberealizaci a rozvoji nás samých, a zda jsme v tuto životní chvíli na správném místě. A ukazuje se, že snad ano.
Dělat marketing ve svobodné firmě, kde je ve vás vkládaná obrovská důvěra, a kde cítí, že vás potřebují, je velká zodpovědnost. Ale taky obrovská výzva. Nespornou úlevou je vědomí, že marketing nikdy nemůže stát osamocený, a je navázaný na produkt, vývoj i obchod. A pokud po vaší pomoci ostatní kolegové volají a uvědomují si, že bez vás výsledky jejich práce svět nikdy nespatří, jste vítězem. Máte skvělý tým, který vás podrží, pomůže vám a společnými silami můžete brand i produkt s radostí servírovat na trh.
Pohledem na kouzelnou noční oblohu plnou hvězd a na kroužek vytrvalců pějících u ohně se loučím s úterním dnem plným zážitků. A ačkoli pořád nevím, co všechno mě v CleverMaps čeká, jsem ráda, že jsem součástí týmu. Uléhám na palandu táborové chatky a usínám, abych načerpala nové síly pro další den na sjezd Divoké Orlice.
Ve středu ráno si dáváme v táboře snídani a nezbytnou kávičku, balíme tašky a vyrážíme za dobrodružstvím. Rozdělujeme se náhodně do dvojic, fasujeme lodě, pádla, i pivo, skáčeme do lodí a plujeme. A tak, jak je pro lidi v CleverMaps obvyklé, užíváme si legraci, děláme srandičky, smějeme se, na oko spolu závodíme a krademe si piva přivázaná na provázku za lodí. Těm, kteří se cvakli, ale běžíme pomoct zachránit loď i utopené věci, čekáme na nejslabší posádky a společně obědváme v polních podmínkách špinavýma rukama. Když potom odpoledne pomalu dojíždíme do cíle, vybavuje se mi, že někdo na otázku, co pro něj CleverMaps znamená, odpověděl „best off“.
- ZuZana Vintrová -
Poslední výjezdní setkání zaměstnanců společnosti CleverMaps, a s ní úzce spjatých firem, které se konalo v polovině června, probíhalo ryze v neformálním duchu. V táborové osadě Suté Břehy jsme strávili příjemný den naplněný různými aktivitami s úmyslem stmelit kolektiv, abychom druhý den ráno vyrazili v kánoích zmapovat tok řeky Divoká Orlice.
Smyslem výjezdního setkání tentokrát nebylo vytyčit cíle a mise, stanovit si strategii, ani polemizovat nad tím, co děláme špatně a proč, a v čem je nutné se změnit a co je potřeba dělat jinak. Jednoduše ne. Cílem výjezdního setkání bylo pobavit se, strávit spolu nějaký čas a naplnit hodnoty, o kterých se stále utvrzujeme, že je v CleverMaps žijeme.
Zpočátku jsem byla mírně nervózní, protože jsem netušila, co očekávat. Do firmy jsem na pozici marketingového manažera nastoupila nedávno, zatím jsem nestihla proniknout do firemní kultury ani se blíže poznat s kolegy, a slovíček o neformální zábavě na teambuildingu lišících se od reality jsem slyšela už nespočet. Pak jsem ale sama sebe přesvědčila, že je lepší neočekávat vůbec nic a být připravená na vše.
V úterý 12. června ráno jsme se tedy ze všech možných koutů republiky sjeli do tábořiště, kde jsme složili tašky a netrpělivě očekávali, co se bude dít. Krátké slovo úvodem v podání zakladatele společnosti Ondřeje Tomase bylo působivé a velmi pozitivní. Přesto mě mé myšlenky zavedly k úvahám, jaké to v mém novém zaměstnání přeci jen bude.
CleverMaps je na první pohled startup jako každý jiný. Občas se potácí s příliš rychle se měnící situací, s přívalem horkých nápadů, které mají najednou vyšší prioritu než vše ostatní, s chybějícími lidmi i financemi. Prezentuje se jako svobodná firma s plochou strukturou, ve které se smí mluvit upřímně a otevřeně o všem.
Typický startup ale charakterizuje i fakt, že je plný dravých a ambiciózních lidí, s hromadou skvělých nápadů a chutí je všechny realizovat. A stejně tak je tomu i u nás. Ten umí to, ten tohle, a každý je odhodlaný přinést firmě přesně to, co odpovídá jeho profesi. Úspěšný produkt, kvalitní kód, lepší design, spokojené zákazníky, zisk i úspěch. A důležité je, že se každý může realizovat přesně v tom, co ho baví.
Lidi v CleverMaps ale nejsou jen zapálení pracanti. Mají i svou lidskou tvář, hromadu zájmů a rádi se baví, což potvrdila i první aktivita, kterou si pro nás na „výjezdku“ připravil SID, kouč, který se týmu už nějaký ten pátek věnuje. Úkolem bylo odprezentovat na neurčité konferenci produkty společnosti a vzbudit zájem u ostatních účastníků. Rozdělení do skupin proběhlo čistě náhodně a fantazii se při vymýšlení meze nekladly. Narychlo secvičené scénky jsme pak předvedli před publikem tvořeným ostatními týmy a výborně jsme se u toho pobavili.
