info-ctenari_1.png

info-inzerenti_2.png

 

 

 


https://www.arcdata.cz/konference

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prodej knihy o historii oboru

 

Nabídka učebnice Inženýrské geodézie:

Nabídka učebnice MicroStation

otevrena-data.gif

 

 

 

2016-gi-fb-zememeric-5-6.jpg

 

 

 

 

 

 

Intersucho.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Reklamní zápalky
- dobrý nápad pro
váš byznys

 

 

 

 

 

 

zprávy

zdroje zpráv:

Ozn_vyhl_-vyberoveho_rizeni_KP_PM

25.11.2021 9:42   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Plzensky-kraj/O-uradu/Aktuality/Ozn_vyhl_-vyberoveho_rizeni_KP_PM

Ozn_vyhl_-vyberoveho_rizeni_KP_PM

25.11.2021 9:42   ČÚZK - předpisy a opatření   Český úřad zeměměřický a katastrální - Katastrální pracoviště Plzeň-město zveřejnil novou aktualitu: Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný/vrchní referent – poskytování informací KN PIKN1003,
oddělení dokumentace KN, Katastrální úřad pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Plzeň - město
 

Ozn_vyhl_-vyberoveho_rizeni_KP_PM

25.11.2021 9:42   ČÚZK - předpisy a opatření   Český úřad zeměměřický a katastrální - Katastrální pracoviště Plzeň-město zveřejnil novou aktualitu: Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný/vrchní referent – poskytování informací KN PIKN1003,
oddělení dokumentace KN, Katastrální úřad pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Plzeň - město
 

Ozn_vyhl_-vyberoveho_rizeni_KP_PM

25.11.2021 9:42   ČÚZK - předpisy a opatření   Český úřad zeměměřický a katastrální - Katastrální pracoviště Plzeň-město zveřejnil novou aktualitu: Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný/vrchní referent – poskytování informací KN PIKN1003,
oddělení dokumentace KN, Katastrální úřad pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Plzeň - město
 

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný/vrchní referent – poskytování info

25.11.2021 9:22   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Plzensky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/DMS/Oznameni-o-vyhlaseni-vyberoveho-rizeni-na-sluzebni

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný/vrchní referent – poskytování info

25.11.2021 9:22   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Plzeňský kraj Katastrální pracoviště Plzeň-město vypisuje výběrové řízení na místo Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný/vrchní referent – poskytování info

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný/vrchní referent – poskytování info

25.11.2021 9:22   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Plzeňský kraj Katastrální pracoviště Plzeň-město
vypisuje výběrové řízení na místo
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný/vrchní referent – poskytování informací KN PIKN1003

Autodesk to Present at Upcoming Investor Conferences

25.11.2021 9:00   GISCafe.com Webcasts-Webinars   SAN FRANCISCO, Nov. 24, 2021 — (PRNewswire) —  Autodesk, Inc. (NASDAQ: ADSK) today announced its executives will be speaking …

Odstávka mapových aplikací Geoportálu a výdeje dat

25.11.2021 7:40   Jihočeský kraj  

Od pátku 26.11.2021 od 16:00 budou z technických důvodů nedostupné mapové aplikace Geoportálu a nebude možné žádat o výdej dat. Obnovení plného provozu předpokládáme v sobotu 27.11.2021 ve večerních hodinách.

rnrn

Omlouváme se za komplikace

Inpixon Recognized as an IDC Innovator for Location & Geospatial Intelligence

24.11.2021 18:01   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Overall Maturity of the Inpixon Platform Identified as Key Differentiator
PALO ALTO, Calif., Nov. 24, 2021 — (PRNewswire) — Inpixon …

2021124_Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí

24.11.2021 14:58   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Středočeský kraj - Katastrální pracoviště Rakovník Vyhlášení výběrového řízení: Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí V části "Úřední deska", v sekci "Oznámení a jiná úřední sdělení" bylo vystaveno "Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení služebního místa Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí"

2021124_Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí

24.11.2021 14:58   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Stredocesky-kraj/Katastralni-pracoviste/KP-Rakovnik/O-uradu/Aktuality/20210922_Odborny-referent-oddeleni-aktualizace-(3)

Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí

24.11.2021 14:56   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Středočeský kraj - Katastrální pracoviště Rakovník vypisuje výběrové řízení na místo Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí

Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí

24.11.2021 14:56   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Stredocesky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Odborny-referent-vrchni-referent-oddeleni-dokume

Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí

24.11.2021 14:56   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Středočeský kraj - Katastrální pracoviště Rakovník
vypisuje výběrové řízení na místo Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí
Odborný referent / vrchní referent oddělení dokumentace katastru nemovitostí

MAWIS Geodata Management podpořila EU

24.11.2021 14:38   Hrdlička   OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost pomohl MAWIS Geodata Management.

6. porada vedení firem HRDLIČKA Holdingu

24.11.2021 14:35   Hrdlička   Villa Hrdlička v České Lípě se stala místem slavnostní události.

20211124_Odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem

24.11.2021 14:33   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Středočeský kraj - Katastrální pracoviště Mělník Vyhlášení výběrového řízení:Odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem V části "Úřední deska", v sekci "Oznámení a jiná úřední sdělení" bylo vystaveno "Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení systemizovaného místa Odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem"

20211124_Odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem

24.11.2021 14:33   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Stredocesky-kraj/Katastralni-pracoviste/KP-Melnik/O-uradu/Aktuality/20210113_odborny-rada,-reditel-Katastralniho-p-(1)

MAWIS Geodata Managemen podpořila EU

24.11.2021 13:00   Hrdlička   OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost pomohl MAWIS Geodata Managemen.

Galileo prototype GIOVE-A switched off after 16 years in orbit

24.11.2021 13:00   ESA Navigation   GIOVE-A

Europe’s first prototype satellite for Galileo, GIOVE-A, has today been formally decommissioned after 16 years of work in orbit. The 2005-launched mission secured Galileo’s radio frequencies for Europe, demonstrated key hardware and probed the then-unknown radiation environment of medium-Earth orbit.

Vánoční verze 15.52

24.11.2021 12:55   GEPRO  

Připravili jsme pro vás nové verze 15.52 našich produktů. Stahovat je můžete z obvyklého umístění na našem download serveru:

Výběr z hlavních novinek, které jsme pro vás nachystali, si můžete prohlédnout v následujících odkazech: Přehled změn:

>>



Nový zákon o KGK

24.11.2021 12:35   ÚGKK SR  
Dňa 24.11.2021 bol schválená nový zákon o Komore geodetov a kartografov.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®

24.11.2021 11:05   ČÚZK - Geoportál   Nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®
Byla zveřejněna nová prohlížecí služba WMTS ZABAGED®, která poskytuje kartografickou vizualizaci dat ZABAGED® (včetně výškopisu ve formě vrstevnic) formou mapových dlaždic. Primárním účelem je poskytnout mapovým aplikacím základní topografický podklad pro tvorbu tematických map se stavem objektů odpovídající pravidelné čtvrtletní aktualizaci dat ZABAGED® a s důrazem na maximální rychlost překreslování podkladové mapy.

Odborný referent/vrchní referent – správce informačních a komunikačních technologií

24.11.2021 11:04   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor vypisuje výběrové řízení na místo Odborný referent/vrchní referent – správce informačních a komunikačních technologií

Odborný referent/vrchní referent – informačních a komunikačních technologií

24.11.2021 11:04   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj technický odbor vypisuje výběrové řízení na místo Odborný referent/vrchní referent – informačních a komunikačních technologií

Odborný referent/vrchní referent – správce informačních a komunikačních technologií

24.11.2021 11:04   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj
vypisuje výběrové řízení na místo
Odborný referent/vrchní referent – správce informačních a komunikačních technologií

Odborný referent/vrchní referent – správce informačních a komunikačních technologií

24.11.2021 11:04   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/DMS/Odborny-referent-vrchni-referent-–-informacnich-a

Odborný referent/vrchní referent – správce informačních a komunikačních technologií

24.11.2021 11:04   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor
vypisuje výběrové řízení na místo
Odborný referent/vrchní referent – správce informačních a komunikačních technologií

Odborný referent/vrchní referent – zápisy v řízení V a Z

24.11.2021 10:57   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj Katastrální pracoviště Karviná
vypisuje výběrové řízení na místo
Odborný referent/vrchní referent – zápisy v řízení V a Z

Odborný referent/vrchní referent – zápisy v řízení V a Z

24.11.2021 10:57   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj Katastrální pracoviště Karviná vypisuje výběrové řízení na místo Odborný referent/vrchní referent – zápisy v řízení V a Z

Odborný referent/vrchní referent – zápisy v řízení V a Z

24.11.2021 10:57   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/DMS/Odborny-referent-vrchni-referent-–-zapisy-v-rizeni

Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI

24.11.2021 10:50   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj Katastrální pracoviště Frýdek-Místek vypisuje výběrové řízení na místo Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI

Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI

24.11.2021 10:50   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj Katastrální pracoviště Frýdek-Místek
vypisuje výběrové řízení na místo
Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI

Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI

24.11.2021 10:50   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/DMS/Rada-odborny-rada-–-rizeni-o-oprave-chyby-v-SPI

Rada/odborný rada - vedoucí personálního oddělení

24.11.2021 10:42   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/DMS/Rada-odborny-rada-vedouci-personalniho-oddeleni

Rada/odborný rada - vedoucí personálního oddělení

24.11.2021 10:42   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj kancelář ředitele vypisuje výběrové řízení na místo Rada/odborný rada - vedoucí personálního oddělení

Rada/odborný rada - vedoucí personálního oddělení

24.11.2021 10:42   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj kancelář ředitele
vypisuje výběrové řízení na místo
Rada/odborný rada - vedoucí personálního oddělení

Rocket Lab Confirms Helicopter Capture Attempt For Next Recovery Mission

24.11.2021 9:00   GISCafe.com Webcasts-Webinars   The confirmation follows the successful simulation of helicopter recovery operations at sea during the company’s 22nd Electron launch and third …

HP Inc. Reports Fiscal 2021 Full Year and Fourth Quarter Results

24.11.2021 2:34   GISCafe.com Webcasts-Webinars   PALO ALTO, Calif., Nov. 23, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- HP (NYSE: HPQ) Fiscal 2021 GAAP diluted net earnings per share ("EPS") of $5.331, above the …

Autodesk, Inc. Announces Fiscal 2022 Third Quarter Results

24.11.2021 2:34   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Strong revenue and current remaining performance obligations growth, up 18% to $1,126 million and 21% to $2,877 million, respectively, driven by …

Valeo Introduces Its Third Generation LiDAR

23.11.2021 19:59   GISCafe.com Webcasts-Webinars   New Valeo System Makes Autonomous Mobility a Reality
DETROIT, Nov. 23, 2021 — (PRNewswire) —  Valeo, the global leader in advanced …

Esri Releases GIS for Science, Volume 3

23.11.2021 18:28   GISCafe.com Webcasts-Webinars   New Book Showcases Applications of Location Intelligence for Conservation Initiatives
REDLANDS, Calif. — (BUSINESS WIRE) — November 23, …

With its new generation LiDAR, Valeo makes autonomous mobility a reality

23.11.2021 16:59   GISCafe.com Webcasts-Webinars   PARIS, Nov. 23, 2021 — (PRNewswire) — Valeo, the global leader in driving assistance systems (ADAS), today presented its third …

Ouster Expands to Japan and South Korea to Support Growing Demand for High-Resolution Digital Lidar Sensors

23.11.2021 16:59   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Newly appointed sales leadership expected to accelerate digital lidar adoption across the region
SAN FRANCISCO — (BUSINESS WIRE) — …

Burgex Mining Consultants Adds High Accuracy LiDAR Mapping Capabilities to Range of Services

23.11.2021 16:59   GISCafe.com Webcasts-Webinars   SALT LAKE CITY — (BUSINESS WIRE) — November 23, 2021 —

Burgex Inc. Mining Consultants is excited to announce newly acquired …

Transportation as Infrastructure

23.11.2021 16:47   Bentley Systems  

PressCoverage

Constructech, USA

Read the article

Constructing innovation in the wake of the pandemic An industry Q and A

23.11.2021 16:22   Bentley Systems  

PressCoverage

Inside Construction, Australia/New Zealand

Read the article

EUSPA launches Research and Innovation (R&I) consultation on downstream applications

23.11.2021 15:54   European GNSS Agency  
Horizon Europe will establish the Union’s space leadership in markets that best exploit its programme’s differentiators.
Published: 
23 November 2021

The EU Agency for the Space Programme, EUSPA, is gathering input from industry and academia to define new funding priorities in view of Horizon Europe.

Building on the EGNSS R&I momentum gained through Horizon 2020, and to include Copernicus and GOVSATCOM, EUSPA launched today a survey to collect feedback from the industry and academia, in view of the upcoming Horizon Europe funding scheme.

The downstream space sector keeps creating new jobs thanks to the exploitation of satellite data. Today, the GNSS market has generated more than 50,000 jobs in the European downstream market. Interestingly, economic activities linked to the need for localisation through satellite navigation systems, including European GNSS (Galileo and EGNOS), contribute to over 10% of European GDP. 

R& I investment will substantially focus on the downstream domain, increasing the use of space signals and data, leveraging the differentiators of the EU Space Programme components to improve the worldwide market share of EU downstream industry and SMEs.

With the present Research and Innovation (R&I) consultation, EUSPA aims at receiving inputs on the needs and priorities for downstream R&I related to the EU Space programme components: EGNSS (Galileo, EGNOS), Copernicus, and GOVSATCOM and in particular information on major technological and application trends and challenges for the next 5-10 years. 

This consultation builds on the "European GNSS downstream Research & Innovation, priorities, and consultation results" gathering updates on GNSS and other EU Space Programme components downstream.

To help us shape the future of the EU Space Programme, please fill in this short survey by December 13, 2021.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

Horizon Europe will establish the Union’s space leadership in markets that best exploit its programme’s differentiators.

EUSPA launches Research and Innovation (R&I) consultation on downstream applications

23.11.2021 15:54   European GNSS Agency  
Horizon Europe will establish the Union’s space leadership in markets that best exploit its programme’s differentiators.
Published: 
23 November 2021

The EU Agency for the Space Programme, EUSPA, is gathering input from industry and academia to define new funding priorities in view of Horizon Europe.

Building on the EGNSS R&I momentum gained through Horizon 2020, and to include Copernicus and GOVSATCOM, EUSPA launched today a survey to collect feedback from the industry and academia, in view of the upcoming Horizon Europe funding scheme.

The downstream space sector keeps creating new jobs thanks to the exploitation of satellite data. Today, the GNSS market has generated more than 50,000 jobs in the European downstream market. Interestingly, economic activities linked to the need for localisation through satellite navigation systems, including European GNSS (Galileo and EGNOS), contribute to over 10% of European GDP. 

R& I investment will substantially focus on the downstream domain, increasing the use of space signals and data, leveraging the differentiators of the EU Space Programme components to improve the worldwide market share of EU downstream industry and SMEs.

With the present Research and Innovation (R&I) consultation, EUSPA aims at receiving inputs on the needs and priorities for downstream R&I related to the EU Space programme components: EGNSS (Galileo, EGNOS), Copernicus, and GOVSATCOM and in particular information on major technological and application trends and challenges for the next 5-10 years. 

This consultation builds on the "European GNSS downstream Research & Innovation, priorities, and consultation results" gathering updates on GNSS and other EU Space Programme components downstream.

To help us shape the future of the EU Space Programme, please fill in this short survey by December 12, 2021.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

Horizon Europe will establish the Union’s space leadership in markets that best exploit its programme’s differentiators.