Nakonec zábava je jednou z hodnot, která je podle lidí v CleverMaps pro společnost charakteristická. Shodují se ale i na jiných, které jsou mnohdy daleko důležitější. Lze je popsat třeba slovy: důvěra, rodina, ochota pomáhat a sdílet, svoboda, jistota a otevřenost. A při dalších hrách v průběhu dne se ukazuje, že tomu tak vážně je.
Hecujeme se v rychlostní soutěži při postupném „sbírání“ kartiček s čísly náhodně poházenými v obdelníkové výseči vymezené lanem, kdy v jednu chvíli může být uvnitř výseče pouze jeden z nás. Každý zná svůj úkol a ví, že když při příštím pokusu zabere aspoň o kousek víc, celkový výsledek se může výrazně zlepšit. A zdá se, že to bereme zodpovědně, ani ne kvůli sobě, ale kvůli ostatním.
Spoléháme se na sebe i při štafetě ve formě tiché pošty a především pak při přípravě táboráku a jídla pro celý tým, společně myjeme nádobí a pak i zpíváme u plápolajícího ohně. Trochu nezúčastněně to vše kolem pozoruji a přijde mi neuvěřitelné, že takhle to může v tak hojném počtu lidí fungovat. Začínám ale věřit, že slova o svobodné firmě nejsou prázdná a firemní kultura se zde tvoří podobně jako kultura lidová.
Otevřenost lidí SID prověřuje dalším úkolem, při kterém opouštím svou komfortní zónu. Můj vnitřní hlas panicky křičí: „Pomoc! Vždyť jsem tady mezi nimi pořád ještě cizinka!“, ale nevzdávám to. Všichni si vzájemně koukáme do očí, podáváme si ruce a učíme se chválit a děkovat si navzájem za maličkosti, za drobnosti, za úsměvy i za podporu. Jsem mile překvapená a pak ještě jednou, když všichni otevřeně píšou na papíry z flipchartu své názory při poslední aktivitě.
Úkol, který uzavírá část dne organizovanou SIDem, kromě otázek na firemní hodnoty a význam CleverMaps v našich životech, obsahuje také otázku na to, co nám v CleverMaps vadí nebo naopak chybí. Objevují se zde například hesla: Vystupování navenek, Marketing, který není, Chybí články na blogu, Lepší web, Marketing firemní kultury a podobně. A právě zde nacházím odpovědi na mnohé otázky.
V rámci poobědové siesty jsme totiž měli věnovat čas sami sobě a nahlédnout do sebe samých. Popřemýšlet nad tím, kam se chceme v určitém časovém horizontu dostat, zda jsme na cestě, která vede k seberealizaci a rozvoji nás samých, a zda jsme v tuto životní chvíli na správném místě. A ukazuje se, že snad ano.
Dělat marketing ve svobodné firmě, kde je ve vás vkládaná obrovská důvěra, a kde cítí, že vás potřebují, je velká zodpovědnost. Ale taky obrovská výzva. Nespornou úlevou je vědomí, že marketing nikdy nemůže stát osamocený, a je navázaný na produkt, vývoj i obchod. A pokud po vaší pomoci ostatní kolegové volají a uvědomují si, že bez vás výsledky jejich práce svět nikdy nespatří, jste vítězem. Máte skvělý tým, který vás podrží, pomůže vám a společnými silami můžete brand i produkt s radostí servírovat na trh.
Pohledem na kouzelnou noční oblohu plnou hvězd a na kroužek vytrvalců pějících u ohně se loučím s úterním dnem plným zážitků. A ačkoli pořád nevím, co všechno mě v CleverMaps čeká, jsem ráda, že jsem součástí týmu. Uléhám na palandu táborové chatky a usínám, abych načerpala nové síly pro další den na sjezd Divoké Orlice.
Ve středu ráno si dáváme v táboře snídani a nezbytnou kávičku, balíme tašky a vyrážíme za dobrodružstvím. Rozdělujeme se náhodně do dvojic, fasujeme lodě, pádla, i pivo, skáčeme do lodí a plujeme. A tak, jak je pro lidi v CleverMaps obvyklé, užíváme si legraci, děláme srandičky, smějeme se, na oko spolu závodíme a krademe si piva přivázaná na provázku za lodí. Těm, kteří se cvakli, ale běžíme pomoct zachránit loď i utopené věci, čekáme na nejslabší posádky a společně obědváme v polních podmínkách špinavýma rukama. Když potom odpoledne pomalu dojíždíme do cíle, vybavuje se mi, že někdo na otázku, co pro něj CleverMaps znamená, odpověděl „best of“.