20211123_referent vnitřní správy

23.11.2021 13:41   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Stredocesky-kraj/O-uradu/Aktuality/20210113_odborny-rada,-reditel-Katastralniho-p-(1)

20211123_referent vnitřní správy

23.11.2021 13:41   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Středočeský kraj Vyhlášení výběrového řízení: referent vnitřní správy V části "Úřední deska", v sekci "Oznámení a jiná úřední sdělení" bylo vystaveno "Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení systemizovaného místa referent vnitřní správy"

Mapová aplikace ÚPD - nové dokumentace

23.11.2021 13:40   Jihočeský kraj  

V mapové aplikaci Územně plánovací dokumentace obcí byla aktualizována ÚPD obcí ORP Prachatice – Zbytiny, Křišťanov, ORP Vimperk – Svatá Máří, ORP České Budějovice – Dubné, Hluboká nad Vltavou, České Budějovice, Ševětín, ORP Český Krumlov - Bohdalovice.

referent vnitřní správy

23.11.2021 13:39   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Středočeský kraj - kancelář ředitele
vypisuje výběrové řízení na místo referent vnitřní správy
referent vnitřní správy

referent vnitřní správy

23.11.2021 13:39   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Středočeský kraj - kancelář ředitele vypisuje výběrové řízení na místo referent vnitřní správy

referent vnitřní správy

23.11.2021 13:39   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Stredocesky-kraj/Volna-mista/referent-vnitrni-spravy-(1)

Using space to foster development assistance for disaster resilience

23.11.2021 12:00   ESA Observing the Earth   Copernicus Sentinel-1 flood monitoring

ESA’s Global Development Assistance Programme, brought to life by ESA Member States at Space19+, has officially kicked off its first action focused on agile Earth observation information development in the thematic sector of ‘Disaster Resilience’. This marks the first milestone in a programme that aims to foster impact through the systematic integration of Earth observation data in development projects.

Veřejné zakázky na údržbu melioračních staveb

23.11.2021 0:00   Státní pozemkový úřad   Státní pozemkový úřad (dále jen „SPÚ“) informuje dodavatele a případné zájemce o probíhajícím zadávacím řízení k zavedení dynamického nákupního systému (dále také „DNS“) k Provádění údržby melioračních staveb ve správě SPÚ.

Veřejné zakázky na údržbu melioračních staveb

23.11.2021 0:00   Státní pozemkový úřad   Státní pozemkový úřad (dále jen „SPÚ“) informuje dodavatele a případné zájemce o probíhajícím zadávacím řízení k zavedení dynamického nákupního systému (dále také „DNS“) k Provádění údržby melioračních staveb ve správě SPÚ.

New Zealand’s Counties Energy Partners with GE Digital for its Digital Utility Transformation

22.11.2021 18:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Combining GE Digital’s Advanced Distribution Management System (ADMS) with Smallworld Electric Office enables better energy outcomes for their …

Walmart and DroneUp Announce First Multi-Site Commercial Drone Delivery Operations

22.11.2021 18:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   The retailer is launching three full-time DroneUp airport "Hubs" for on-demand delivery operations. The first operation has already taken flight at a …

Alpine 4 Holdings Subsidiary, Vayu Aerospace Corporation, Announces its Latest Class of Infiltration and Anti Airspace Drones

22.11.2021 18:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   PHOENIX, Nov. 22, 2021 — (PRNewswire) — Alpine 4 Holdings, Inc. (Nasdaq: ALPP), a leading operator and owner of small market businesses, …

EUSPA and EASA join hands to bring instrument flying to general aviation with EGNOS

22.11.2021 16:52   European GNSS Agency  
You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.
Published: 
22 November 2021

Small EU aerodromes and airfields used for recreational aviation can rely on EGNOS to become safer and more accessible. EUSPA, EASA, and the aviation industry joint effort yielded a second publication offering Safety Assessment Guidelines to General Aviation operators.

General Aviation encompasses a wide range of aerial activities from private and recreational aviation, including business and recreational flights, flight training, or flying clubs, among others. Approximately 350,000 aircraft and 700,000 pilots are involved in these activities worldwide, according to IAOPA Europe, which is the European branch of the International Council of Aircraft Owner and Pilot Associations (IAOPA). General Aviation flights are usually dispatched from small aerodrome with non-instrument runways where pilots can only land using Visual Flight Rules (VFR), weather permitting. In many cases, these aerodromes do not offer Air Traffic Services (ATS).

General Aviation aerodromes usually rely on only VFR operations and have limited ground infrastructure. EGNOS is a perfect technology to enable the implementation of Instrument Flight Procedures for the general aviation community that brings additional operational and safety benefits without the need to invest in ground navigation and additional infrastructure. Even though the General Aviation (GA) community undertakes millions of flights on aircraft equipped with GNSS-receivers, it is not taking full advantage of the technology. 

Following the publication of (GNSS-based) Instrument Flight Procedures implementation for General Aviation Uncontrolled Aerodromes and non-instrument runways, in 2019, the EU Agency for the Space Programme (EUSPA) and European Aviation Safety Agency (EASA) published today guidelines for developing a safety assessment for GNSS-based IFR operations at General Aviation. 

The present document is intended to be a supportive guidance material to ease the undertaking of the safety assessment-related activities in the local implementation process of EGNOS-based approaches in General Aviation operations. The target audience of this document is mainly the Airspace Change Initiator, but it also comprises airspace users, aerodrome operators, aerodrome owners, and National Competent Authorities (NCAs) willing to support the implementation of IFP procedures based on the European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS) in a General Aviation environment. “I would like to salute the excellent cooperation between EASA and EUSPA teams in the development of these guidelines. The material an important element for achieving one of the key objectives of EASA General Aviation (GA) Roadmap - to allow safer, efficient and sustainable GA IFR operations in Europe,” said Dominique Roland, Champion for the GA roadmap project at EASA.

You can download it here: Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation. 

Why EGNOS is the future?

SBAS is becoming the favourite technology for both airlines and airports across the globe. In Europe only, more than 400 airports use EGNOS and the trend is on the rise. The provision of EGNOS services to airfields and aerodromes not equipped with conventional navigation aids increases aviation safety and airport accessibility, especially in remote regions. Accessible airports equal more opportunities for leisure and new flight routes at a regional level with minimum costs for ground infrastructure and its maintenance. 

Watch this: EGNOS for Aviation: High Precision, Low Investment

EGNOS guarantees safer approaches for the crew and the passengers while lowering the percentage of go-arounds due to poor visibility. As more and more SBASs switch to multi-constellation/multifrequency (notably benefiting from Galileo), the SBAS services offer greater availability to users while guaranteeing integrity to comply with aviation stringent regulations. 

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.

EUSPA and EASA join hands to bring instrument flying to general aviation with EGNOS

22.11.2021 16:52   European GNSS Agency  
You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.
Published: 
22 November 2021

Small EU aerodromes and airfields used for recreational aviation can rely on EGNOS to become safer and more accessible. EUSPA, EASA, and the aviation industry joint effort yielded a second publication offering Safety Assessment Guidelines to General Aviation operators.

General Aviation encompasses a wide range of aerial activities from private and recreational aviation to flight training, and flying clubs, among others. Approximately 350,000 aircraft and 700,000 pilots are involved in these activities worldwide, according to IAOPA Europe, which is the European branch of the International Council of Aircraft Owner and Pilot Associations (IAOPA). General Aviation flights are usually dispatched from small aerodromes with non-instrument runways where pilots can only land using Visual Flight Rules (VFR), weather permitting. In many cases, these aerodromes do not offer Air Traffic Services (ATS).

General Aviation aerodromes usually rely on only VFR operations and have limited ground infrastructure. EGNOS is a perfect technology to enable the implementation of Instrument Flight Procedures for the general aviation community that brings additional operational and safety benefits without the need to invest in ground navigation and additional infrastructure. Even though the General Aviation (GA) community undertakes millions of flights on aircraft equipped with GNSS-receivers, it is not taking full advantage of the technology. 

Following the publication of (GNSS-based) Instrument Flight Procedures implementation for General Aviation Uncontrolled Aerodromes and non-instrument runways, in 2019, the EU Agency for the Space Programme (EUSPA) and European Aviation Safety Agency (EASA) published today guidelines for developing a safety assessment for GNSS-based IFR operations at General Aviation. 

The present document is intended to be a supportive guidance material to ease the undertaking of the safety assessment-related activities in the local implementation process of EGNOS-based approaches in General Aviation operations. The target audience of this document is mainly the Airspace Change Initiator, but it also comprises airspace users, aerodrome operators, aerodrome owners, and National Competent Authorities (NCAs) willing to support the implementation of IFP procedures based on the European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS) in a General Aviation environment. “I would like to salute the excellent cooperation between EASA and EUSPA teams in the development of these guidelines. The material an important element for achieving one of the key objectives of EASA General Aviation (GA) Roadmap - to allow safer, efficient and sustainable GA IFR operations in Europe,” said Dominique Roland, Champion for the GA roadmap project at EASA.