- ZuZana Vintrová -
Poslední výjezdní setkání zaměstnanců společnosti CleverMaps, a s ní úzce spjatých firem, které se konalo v polovině června, probíhalo ryze v neformálním duchu. V táborové osadě Suté Břehy jsme strávili příjemný den naplněný různými aktivitami s úmyslem stmelit kolektiv, abychom druhý den ráno vyrazili v kánoích zmapovat tok řeky Divoká Orlice.
Smyslem výjezdního setkání tentokrát nebylo vytyčit cíle a mise, stanovit si strategii, ani polemizovat nad tím, co děláme špatně a proč, a v čem je nutné se změnit a co je potřeba dělat jinak. Jednoduše ne. Cílem výjezdního setkání bylo pobavit se, strávit spolu nějaký čas a naplnit hodnoty, o kterých se stále utvrzujeme, že je v CleverMaps žijeme.
Zpočátku jsem byla mírně nervózní, protože jsem netušila, co očekávat. Do firmy jsem na pozici marketingového manažera nastoupila nedávno, zatím jsem nestihla proniknout do firemní kultury ani se blíže poznat s kolegy, a slovíček o neformální zábavě na teambuildingu lišících se od reality jsem slyšela už nespočet. Pak jsem ale sama sebe přesvědčila, že je lepší neočekávat vůbec nic a být připravená na vše.
V úterý 12. června ráno jsme se tedy ze všech možných koutů republiky sjeli do tábořiště, kde jsme složili tašky a netrpělivě očekávali, co se bude dít. Krátké slovo úvodem v podání zakladatele společnosti Ondřeje Tomase bylo působivé a velmi pozitivní. Přesto mě mé myšlenky zavedly k úvahám, jaké to v mém novém zaměstnání přeci jen bude.
CleverMaps je na první pohled startup jako každý jiný. Občas se potácí s příliš rychle se měnící situací, s přívalem horkých nápadů, které mají najednou vyšší prioritu než vše ostatní, s chybějícími lidmi i financemi. Prezentuje se jako svobodná firma s plochou strukturou, ve které se smí mluvit upřímně a otevřeně o všem.
Typický startup ale charakterizuje i fakt, že je plný dravých a ambiciózních lidí, s hromadou skvělých nápadů a chutí je všechny realizovat. A stejně tak je tomu i u nás. Ten umí to, ten tohle, a každý je odhodlaný přinést firmě přesně to, co odpovídá jeho profesi. Úspěšný produkt, kvalitní kód, lepší design, spokojené zákazníky, zisk i úspěch. A důležité je, že se každý může realizovat přesně v tom, co ho baví.
Lidi v CleverMaps ale nejsou jen zapálení pracanti. Mají i svou lidskou tvář, hromadu zájmů a rádi se baví, což potvrdila i první aktivita, kterou si pro nás na „výjezdku“ připravil SID, kouč, který se týmu už nějaký ten pátek věnuje. Úkolem bylo odprezentovat na neurčité konferenci produkty společnosti a vzbudit zájem u ostatních účastníků. Rozdělení do skupin proběhlo čistě náhodně a fantazii se při vymýšlení meze nekladly. Narychlo secvičené scénky jsme pak předvedli před publikem tvořeným ostatními týmy a výborně jsme se u toho pobavili.
Nakonec zábava je jednou z hodnot, která je podle lidí v CleverMaps pro společnost charakteristická. Shodují se ale i na jiných, které jsou mnohdy daleko důležitější. Lze je popsat třeba slovy: důvěra, rodina, ochota pomáhat a sdílet, svoboda, jistota a otevřenost. A při dalších hrách v průběhu dne se ukazuje, že tomu tak vážně je.
Hecujeme se v rychlostní soutěži při postupném „sbírání“ kartiček s čísly náhodně poházenými v obdelníkové výseči vymezené lanem, kdy v jednu chvíli může být uvnitř výseče pouze jeden z nás. Každý zná svůj úkol a ví, že když při příštím pokusu zabere aspoň o kousek víc, celkový výsledek se může výrazně zlepšit. A zdá se, že to bereme zodpovědně, ani ne kvůli sobě, ale kvůli ostatním.
Spoléháme se na sebe i při štafetě ve formě tiché pošty a především pak při přípravě táboráku a jídla pro celý tým, společně myjeme nádobí a pak i zpíváme u plápolajícího ohně. Trochu nezúčastněně to vše kolem pozoruji a přijde mi neuvěřitelné, že takhle to může v tak hojném počtu lidí fungovat. Začínám ale věřit, že slova o svobodné firmě nejsou prázdná a firemní kultura se zde tvoří podobně jako kultura lidová.
Otevřenost lidí SID prověřuje dalším úkolem, při kterém opouštím svou komfortní zónu. Můj vnitřní hlas panicky křičí: „Pomoc! Vždyť jsem tady mezi nimi pořád ještě cizinka!“, ale nevzdávám to. Všichni si vzájemně koukáme do očí, podáváme si ruce a učíme se chválit a děkovat si navzájem za maličkosti, za drobnosti, za úsměvy i za podporu. Jsem mile překvapená a pak ještě jednou, když všichni otevřeně píšou na papíry z flipchartu své názory při poslední aktivitě.
Úkol, který uzavírá část dne organizovanou SIDem, kromě otázek na firemní hodnoty a význam CleverMaps v našich životech, obsahuje také otázku na to, co nám v CleverMaps vadí nebo naopak chybí. Objevují se zde například hesla: Vystupování navenek, Marketing, který není, Chybí články na blogu, Lepší web, Marketing firemní kultury a podobně. A právě zde nacházím odpovědi na mnohé otázky.
V rámci poobědové siesty jsme totiž měli věnovat čas sami sobě a nahlédnout do sebe samých. Popřemýšlet nad tím, kam se chceme v určitém časovém horizontu dostat, zda jsme na cestě, která vede k seberealizaci a rozvoji nás samých, a zda jsme v tuto životní chvíli na správném místě. A ukazuje se, že snad ano.
Dělat marketing ve svobodné firmě, kde je ve vás vkládaná obrovská důvěra, a kde cítí, že vás potřebují, je velká zodpovědnost. Ale taky obrovská výzva. Nespornou úlevou je vědomí, že marketing nikdy nemůže stát osamocený, a je navázaný na produkt, vývoj i obchod. A pokud po vaší pomoci ostatní kolegové volají a uvědomují si, že bez vás výsledky jejich práce svět nikdy nespatří, jste vítězem. Máte skvělý tým, který vás podrží, pomůže vám a společnými silami můžete brand i produkt s radostí servírovat na trh.
Pohledem na kouzelnou noční oblohu plnou hvězd a na kroužek vytrvalců pějících u ohně se loučím s úterním dnem plným zážitků. A ačkoli pořád nevím, co všechno mě v CleverMaps čeká, jsem ráda, že jsem součástí týmu. Uléhám na palandu táborové chatky a usínám, abych načerpala nové síly pro další den na sjezd Divoké Orlice.
Ve středu ráno si dáváme v táboře snídani a nezbytnou kávičku, balíme tašky a vyrážíme za dobrodružstvím. Rozdělujeme se náhodně do dvojic, fasujeme lodě, pádla, i pivo, skáčeme do lodí a plujeme. A tak, jak je pro lidi v CleverMaps obvyklé, užíváme si legraci, děláme srandičky, smějeme se, na oko spolu závodíme a krademe si piva přivázaná na provázku za lodí. Těm, kteří se cvakli, ale běžíme pomoct zachránit loď i utopené věci, čekáme na nejslabší posádky a společně obědváme v polních podmínkách špinavýma rukama. Když potom odpoledne pomalu dojíždíme do cíle, vybavuje se mi, že někdo na otázku, co pro něj CleverMaps znamená, odpověděl „best of“.
- ZuZana Vintrová -
Poslední výjezdní setkání zaměstnanců společnosti CleverMaps, a s ní úzce spjatých firem, které se konalo v polovině června, probíhalo ryze v neformálním duchu. V táborové osadě Suté Břehy jsme strávili příjemný den naplněný různými aktivitami s úmyslem stmelit kolektiv, abychom druhý den ráno vyrazili v kánoích zmapovat tok řeky Divoká Orlice.
Smyslem výjezdního setkání tentokrát nebylo vytyčit cíle a mise, stanovit si strategii, ani polemizovat nad tím, co děláme špatně a proč, a v čem je nutné se změnit a co je potřeba dělat jinak. Jednoduše ne. Cílem výjezdního setkání bylo pobavit se, strávit spolu nějaký čas a naplnit hodnoty, o kterých se stále utvrzujeme, že je v CleverMaps žijeme.
Zpočátku jsem byla mírně nervózní, protože jsem netušila, co očekávat. Do firmy jsem na pozici marketingového manažera nastoupila nedávno, zatím jsem nestihla proniknout do firemní kultury ani se blíže poznat s kolegy, a slovíček o neformální zábavě na teambuildingu lišících se od reality jsem slyšela už nespočet. Pak jsem ale sama sebe přesvědčila, že je lepší neočekávat vůbec nic a být připravená na vše.
V úterý 12. června ráno jsme se tedy ze všech možných koutů republiky sjeli do tábořiště, kde jsme složili tašky a netrpělivě očekávali, co se bude dít. Krátké slovo úvodem v podání zakladatele společnosti Ondřeje Tomase bylo působivé a velmi pozitivní. Přesto mě mé myšlenky zavedly k úvahám, jaké to v mém novém zaměstnání přeci jen bude.
CleverMaps je na první pohled startup jako každý jiný. Občas se potácí s příliš rychle se měnící situací, s přívalem horkých nápadů, které mají najednou vyšší prioritu než vše ostatní, s chybějícími lidmi i financemi. Prezentuje se jako svobodná firma s plochou strukturou, ve které se smí mluvit upřímně a otevřeně o všem.