You can download it here: Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation. 

Why EGNOS is the future?

SBAS is becoming the favourite technology for both airlines and airports across the globe. In Europe only, more than 400 airports use EGNOS and the trend is on the rise. The provision of EGNOS services to airfields and aerodromes not equipped with conventional navigation aids increases aviation safety and airport accessibility, especially in remote regions. Accessible airports equal more opportunities for leisure and new flight routes at a regional level with minimum costs for ground infrastructure and its maintenance. 

Watch this: EGNOS for Aviation: High Precision, Low Investment

EGNOS guarantees safer approaches for the crew and the passengers while lowering the percentage of go-arounds due to poor visibility. As more and more SBASs switch to multi-constellation/multifrequency (notably benefiting from Galileo), the SBAS services offer greater availability to users while guaranteeing integrity to comply with aviation stringent regulations. 

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.

EUSPA and EASA join hands to bring instrument flying to general aviation with EGNOS

22.11.2021 16:52   European GNSS Agency  
You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.
Published: 
22 November 2021

Small EU aerodromes and airfields used for recreational aviation can rely on EGNOS to become safer and more accessible. EUSPA, EASA, and the aviation industry joint effort yielded a second publication offering Safety Assessment Guidelines to General Aviation operators.

General Aviation encompasses a wide range of aerial activities from private and recreational aviation, including business and recreational flights, flight training, or flying clubs, among others. Approximately 350,000 aircraft and 700,000 pilots are involved in these activities worldwide, according to IAOPA Europe, which is the European branch of the International Council of Aircraft Owner and Pilot Associations (IAOPA). General Aviation flights are usually dispatched from small aerodrome with non-instrument runways where pilots can only land using Visual Flight Rules (VFR), weather permitting. In many cases, these aerodromes do not offer Air Traffic Services (ATS).

General Aviation aerodromes usually rely on only VFR operations and have limited ground infrastructure. EGNOS is a perfect technology to enable the implementation of Instrument Flight Procedures for the general aviation community that brings additional operational and safety benefits without the need to invest in ground navigation and additional infrastructure. Even though the General Aviation (GA) community undertakes millions of flights on aircraft equipped with GNSS-receivers, it is not taking full advantage of the technology. 

Following the publication of (GNSS-based) Instrument Flight Procedures implementation for General Aviation Uncontrolled Aerodromes and non-instrument runways, in 2019, the EU Agency for the Space Programme (EUSPA) and European Aviation Safety Agency (EASA) published today guidelines for developing a safety assessment for GNSS-based IFR operations at General Aviation. 

The present document is intended to be a supportive guidance material to ease the undertaking of the safety assessment-related activities in the local implementation process of EGNOS-based

 approaches in General Aviation operations. The target audience of this document is mainly the Airspace Change Initiator, but it also comprises airspace users, aerodrome operators, aerodrome owners, and National Competent Authorities (NCAs) willing to support the implementation of IFP procedures based on the European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS) in a General Aviation environment.

You can download it here: Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation. 

Why EGNOS is the future?

SBAS is becoming the favourite technology for both airlines and airports across the globe. In Europe only, more than 400 airports use EGNOS and the trend is on the rise. The provision of EGNOS services to airfields and aerodromes not equipped with conventional navigation aids increases aviation safety and airport accessibility, especially in remote regions. Accessible airports equal more opportunities for leisure and new flight routes at a regional level with minimum costs for ground infrastructure and its maintenance. 

Watch this: EGNOS for Aviation: High Precision, Low Investment

EGNOS guarantees safer approaches for the crew and the passengers while lowering the percentage of go-arounds due to poor visibility. As more and more SBASs switch to multi-constellation/multifrequency (notably benefiting from Galileo), the SBAS services offer greater availability to users while guaranteeing integrity to comply with aviation stringent regulations. 

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.

EUSPA and EASA join hands to bring instrument flying to general aviation with EGNOS

22.11.2021 16:52   European GNSS Agency  
You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.
Published: 
22 November 2021

Small EU aerodromes and airfields used for recreational aviation can rely on EGNOS to become safer and more accessible. EUSPA, EASA, and the aviation industry joint effort yielded a second publication offering Safety Assessment Guidelines to General Aviation operators.

General Aviation encompasses a wide range of aerial activities from private and recreational aviation to flight training, and flying clubs, among others. Approximately 350,000 aircraft and 700,000 pilots are involved in these activities worldwide, according to IAOPA Europe, which is the European branch of the International Council of Aircraft Owner and Pilot Associations (IAOPA). General Aviation flights are usually dispatched from small aerodromes with non-instrument runways where pilots can only land using Visual Flight Rules (VFR), weather permitting. In many cases, these aerodromes do not offer Air Traffic Services (ATS).

General Aviation aerodromes usually rely on only VFR operations and have limited ground infrastructure. EGNOS is a perfect technology to enable the implementation of Instrument Flight Procedures for the general aviation community that brings additional operational and safety benefits without the need to invest in ground navigation and additional infrastructure. Even though the General Aviation (GA) community undertakes millions of flights on aircraft equipped with GNSS-receivers, it is not taking full advantage of the technology. 

Following the publication of (GNSS-based) Instrument Flight Procedures implementation for General Aviation Uncontrolled Aerodromes and non-instrument runways, in 2019, the EU Agency for the Space Programme (EUSPA) and European Aviation Safety Agency (EASA) published today guidelines for developing a safety assessment for GNSS-based IFR operations at General Aviation. 

The present document is intended to be a supportive guidance material to ease the undertaking of the safety assessment-related activities in the local implementation process of EGNOS-based approaches in General Aviation operations. The target audience of this document is mainly the Airspace Change Initiator, but it also comprises airspace users, aerodrome operators, aerodrome owners, and National Competent Authorities (NCAs) willing to support the implementation of IFP procedures based on the European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS) in a General Aviation environment. 

“I would like to salute the excellent cooperation between EASA and EUSPA teams in the development of these guidelines. The material an important element for achieving one of the key objectives of EASA General Aviation (GA) Roadmap - to allow safer, efficient and sustainable GA IFR operations in Europe,” said Dominique Roland, Champion for the GA roadmap project at EASA.

“This is another important step to facilitate EGNOS implementation in small general aviation aerodromes. EGNOS can enable landing with instrument guidance to non-instrumented aerodromes where now it is possible to land just visually. This material is an outcome of a great cooperation of EUSPA with EASA. The general aviation community and stakeholders supported us via their active participation in our working groups.” said Fiammetta Diani, Head of Market Development Department at EUSPA.

You can download it here: Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation. 

Why EGNOS is the future?

SBAS is becoming the favourite technology for both airlines and airports across the globe. In Europe only, more than 400 airports use EGNOS and the trend is on the rise. The provision of EGNOS services to airfields and aerodromes not equipped with conventional navigation aids increases aviation safety and airport accessibility, especially in remote regions. Accessible airports equal more opportunities for leisure and new flight routes at a regional level with minimum costs for ground infrastructure and its maintenance. 

Watch this: EGNOS for Aviation: High Precision, Low Investment

EGNOS guarantees safer approaches for the crew and the passengers while lowering the percentage of go-arounds due to poor visibility. As more and more SBASs switch to multi-constellation/multifrequency (notably benefiting from Galileo), the SBAS services offer greater availability to users while guaranteeing integrity to comply with aviation stringent regulations. 

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.

EUSPA and EASA join hands to bring instrument flying to general aviation with EGNOS

22.11.2021 16:52   European GNSS Agency  
You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.
Published: 
22 November 2021

Small EU aerodromes and airfields used for recreational aviation can rely on EGNOS to become safer and more accessible. EUSPA, EASA, and the aviation industry joint effort yielded a second publication offering Safety Assessment Guidelines to General Aviation operators.