Typický startup ale charakterizuje i fakt, že je plný dravých a ambiciózních lidí, s hromadou skvělých nápadů a chutí je všechny realizovat. A stejně tak je tomu i u nás. Ten umí to, ten tohle, a každý je odhodlaný přinést firmě přesně to, co odpovídá jeho profesi. Úspěšný produkt, kvalitní kód, lepší design, spokojené zákazníky, zisk i úspěch. A důležité je, že se každý může realizovat přesně v tom, co ho baví.
Lidi v CleverMaps ale nejsou jen zapálení pracanti. Mají i svou lidskou tvář, hromadu zájmů a rádi se baví, což potvrdila i první aktivita, kterou si pro nás na „výjezdku“ připravil SID, kouč, který se týmu už nějaký ten pátek věnuje. Úkolem bylo odprezentovat na neurčité konferenci produkty společnosti a vzbudit zájem u ostatních účastníků. Rozdělení do skupin proběhlo čistě náhodně a fantazii se při vymýšlení meze nekladly. Narychlo secvičené scénky jsme pak předvedli před publikem tvořeným ostatními týmy a výborně jsme se u toho pobavili.
Nakonec zábava je jednou z hodnot, která je podle lidí v CleverMaps pro společnost charakteristická. Shodují se ale i na jiných, které jsou mnohdy daleko důležitější. Lze je popsat třeba slovy: důvěra, rodina, ochota pomáhat a sdílet, svoboda, jistota a otevřenost. A při dalších hrách v průběhu dne se ukazuje, že tomu tak vážně je.
Hecujeme se v rychlostní soutěži při postupném „sbírání“ kartiček s čísly náhodně poházenými v obdelníkové výseči vymezené lanem, kdy v jednu chvíli může být uvnitř výseče pouze jeden z nás. Každý zná svůj úkol a ví, že když při příštím pokusu zabere aspoň o kousek víc, celkový výsledek se může výrazně zlepšit. A zdá se, že to bereme zodpovědně, ani ne kvůli sobě, ale kvůli ostatním.
Spoléháme se na sebe i při štafetě ve formě tiché pošty a především pak při přípravě táboráku a jídla pro celý tým, společně myjeme nádobí a pak i zpíváme u plápolajícího ohně. Trochu nezúčastněně to vše kolem pozoruji a přijde mi neuvěřitelné, že takhle to může v tak hojném počtu lidí fungovat. Začínám ale věřit, že slova o svobodné firmě nejsou prázdná a firemní kultura se zde tvoří podobně jako kultura lidová.
Otevřenost lidí SID prověřuje dalším úkolem, při kterém opouštím svou komfortní zónu. Můj vnitřní hlas panicky křičí: „Pomoc! Vždyť jsem tady mezi nimi pořád ještě cizinka!“, ale nevzdávám to. Všichni si vzájemně koukáme do očí, podáváme si ruce a učíme se chválit a děkovat si navzájem za maličkosti, za drobnosti, za úsměvy i za podporu. Jsem mile překvapená a pak ještě jednou, když všichni otevřeně píšou na papíry z flipchartu své názory při poslední aktivitě.
Úkol, který uzavírá část dne organizovanou SIDem, kromě otázek na firemní hodnoty a význam CleverMaps v našich životech, obsahuje také otázku na to, co nám v CleverMaps vadí nebo naopak chybí. Objevují se zde například hesla: Vystupování navenek, Marketing, který není, Chybí články na blogu, Lepší web, Marketing firemní kultury a podobně. A právě zde nacházím odpovědi na mnohé otázky.
V rámci poobědové siesty jsme totiž měli věnovat čas sami sobě a nahlédnout do sebe samých. Popřemýšlet nad tím, kam se chceme v určitém časovém horizontu dostat, zda jsme na cestě, která vede k seberealizaci a rozvoji nás samých, a zda jsme v tuto životní chvíli na správném místě. A ukazuje se, že snad ano.
Dělat marketing ve svobodné firmě, kde je ve vás vkládaná obrovská důvěra, a kde cítí, že vás potřebují, je velká zodpovědnost. Ale taky obrovská výzva. Nespornou úlevou je vědomí, že marketing nikdy nemůže stát osamocený, a je navázaný na produkt, vývoj i obchod. A pokud po vaší pomoci ostatní kolegové volají a uvědomují si, že bez vás výsledky jejich práce svět nikdy nespatří, jste vítězem. Máte skvělý tým, který vás podrží, pomůže vám a společnými silami můžete brand i produkt s radostí servírovat na trh.
Pohledem na kouzelnou noční oblohu plnou hvězd a na kroužek vytrvalců pějících u ohně se loučím s úterním dnem plným zážitků. A ačkoli pořád nevím, co všechno mě v CleverMaps čeká, jsem ráda, že jsem součástí týmu. Uléhám na palandu táborové chatky a usínám, abych načerpala nové síly pro další den na sjezd Divoké Orlice.