General Aviation encompasses a wide range of aerial activities from private and recreational aviation, including business and recreational flights, flight training, or flying clubs, among others. Approximately 350,000 aircraft and 700,000 pilots are involved in these activities worldwide, according to IAOPA Europe, which is the European branch of the International Council of Aircraft Owner and Pilot Associations (IAOPA). General Aviation flights are usually dispatched from small aerodrome with non-instrument runways where pilots can only land using Visual Flight Rules (VFR), weather permitting. In many cases, these aerodromes do not offer Air Traffic Services (ATS).

General Aviation aerodromes usually rely on only VFR operations and have limited ground infrastructure. EGNOS is a perfect technology to enable the implementation of Instrument Flight Procedures for the general aviation community that brings additional operational and safety benefits without the need to invest in ground navigation and additional infrastructure. Even though the General Aviation (GA) community undertakes millions of flights on aircraft equipped with GNSS-receivers, it is not taking full advantage of the technology. 

Following the publication of (GNSS-based) Instrument Flight Procedures implementation for General Aviation Uncontrolled Aerodromes and non-instrument runways, in 2019, the EU Agency for the Space Programme (EUSPA) and European Aviation Safety Agency (EASA) published today guidelines for developing a safety assessment for GNSS-based IFR operations at General Aviation. 

The present document is intended to be a supportive guidance material to ease the undertaking of the safety assessment-related activities in the local implementation process of EGNOS-based approaches in General Aviation operations. The target audience of this document is mainly the Airspace Change Initiator, but it also comprises airspace users, aerodrome operators, aerodrome owners, and National Competent Authorities (NCAs) willing to support the implementation of IFP procedures based on the European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS) in a General Aviation environment.

You can download it here: Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation. 

Why EGNOS is the future?

SBAS is becoming the favourite technology for both airlines and airports across the globe. In Europe only, more than 400 airports use EGNOS and the trend is on the rise. The provision of EGNOS services to airfields and aerodromes not equipped with conventional navigation aids increases aviation safety and airport accessibility, especially in remote regions. Accessible airports equal more opportunities for leisure and new flight routes at a regional level with minimum costs for ground infrastructure and its maintenance. 

Watch this: EGNOS for Aviation: High Precision, Low Investment

EGNOS guarantees safer approaches for the crew and the passengers while lowering the percentage of go-arounds due to poor visibility. As more and more SBASs switch to multi-constellation/multifrequency (notably benefiting from Galileo), the SBAS services offer greater availability to users while guaranteeing integrity to comply with aviation stringent regulations. 

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

You can now download the Safety Assessment Guidelines for the implementation of EGNOS-based instrument approaches to non-instrument runways located at aerodromes serving General Aviation.

Everyone benefits from a digital twin

22.11.2021 16:11   Bentley Systems  

PressCoverage

BIM Today, UK

Read the article

Webinář Nejen klimatické informace pro zemědělce dne 30. 11. 2021

22.11.2021 15:54   Blogující geomatici - FAV ZČU  
Využíváte při vaší práci klimatická data? Jste rozčarováni situací, že pro různá data a informace potřebujete různé zdroje a aplikace? Možná pro vás máme řešení…
Během webináře představíme webovou aplikaci zobrazující klimatická data spolu s daty z dálkového průzkumu Země, které mohou být obohaceni i vašimi daty.

Karel Jedlička odstartuje webinář nezbytným teoretickým úvodem, „Nejdříve si ukážeme potenciál i limity globálních klimatických informací pro agro-klimatickou charakteristiku zájmového území. Ukážeme, jak sledovat proměnlivost této charakteristiky v čase, i to, jak ji využít pro zhodnocení pěstování plodin.“

Tomáš Andrš předvede naživo ukázku části webové aplikace zobrazující agroklimatické veličiny pro ČR: „Konkrétně si ukážeme, jak získat informace o teplotě, srážkách, slunečním osvitu, a dalších klimatických veličinách, z období několika posledních desetiletí spočtených na základě klimatických dat programu Copernicus a to ve formě vizualizace těchto dat za pomocí mapy.“

František Zadražil přiblíží další část webové aplikace: „Další část aplikace zobrazuje zpracovaná data z dálkového průzkumu Země do podoby různých indexů zobrazené na mapovém podkladě pro zvolené zájmové území.“

výběrové řízení na KP Pelhřimov

22.11.2021 13:40   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu zveřejnil novou aktualitu: Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo rada/odborný rada v oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Pelhřimov.

výběrové řízení na KP Pelhřimov

22.11.2021 13:40   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/O-uradu/Aktuality/vyberove-rizeni-na-KP-Pelhrimov-(1)

výběrové řízení na KP Havlíčkův Brod

22.11.2021 13:38   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu zveřejnil novou aktualitu: Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný referent/vrchní referent v oddělení aktualizace KN I. Katastrálního pracoviště Havlíčkův Brod.
 

výběrové řízení na KP Havlíčkův Brod

22.11.2021 13:38   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/O-uradu/Aktuality/vyberove-rizeni-na-KP-Havlickuv-Brod

Oznámení 22.11.2021

22.11.2021 13:02   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/O-uradu/Aktuality/Oznameni-22-11-2021

Oznámení 22.11.2021

22.11.2021 13:02   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj zveřejnil novou aktualitu: Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj v návaznosti na mimořádnou schůzi vlády konanou dne 18. a 19. 11. 2021 s ohledem na nutnost přijímání opatření proti šíření onemocnění COVID-19 oznamuje, že na všech jeho pracovištích je upřednostňován písemný, telefonický nebo elektronický kontakt, ve všech případech, kdy je to možné.
Po tuto dobu bude možné návrh na vklad práv i ostatní podání katastrálnímu úřadu činit prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo elektronicky prostřednictvím datových schránek. Účastníci řízení o vkladu budou v těchto případech vyzváni k úhradě správního poplatku, který lze uhradit převodem na účet. Podrobnosti o elektronických podáních a parametrech přijímaných datových zpráv zde: https://www.cuzk.cz/Katastr-nemovitosti/Zapisy-do-KN/Informace-o-elektronickem-podani.aspx
Základní informace z katastru nemovitostí je možné získat rovněž elektronicky prostřednictvím aplikace Nahlížení do katastru nemovitostí  https://nahlizenidokn.cuzk.cz/ . V této aplikaci je možné prostřednictvím e-shopu získat i úplný výpis z katastru nemovitostí v elektronické podobě bez nutnosti návštěvy katastrálního pracoviště. Údaje z katastru nemovitostí je možné rovněž získat prostřednictvím dálkového přístupu nebo na kontaktních místech Czech POINT.

Oznámení pro veřejnost

22.11.2021 12:20   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Plzensky-kraj/O-uradu/Aktuality/Oznameni-pro-verejnost

Oznámení pro veřejnost

22.11.2021 12:20   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Plzeňský kraj zveřejnil novou aktualitu: Katastrální úřad pro Plzeňský kraj  oznamuje, že z důvodu současné epidemiologické situace mají všechna katastrální pracoviště v územní působnosti Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj stanovena bezpečnostní pravidla provozu.

odborný_vrchní referent_aktualizace KN I_KP Havlíčkův Brod

22.11.2021 12:10   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu Katastrální pracoviště Havlíčkův Brod
vypisuje výběrové řízení na místo
odborný_vrchní referent_aktualizace KN I_KP Havlíčkův Brod

odborný_vrchní referent_aktualizace KN I_KP Havlíčkův Brod

22.11.2021 12:10   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/DMS/odborny_vrchni-referent_aktualizace-KN-I_KP-Havlic

odborný_vrchní referent_aktualizace KN I_KP Havlíčkův Brod

22.11.2021 12:10   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Vysočinu Katastrální pracoviště Havlíčkův Brod vypisuje výběrové řízení na místo odborný_vrchní referent_aktualizace KN I_KP Havlíčkův Brod

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo rada/odborný rada v oddělení aktualizace KN

22.11.2021 12:01   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/DMS/Oznameni-o-vyhlaseni-vyberoveho-rizeni-na-sluzebni

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo rada/odborný rada v oddělení aktualizace KN

22.11.2021 12:01   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Vysočinu Katastrální pracoviště Pelhřimov vypisuje výběrové řízení na místo Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo rada/odborný rada v oddělení aktualizace KN

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo rada/odborný rada v oddělení aktualizace KN

22.11.2021 12:01   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu Katastrální pracoviště Pelhřimov
vypisuje výběrové řízení na místo
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo rada/odborný rada v oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Pelhřimov na Katastrálním úřadu pro Vysočinu

Vrchní referent/rada v odělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno - venkov

22.11.2021 9:49   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Jihomoravsky-kraj/Volna-mista/DMS/Vrchni-referent-rada-v-odeleni-obnovy-a-revize-KN

Vrchní referent/rada v odělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno - venkov

22.11.2021 9:49   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Jihomoravský kraj Katastrální pracoviště Brno-venkov
vypisuje výběrové řízení na místo
Vrchní referent/rada v odělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno - venkov

Vrchní referent/rada v odělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno - venkov

22.11.2021 9:49   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Jihomoravský kraj Katastrální pracoviště Brno-venkov vypisuje výběrové řízení na místo Vrchní referent/rada v odělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno - venkov

Kdy je BIM drahý? Webinář APG o roli geomatika v BIM

20.11.2021 8:51   Zeměměřič  

V pondělí 13. prosince 2021 se uskuteční webinář Asociace podnikatelů v geomatice. Na webináři, který bude streamovaný přes YouTube, se dozvíte odpovědi na otázky Proč BIM bez geomatiků nefunguje? Proč je BIM bez geomatiků drahý? Lze vytvořit BIM projekt bez projektanta? Proč některé profese nemají geomatiky v lásce? Lze komplexní BIM efektivně kontrolovat? Mají BIM modely stejnou přesnost? […]

The post Kdy je BIM drahý? Webinář APG o roli geomatika v BIM appeared first on Zeměměřič.

TurboCAD PLATINUM 27 CZ v akční ceně do 28. 11. 2021

19.11.2021 18:09   ŠPINAR - software  

Vážení zákazníci,
dovolujeme si Vám nabídnout program TurboCAD PLATINUM 27 CZ pro kreslení ve 2D / 3D včetně vizualizací s akční slevou do 28.11. 2021.

The post TurboCAD PLATINUM 27 CZ v akční ceně do 28. 11. 2021 appeared first on ŠPINAR – software.

TurboCAD PLATINUM 27 CZ v akční ceně do 28. 11. 2021

19.11.2021 18:09   ŠPINAR - software  

Vážení zákazníci,
dovolujeme si Vám nabídnout program TurboCAD PLATINUM 27 CZ pro kreslení ve 2D / 3D včetně vizualizací s akční slevou do 04. 01. 2021.

The post TurboCAD PLATINUM 27 CZ v akční ceně do 28. 11. 2021 appeared first on ŠPINAR – software.

BlackSky On Track to Significantly Expand Its Constellation This Year Meeting an Expanding Demand for Real-Time Global Intelligence

19.11.2021 16:35   GISCafe.com Webcasts-Webinars   New satellites deliver customer analyses within first 14 hours of launch
HERNDON, Va. — (BUSINESS WIRE) — November 18, 2021 …

EUSPA ready for satellite operations ahead of Galileo Launch 11

19.11.2021 16:18   European GNSS Agency  
Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)
Published: 
18 November 2021

We are less than two weeks away from the latest Galileo launch from the European Spaceport in Kourou, French Guyana. The Galileo Launch 11 is the first of a series of 6 launches (with two satellites per launch), and the EUSPA’s tightly-knit LEOP team is ready for a cooperative EU space mission!

The Galileo satellites 27 and 28 will be launched on-board of a Soyuz carrier on December 2, 2021 at 21:31:27, Kourou time – or 01:31:27 CET from Europe’s Spaceport in French Guiana. The 46m tall rocket will bring the Galileo satellites to their new home located 23,222 km above us, in its medium-Earth orbit. 

Role of EUSPA in the launch 11

The EU Agency for the Space Programme (EUSPA) will be in charge of the satellite operations from separation of the Launch vehicle. It will be overseen by a tightly-knit team of specialists, ranging from spacecraft to ground engineers, from operations to design and manufacturing specialists, and from commanding through mission direction and project management.

Launch and Early Orbit Phase is one of the most exciting and important phases of a space mission, as it handles the launch of the spacecraft, its travel into the correct orbit, gradually switching on the spacecraft platform to test the core satellite elements. 

Let’s rewind to the beginning…

Soon after the spacecraft separates from the launcher, an initialisation sequence will be automatically triggered by the On-Board Data Handling software to bring the satellites to a ‘breathing point’. This is the point at which the satellite’s attitude is stable and pointing towards the sun, and its solar arrays are deployed to provide full charging power to its batteries. At this stage the satellite is thermally stable, ensuring adequate temperature ranges for all units, and a stable link to the ground.

Later on, the spacecraft internal reaction wheels will be tested to ensure that the spacecraft can hold its momentum, and can execute simple rotation manoeuvres without spending its limited fuel in thrusting activities. The teams will proceed to celebrate once the spacecraft uses these wheels to rotate towards the earth to achieve the most stable attitude for its future operations.  After that, and to finish the activities, the satellite couple will part ways and be put into the direction of their own orbital positions, by means of a set of Drift Start manoeuvres.

Altogether, the LEOP will take about 10 days, beginning with a system countdown a few hours before the launch, all the way up to the execution of the drift start manoeuvres (i.e. sending the spacecraft from the injection to its target position in orbit), later followed by complete commissioning and In Orbit Tests, that will eventually lead the spacecraft to entering into Galileo service provision. 

The satellite operations will be conducted and commanded from the Galileo Control Centre in Oberpfaffenhofen, Germany. Working together with SpaceOpal and its GSOp consortium (DLR-GfR mbH, GSOC and Telespazio), in cooperation with CNES CSG and ESA, EUSPA is responsible for the different stages of the LEOP operations, which will eventually allow the new satellites to be inserted into the Galileo constellation.

Endorsed by the EUSPA Security Accreditation Board, responsible for the security approval of the satellite launches, Galileo LEOP operations will constitute one of the most cooperative activities between numerous European entities in the space sector.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)

EUSPA ready for LEOP ahead of Galileo Launch 11

19.11.2021 16:18   European GNSS Agency  
Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)
Published: 
19 November 2021

We are less than two weeks away from the latest Galileo launch from the European Spaceport in Kourou, French Guyana. The Galileo Launch 11 is the first of a series of 6 launches (with two satellites per launch), and the EUSPA’s tightly-knit LEOP team is ready for a cooperative EU space mission!

The Galileo satellites 27 and 28 will be launched on-board of a Soyuz carrier on December 1, 2021 at 21:31:27, Kourou time – or 01:31:27 CET from Europe’s Spaceport in French Guiana. The 46m tall rocket will bring the Galileo satellites to their new home located 23,222 km above us, in its medium-Earth orbit. 

Role of EUSPA in the launch 11

The EU Agency for the Space Programme (EUSPA) will be in charge Launch and Early Orbit Phase  (LEOP) operations which will be overseen by a tightly-knit team of specialists, ranging from spacecraft to ground engineers, from operations to design and manufacturing specialists, and from commanding through mission direction and project management.

LEOP is one of the most exciting and important phases of a space mission, as it handles the launch of the spacecraft, its travel it into the correct orbit, gradually switching on the spacecraft platform to test the core satellite elements. 

Let’s rewind to the beginning…

Soon after the spacecraft separates from the launcher, an initialisation sequence will be automatically triggered by the On-Board Data Handling software to bring the satellites to a ‘breathing point’. This is the point at which the satellite’s attitude is stable and pointing towards the sun, and its solar arrays are deployed to provide full charging power to its batteries. At this stage the satellite is thermally stable, ensuring adequate temperature ranges for all units, and a stable link to the ground.

Later on, the spacecraft internal reaction wheels will be tested to ensure that the spacecraft can hold its momentum, and can execute simple rotation manoeuvres without spending its limited fuel in thrusting activities. The teams will proceed to celebrate once the spacecraft uses these wheels to rotate towards the earth to achieve the most stable attitude for its future operations.  After that, and to finish the activities, the satellite couple will part ways and be put into the direction of their own orbital positions, by means of a set of Drift Start manoeuvres.