Ve středu ráno si dáváme v táboře snídani a nezbytnou kávičku, balíme tašky a vyrážíme za dobrodružstvím. Rozdělujeme se náhodně do dvojic, fasujeme lodě, pádla, i pivo, skáčeme do lodí a plujeme. A tak, jak je pro lidi v CleverMaps obvyklé, užíváme si legraci, děláme srandičky, smějeme se, na oko spolu závodíme a krademe si piva přivázaná na provázku za lodí. Těm, kteří se cvakli, ale běžíme pomoct zachránit loď i utopené věci, čekáme na nejslabší posádky a společně obědváme v polních podmínkách špinavýma rukama. Když potom odpoledne pomalu dojíždíme do cíle, vybavuje se mi, že někdo na otázku, co pro něj CleverMaps znamená, odpověděl „best of“.
- ZuZana Vintrová -
Podrobný seznam naleznete na blogu Esri What’s New in ArcGIS Online (June 2017), kde jsou vedle novinek na ArcGIS Online popsány například i změny v Živém atlasu a v mobilních aplikacích.
Podrobný seznam naleznete na blogu Esri What’s New in ArcGIS Online (June 2017), kde jsou vedle novinek na ArcGIS Online popsány například i změny v Živém atlasu a v mobilních aplikacích.
Precise timing and synchronization (T&S) is crucial for many applications. It plays a vital role in the protection of critical infrastructure, ranging from energy to telecommunications. Galileo provides a unique service to the T&S user community by delivering a free, stable and very accurate time-and-frequency source that is available worldwide.
The 30 nanosecond timing provided by E-GNSS means that Europe can offer highly accurate time, phase and frequency network synchronization with clear benefits to critical infrastructure operators, thanks to its increased robustness against spoofing and jamming and improved timing service availability. Reinhard Blasi, market development officer at GSA, the European GNSS Agency, presented some of the latest market developments at the Paris International Air Show. He outlined the main uses for T&S in the fields of telecommunications, energy and finance.
The GNSS T&S segment is driven by the telecommunications sector, which represents around 90% of overall GNSS device shipments. By 2020, 5G is expected to be a new paradigm in the telecom industry, providing higher data rates and requiring further synchronisation accuracy. EGNSS should be able to contribute to meeting these more demanding accuracy requirements.
In the field of energy, for example, GNSS is used to provide a precise timing marker at nodal points of networks to ensure proper monitoring and protection against failure – GNSS can also improve the efficiency of the electricity supply network, detecting and reacting to local changes in usage, thereby helping to make energy grids ‘smarter’.
In financial trading, GNSS is used in trade timestamping in line with upcoming new regulatory frameworks that will require financial operators to trace and synchronise trades with financial computer systems. Accuracy and compliance with regulations are particularly important for the confidence of those using trading platforms.
Valeria Catalano, market development officer at GSA, presented the GSA and EC Timing and Synchronisation funded project: DEMETRA and ROBUST EGNSS TIMING SERVICES.
DEMETRA aimed to demonstrate the feasibility of delivering early EGNSS timing services to end users by utilising an operational demonstrator and conducting tests with pilot applications. The project developed a prototype of a European time disseminator, based on EGNSS, validating the concept of “time as a service” and adding new or improved features like time certification, redundancy, resilience, integrity, and improved accuracy.
The Robust Timing project is aimed at defining and validating the concept of a robust stand-alone timing service for Galileo as well as for EGNOS. The project will also design a synchronisation service using the precise time generated by Galileo (GST), but without using the Signal in Space for exchange of synchronisation information.
Read this: GNSS Market Report
David Comby, French inter-ministerial coordinator for GNSS programmes, said: “The issue is time; time is used for many applications and many of them are very critical. The question is how to use Galileo and EGNOS to benefit from their added value to the users, be it in the area of energy, high-frequency trading or telecommunications.”
The issue of resilience has come under the spotlight in recent years with ‘jamming’ and ‘spoofing' attacks. GSA has found solutions in the shape of Open Service Navigation Message Authentication (OS NMA) and Commercial Service Authentication services. These services are able to detect and ward off spoofing attacks.
Galileo now offers more robust Commercial Service Authentication on the E6 signal; its public regulated service offers an encrypted and robust navigation service specifically designed to be more resistant to jamming interference and spoofing, to ensure continuity of service to authorised users, even in times of crisis.
Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).
Uživatelská konference v San Diegu se pomalu chýlí ke konci. Pokud jste se nemohli na konferenci vypravit, ale přesto vás zajímá, co na ní zaznělo, můžete se podívat na záznamy z hlavního bloku přednášek.
První videa z letošní konference naleznete na stránkách E360 a kanálu Esri Events na Youtube.
Uživatelská konference v San Diegu se pomalu chýlí ke konci. Pokud jste se nemohli na konferenci vypravit, ale přesto vás zajímá, co na ní zaznělo, můžete se podívat na záznamy z hlavního bloku přednášek.
První videa z letošní konference naleznete na stránkách E360 a kanálu Esri Events na Youtube.
The post Pozvánka na 20. Setkání uživatelů společnosti T-MAPY 2017 appeared first on T-MAPY spol. s r.o..