Altogether, the LEOP will take about 10 days, beginning with a system countdown a few hours before the launch, all the way up to the execution of the drift start manoeuvres (i.e. sending the spacecraft from the injection to its target position in orbit), later followed by complete commissioning and In Orbit Tests, that will eventually lead the spacecraft to entering into Galileo service provision. 

The LEOP operations will be conducted and commanded from the Galileo Control Centre in Oberpfaffenhofen, Germany. Working together with SpaceOpal and its GSOp consortium (DLR-GfR mbH, GSOC and Telespazio), in cooperation with CNES CSG and ESA, EUSPA is responsible for the different stages of the LEOP operations, which will eventually allow the new satellites to be inserted into the Galileo constellation.

Endorsed by the EUSPA Security Accreditation Board, responsible for the security approval of the satellite launches, Galileo LEOP operations will constitute one of the most cooperative activities between numerous European entities in the space sector.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)

EUSPA ready for satellite operations ahead of Galileo Launch 11

19.11.2021 16:18   European GNSS Agency  
Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)
Published: 
18 November 2021

We are less than two weeks away from the latest Galileo launch from the European Spaceport in Kourou, French Guyana. The Galileo Launch 11 is the first of a series of 6 launches (with two satellites per launch), and the EUSPA’s tightly-knit LEOP team is ready for a cooperative EU space mission!

The Galileo satellites 27 and 28 will be launched on-board of a Soyuz carrier on 4 December 2021 at 21:19, Kourou time – or 5 December at 01:19 CET from Europe’s Spaceport in French Guiana. The 46m tall rocket will bring the Galileo satellites to their new home located 23,222 km above us, in its medium-Earth orbit. 

Role of EUSPA in the launch 11

The EU Agency for the Space Programme (EUSPA) will be in charge of the satellite operations from separation of the Launch vehicle. It will be overseen by a tightly-knit team of specialists, ranging from spacecraft to ground engineers, from operations to design and manufacturing specialists, and from commanding through mission direction and project management.

Launch and Early Orbit Phase is one of the most exciting and important phases of a space mission, as it handles the launch of the spacecraft, its travel into the correct orbit, gradually switching on the spacecraft platform to test the core satellite elements. 

Let’s rewind to the beginning…

Soon after the spacecraft separates from the launcher, an initialisation sequence will be automatically triggered by the On-Board Data Handling software to bring the satellites to a ‘breathing point’. This is the point at which the satellite’s attitude is stable and pointing towards the sun, and its solar arrays are deployed to provide full charging power to its batteries. At this stage the satellite is thermally stable, ensuring adequate temperature ranges for all units, and a stable link to the ground.

Later on, the spacecraft internal reaction wheels will be tested to ensure that the spacecraft can hold its momentum, and can execute simple rotation manoeuvres without spending its limited fuel in thrusting activities. The teams will proceed to celebrate once the spacecraft uses these wheels to rotate towards the earth to achieve the most stable attitude for its future operations.  After that, and to finish the activities, the satellite couple will part ways and be put into the direction of their own orbital positions, by means of a set of Drift Start manoeuvres.

Altogether, the LEOP will take about 10 days, beginning with a system countdown a few hours before the launch, all the way up to the execution of the drift start manoeuvres (i.e. sending the spacecraft from the injection to its target position in orbit), later followed by complete commissioning and In Orbit Tests, that will eventually lead the spacecraft to entering into Galileo service provision. 

The satellite operations will be conducted and commanded from the Galileo Control Centre in Oberpfaffenhofen, Germany. Working together with SpaceOpal and its GSOp consortium (DLR-GfR mbH, GSOC and Telespazio), in cooperation with CNES CSG and ESA, EUSPA is responsible for the different stages of the LEOP operations, which will eventually allow the new satellites to be inserted into the Galileo constellation.

Endorsed by the EUSPA Security Accreditation Board, responsible for the security approval of the satellite launches, Galileo LEOP operations will constitute one of the most cooperative activities between numerous European entities in the space sector.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)

EUSPA ready for LEOP ahead of Galileo Launch 11

19.11.2021 16:18   European GNSS Agency  
Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)
Published: 
19 November 2021

We are less than two weeks away from the latest Galileo launch from the European Spaceport in Kourou, French Guyana. The Galileo Launch 11 is the first of a series of 6 launches (with two satellites per launch), and the EUSPA’s tightly-knit LEOP team is ready for a cooperative EU space mission!

The Galileo satellites 27 and 28 will be launched on-board of a Soyuz carrier on December 2, 2021 at 21:31:27, Kourou time – or 01:31:27 CET from Europe’s Spaceport in French Guiana. The 46m tall rocket will bring the Galileo satellites to their new home located 23,222 km above us, in its medium-Earth orbit. 

Role of EUSPA in the launch 11

The EU Agency for the Space Programme (EUSPA) will be in charge of Launch and Early Orbit Phase (LEOP) operations which will be overseen by a tightly-knit team of specialists, ranging from spacecraft to ground engineers, from operations to design and manufacturing specialists, and from commanding through mission direction and project management.

LEOP is one of the most exciting and important phases of a space mission, as it handles the launch of the spacecraft, its travel into the correct orbit, gradually switching on the spacecraft platform to test the core satellite elements. 

Let’s rewind to the beginning…

Soon after the spacecraft separates from the launcher, an initialisation sequence will be automatically triggered by the On-Board Data Handling software to bring the satellites to a ‘breathing point’. This is the point at which the satellite’s attitude is stable and pointing towards the sun, and its solar arrays are deployed to provide full charging power to its batteries. At this stage the satellite is thermally stable, ensuring adequate temperature ranges for all units, and a stable link to the ground.

Later on, the spacecraft internal reaction wheels will be tested to ensure that the spacecraft can hold its momentum, and can execute simple rotation manoeuvres without spending its limited fuel in thrusting activities. The teams will proceed to celebrate once the spacecraft uses these wheels to rotate towards the earth to achieve the most stable attitude for its future operations.  After that, and to finish the activities, the satellite couple will part ways and be put into the direction of their own orbital positions, by means of a set of Drift Start manoeuvres.

Altogether, the LEOP will take about 10 days, beginning with a system countdown a few hours before the launch, all the way up to the execution of the drift start manoeuvres (i.e. sending the spacecraft from the injection to its target position in orbit), later followed by complete commissioning and In Orbit Tests, that will eventually lead the spacecraft to entering into Galileo service provision. 

The LEOP operations will be conducted and commanded from the Galileo Control Centre in Oberpfaffenhofen, Germany. Working together with SpaceOpal and its GSOp consortium (DLR-GfR mbH, GSOC and Telespazio), in cooperation with CNES CSG and ESA, EUSPA is responsible for the different stages of the LEOP operations, which will eventually allow the new satellites to be inserted into the Galileo constellation.

Endorsed by the EUSPA Security Accreditation Board, responsible for the security approval of the satellite launches, Galileo LEOP operations will constitute one of the most cooperative activities between numerous European entities in the space sector.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)

EUSPA ready for satellite operations ahead of Galileo Launch 11

19.11.2021 16:18   European GNSS Agency  
Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)
Published: 
18 November 2021

We are less than two weeks away from the latest Galileo launch from the European Spaceport in Kourou, French Guyana. The Galileo Launch 11 is the first of a series of 6 launches (with two satellites per launch), and the EUSPA’s tightly-knit LEOP team is ready for a cooperative EU space mission!

The Galileo satellites 27 and 28 will be launched on-board of a Soyuz carrier on 2 December 2021 at 21:27:25, Kourou time – or 3 December at 01:27:25 CET from Europe’s Spaceport in French Guiana. The 46m tall rocket will bring the Galileo satellites to their new home located 23,222 km above us, in its medium-Earth orbit. 

Role of EUSPA in the launch 11

The EU Agency for the Space Programme (EUSPA) will be in charge of the satellite operations from separation of the Launch vehicle. It will be overseen by a tightly-knit team of specialists, ranging from spacecraft to ground engineers, from operations to design and manufacturing specialists, and from commanding through mission direction and project management.

Launch and Early Orbit Phase is one of the most exciting and important phases of a space mission, as it handles the launch of the spacecraft, its travel into the correct orbit, gradually switching on the spacecraft platform to test the core satellite elements. 