Over the last few months, a chunk of Antarctica’s Larsen C ice shelf has been hanging on precariously as a deep crack cut across the ice. Witnessed by the Copernicus Sentinel-1mission, a lump of ice more than twice the size of Luxembourg has now broken off, spawning one of the largest icebergs on record and changing the outline of the Antarctic Peninsula forever.
Over the last few months, a chunk of Antarctica’s Larsen C ice shelf has been hanging on precariously as a deep crack cut across the ice. Witnessed by the Copernicus Sentinel-1 mission, a lump of ice more than twice the size of Luxembourg has now broken off, spawning one of the largest icebergs on record and changing the outline of the Antarctic Peninsula forever.
Media are invited to see the Sentinel-5 Precursor satellite on 20 July at Airbus in Stevenage, UK, before it is shipped to Russia for launch. As well as viewing this state-of-the-art Copernicus satellite in the cleanroom, media representatives will be able to learn how the mission will revolutionise air-quality monitoring.
Media are invited to see the Sentinel-5 Precursor satellite on 20 July at Airbus in Stevenage, UK, before it is shipped to Russia for launch. As well as viewing this state-of-the-art Copernicus satellite in the cleanroom, media representatives will be able to learn how the mission will revolutionise air-quality monitoring.
The GSA discussed how Galileo helps the mapping and surveying sector harmonise geospatial data during the EUREF 2017 Symposium in Wroclaw, Poland.
EUREF, the International Association of Geodesy (IAG) Reference Frame Sub-Commission for Europe, is dedicated to the definition, realisation and maintenance of the European Geodetic Reference Systems. Included in this mission is the development and maintenance of the EUREF GNSS Permanent Network (EPN), which is a ground-based GNSS infrastructure for scientific and practical applications in positioning and navigation.
“Through the INSPIRE Directive, the European Union requires that geospatial data be harmonised across Europe via a common coordinate system,” says Professor Alessandro Caporali of Italy’s University of Padova. “GNSS based satellite positioning is, to date, the most efficient and accurate technique for consistently defining coordinates on a regional and global scale.”
EUREF provides standards and guidelines to European National Mapping Authorities in order to harmonise the definition and adoption of national coordinate reference systems.
But of course all of these benefits can only be used if the geodetic community is ‘Galileo ready’. According to the GSA’s GNSS User Technology Report, surveying, mapping and construction (both person-based and machine controlled) together accounted for 95% of all GNSS device shipments in 2016. “In the coming decade, the total amount of shipments is expected to reach 815,000 units worldwide, representing almost a four-fold increase over 2015,” said GSA Head of Market Development Gian Gherardo Calini, speaking at the recent EUREF 2017 Symposium in Wroclaw, Poland.
Main drivers and trends:
|
According to Calini, multi-constellation and multi-frequency are widely adopted to fulfil the sector’s stringent accuracy requirements. A recent GSA survey of the sector showed that 77% of responding reference networks indicated that they had enough information to integrate Galileo into their systems, while 41% say they are already fully prepared to use Galileo signals. In total, 78% of reference networks have plans to upgrade to Galileo this year.
Currently, most Galileo-enabled chipsets and receivers are found in the automotive, consumer, agriculture and surveying sectors. For example, in the high-precision market, all the leading receiver developers have integrated Galileo into their products, including Trimble, Leica- Geosystems, Javad, TopCon, Septentrio and NovAtel.
Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).
With the Copernicus Sentinel-3A satellite fully fledged and its data freely available, the task of monitoring and understanding our changing planet has been made that much easier. Seeing the effect spring has on our plant life is just one of its many uses.
As home to over 600 million inhabitants, many technically skilled experts in the area of satellite technology, and a fast-growing economy, South East Asia is a hotspot for global business – and GNSS is no exception. In fact, thanks to its unique geographic position, where it is able to receive all GNSS signals (and even some EGNOS signals), South East Asia is developing into a regional ‘GNSS Valley’.
To help ensure European GNSS’ spot at this table, the Horizon 2020-funded BELS project conducts a range of coordinated activities to raise awareness and build capacities for the exploitation of E-GNSS technologies in South East Asia. The BELS consortium brings together 12 European, Asian and Australian partners, including European companies with a presence in the region, as well as leading universities. Together, these partners concentrate on three core objectives:
One of the project’s core focuses is to promote Galileo and how it can benefit the region. This work is particularly important as the region lacks its own satellite navigation capabilities and is thus dependent on other national or regional systems. “There’s a lot of competition coming from Russia, China and Japan – each looking to tie South East Asia to their GNSS system,” says Matteo Vannucchi from the BELS coordination team. “However, the majority of these systems are military-based or controlled, which of course raises concerns for users in the region.”
According to Vannucchi, because Galileo is the only civil-operated GNSS programme, it has a unique advantage in the region. “The potential here is substantial,” he says. For example, the Vietnamese government has issued a regulation that requires all vehicles used for transporting passengers or goods to be equipped with ‘black boxes’ capable of relaying data – which will come from GNSS technology. “Many of these local technology companies are looking for suitable providers, but tend to look towards the US, Japan and China instead of European ones,” adds Vannucchi.
Core to this job is the NAVIS Centre, a dedicated GNSS R&D centre located in Hanoi, Vietnam. The centre’s mission is to act as a linking entity between Europe and South East Asia within the GNSS sector. Specifically, it aims to promote cooperation between EU and South East Asian actors, promote European GNSS technology, and reinforce international collaboration among players. To achieve this, the centre conducts research, training and awareness initiatives in collaboration with a growing network of international institutions from Asia-Pacific and Europe. NAVIS also provides support to regional policy makers on GNSS technical issues relating to the development of regulations and standards.
“Our core function is to develop satellite navigation in South East Asia,” says Vannucchi. “Together, we are conducting ongoing research and coordinating workshops and conferences that give these actors an opportunity to come together and share their findings.”
The NAVIS facility is also available for both testing and research activities and serves as a hub for establishing new links with regional GNSS stakeholders. NAVIS is particularly well suited for testing a receiver’s multi-constellation function, and several EU receiver manufacturers have taken up the opportunity to co-locate their receivers at the centre.
To encourage more companies to take advantage of this opportunity, the NAVIS centre has issued calls for expression of interest, where European GNSS companies can receive vouchers to visit the NAVIS Centre. “NAVIS is the perfect place to test receivers and devices, not only because of how one can receive all GNSS signals here, but also because of the unique phenomena of ionosphere found here,” says Vannucchi. “In general, if it works at NAVIS, it will work anywhere in the world.”
The purpose of these visits is to provide a company with a chance to experience the centre and all that it has to offer in terms of serving as a testbed for their GNSS equipment and solutions prior to making a commitment to relocate some of their activities here. Whereas the first call was to invite companies to come and see if NAVIS was a good fit for them, a subsequent second call gives these companies an opportunity to apply to receive vouchers to conduct their testing at the centre and network with stakeholders in Southeast Asia.
Last year, seven European companies visited NAVIS and started planning their test campaigns. One such company was UK-based NSL, who has developed a GNSS interference and jammer detection system. Originally developed within the GSA-funded DETECTOR project, the company is now looking to commercialise the system. “Thanks to the partnership between NSL and the BELS project, NSL has been able to trial their technology in the South East Asian region and to disseminate results with key regional stakeholders,” says Vannucchi. “The company is also looking forward to closer cooperation with the BELS partners to develop solutions that ensure safe, secure and reliable use of GNSS in support of a range of governmental applications within the region.”
These calls are open to any EU-based company working with E-GNSS equipment and solutions and with commercial interest in the region. Successful applicants receive financial support via a voucher worth up to EUR 2 500. Applicants can apply at any time during the year, with applications being evaluated every three months. The call will be closed once the available budget has been fully allocated. In order to be considered, companies should provide a short company profile, proof of activity in the field of E-GNSS, a letter of motivation, CV and suggested timeframe for the visit.
More information can be found here.
Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).
All eyes are on Antarctica’s Larsen C ice shelf as a deep crack continues to cut across the ice, leaving a huge chunk clinging on. When it eventually gives way, one of the largest icebergs on record will be set adrift. Even before the inevitable happens, ESA’s CryoSat mission can reveal some of the future berg’s vital statistics.
All eyes are on Antarctica’s Larsen C ice shelf as a deep crack continues to cut across the ice, leaving a huge chunk clinging on. When it eventually gives way, one of the largest icebergs on record will be set adrift. Even before the inevitable happens, ESA’s CryoSat mission can reveal some of the future berg’s vital statistics.
Společnosti se vzájemně doplní zejména v oblasti produktu a prodejů. Nová spolupráce by měla přinést komplexní řešení pro klienty a přístup do nových oblastí. Obě společnosti, BIO-NEXUS a Cleerio, tvoří významnou součást investičního portfolia Springtide Ventures v rámci skupiny KKCG.
Příspěvek Cleerio se propojuje se společností BIO-NEXUS pochází z Cleerio
Společnosti se vzájemně doplní zejména v oblasti produktu a prodejů. Nová spolupráce by měla přinést komplexní řešení pro klienty a přístup do nových oblastí. Obě společnosti, BIO-NEXUS a Cleerio, tvoří významnou součást investičního portfolia Springtide Ventures v rámci skupiny KKCG.
Příspěvek Cleerio se propojuje se společností BIO-NEXUS pochází z CLEERIO
Společnosti se vzájemně doplní zejména v oblasti produktu a prodejů. Nová spolupráce by měla přinést komplexní řešení pro klienty a přístup do nových oblastí. Obě společnosti, BIO-NEXUS a Cleerio, tvoří významnou součást investičního portfolia Springtide Ventures v rámci skupiny KKCG.
Příspěvek Cleerio se propojuje se společností BIO-NEXUS pochází z CLEERIO