Let’s rewind to the beginning…

Soon after the spacecraft separates from the launcher, an initialisation sequence will be automatically triggered by the On-Board Data Handling software to bring the satellites to a ‘breathing point’. This is the point at which the satellite’s attitude is stable and pointing towards the sun, and its solar arrays are deployed to provide full charging power to its batteries. At this stage the satellite is thermally stable, ensuring adequate temperature ranges for all units, and a stable link to the ground.

Later on, the spacecraft internal reaction wheels will be tested to ensure that the spacecraft can hold its momentum, and can execute simple rotation manoeuvres without spending its limited fuel in thrusting activities. The teams will proceed to celebrate once the spacecraft uses these wheels to rotate towards the earth to achieve the most stable attitude for its future operations.  After that, and to finish the activities, the satellite couple will part ways and be put into the direction of their own orbital positions, by means of a set of Drift Start manoeuvres.

Altogether, the LEOP will take about 10 days, beginning with a system countdown a few hours before the launch, all the way up to the execution of the drift start manoeuvres (i.e. sending the spacecraft from the injection to its target position in orbit), later followed by complete commissioning and In Orbit Tests, that will eventually lead the spacecraft to entering into Galileo service provision. 

The satellite operations will be conducted and commanded from the Galileo Control Centre in Oberpfaffenhofen, Germany. Working together with SpaceOpal and its GSOp consortium (DLR-GfR mbH, GSOC and Telespazio), in cooperation with CNES CSG and ESA, EUSPA is responsible for the different stages of the LEOP operations, which will eventually allow the new satellites to be inserted into the Galileo constellation.

Endorsed by the EUSPA Security Accreditation Board, responsible for the security approval of the satellite launches, Galileo LEOP operations will constitute one of the most cooperative activities between numerous European entities in the space sector.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)

EUSPA ready for LEOP ahead of Galileo Launch 11

19.11.2021 16:18   European GNSS Agency  
Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)
Published: 
18 November 2021

We are less than two weeks away from the latest Galileo launch from the European Spaceport in Kourou, French Guyana. The Galileo Launch 11 is the first of a series of 6 launches (with two satellites per launch), and the EUSPA’s tightly-knit LEOP team is ready for a cooperative EU space mission!

The Galileo satellites 27 and 28 will be launched on-board of a Soyuz carrier on December 2, 2021 at 21:31:27, Kourou time – or 01:31:27 CET from Europe’s Spaceport in French Guiana. The 46m tall rocket will bring the Galileo satellites to their new home located 23,222 km above us, in its medium-Earth orbit. 

Role of EUSPA in the launch 11

The EU Agency for the Space Programme (EUSPA) will be in charge of the satellite operations from separation of the Launch vehicule. It will be overseen by a tightly-knit team of specialists, ranging from spacecraft to ground engineers, from operations to design and manufacturing specialists, and from commanding through mission direction and project management.

Launch and Early Orbit Phase is one of the most exciting and important phases of a space mission, as it handles the launch of the spacecraft, its travel into the correct orbit, gradually switching on the spacecraft platform to test the core satellite elements. 

Let’s rewind to the beginning…

Soon after the spacecraft separates from the launcher, an initialisation sequence will be automatically triggered by the On-Board Data Handling software to bring the satellites to a ‘breathing point’. This is the point at which the satellite’s attitude is stable and pointing towards the sun, and its solar arrays are deployed to provide full charging power to its batteries. At this stage the satellite is thermally stable, ensuring adequate temperature ranges for all units, and a stable link to the ground.

Later on, the spacecraft internal reaction wheels will be tested to ensure that the spacecraft can hold its momentum, and can execute simple rotation manoeuvres without spending its limited fuel in thrusting activities. The teams will proceed to celebrate once the spacecraft uses these wheels to rotate towards the earth to achieve the most stable attitude for its future operations.  After that, and to finish the activities, the satellite couple will part ways and be put into the direction of their own orbital positions, by means of a set of Drift Start manoeuvres.

Altogether, the LEOP will take about 10 days, beginning with a system countdown a few hours before the launch, all the way up to the execution of the drift start manoeuvres (i.e. sending the spacecraft from the injection to its target position in orbit), later followed by complete commissioning and In Orbit Tests, that will eventually lead the spacecraft to entering into Galileo service provision. 

The satellite operations will be conducted and commanded from the Galileo Control Centre in Oberpfaffenhofen, Germany. Working together with SpaceOpal and its GSOp consortium (DLR-GfR mbH, GSOC and Telespazio), in cooperation with CNES CSG and ESA, EUSPA is responsible for the different stages of the LEOP operations, which will eventually allow the new satellites to be inserted into the Galileo constellation.

Endorsed by the EUSPA Security Accreditation Board, responsible for the security approval of the satellite launches, Galileo LEOP operations will constitute one of the most cooperative activities between numerous European entities in the space sector.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)

EUSPA ready for LEOP ahead of Galileo Launch 11

19.11.2021 16:18   European GNSS Agency  
Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)
Published: 
19 November 2021

We are less than two weeks away from the latest Galileo launch from the European Spaceport in Kourou, French Guyana. The Galileo Launch 11 is the first of a series of 6 launches (with two satellites per launch), and the EUSPA’s tightly-knit LEOP team is ready for a cooperative EU space mission!

The Galileo satellites 27 and 28 will be launched on-board of a Soyuz carrier on December 1, 2021 at 21:31:27, Kourou time – or 01:31:27 CET from Europe’s Spaceport in French Guiana. The 46m tall rocket will bring the Galileo satellites to their new home located 23,222 km above us, in its medium-Earth orbit. 

Role of EUSPA in the launch 11

The EU Agency for the Space Programme (EUSPA) will be in charge of Launch and Early Orbit Phase (LEOP) operations which will be overseen by a tightly-knit team of specialists, ranging from spacecraft to ground engineers, from operations to design and manufacturing specialists, and from commanding through mission direction and project management.

LEOP is one of the most exciting and important phases of a space mission, as it handles the launch of the spacecraft, its travel it into the correct orbit, gradually switching on the spacecraft platform to test the core satellite elements. 

Let’s rewind to the beginning…

Soon after the spacecraft separates from the launcher, an initialisation sequence will be automatically triggered by the On-Board Data Handling software to bring the satellites to a ‘breathing point’. This is the point at which the satellite’s attitude is stable and pointing towards the sun, and its solar arrays are deployed to provide full charging power to its batteries. At this stage the satellite is thermally stable, ensuring adequate temperature ranges for all units, and a stable link to the ground.

Later on, the spacecraft internal reaction wheels will be tested to ensure that the spacecraft can hold its momentum, and can execute simple rotation manoeuvres without spending its limited fuel in thrusting activities. The teams will proceed to celebrate once the spacecraft uses these wheels to rotate towards the earth to achieve the most stable attitude for its future operations.  After that, and to finish the activities, the satellite couple will part ways and be put into the direction of their own orbital positions, by means of a set of Drift Start manoeuvres.

Altogether, the LEOP will take about 10 days, beginning with a system countdown a few hours before the launch, all the way up to the execution of the drift start manoeuvres (i.e. sending the spacecraft from the injection to its target position in orbit), later followed by complete commissioning and In Orbit Tests, that will eventually lead the spacecraft to entering into Galileo service provision. 

The LEOP operations will be conducted and commanded from the Galileo Control Centre in Oberpfaffenhofen, Germany. Working together with SpaceOpal and its GSOp consortium (DLR-GfR mbH, GSOC and Telespazio), in cooperation with CNES CSG and ESA, EUSPA is responsible for the different stages of the LEOP operations, which will eventually allow the new satellites to be inserted into the Galileo constellation.

Endorsed by the EUSPA Security Accreditation Board, responsible for the security approval of the satellite launches, Galileo LEOP operations will constitute one of the most cooperative activities between numerous European entities in the space sector.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European Union Agency for the Space Programme (EUSPA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the EUSPA website (http://www.euspa.europa.eu).

Galileo satellites attached to their dispenser atop their Fregat upper stage separating from the Soyuz upper stage. The Fregat then flies them the rest of the way up to medium-Earth orbit. (Credits: ESA–Pierre Carril, 2014)
| 1 | .. | 189 | 190 | | 192 | | .. | 715 |
© geoinformace.cz CMS Toolkit