info-ctenari_1.png

info-inzerenti_2.png

 

 

 


https://www.arcdata.cz/cs-cz/akce/2024/konference/o-konferenci

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prodej knihy o historii oboru

 

Nabídka učebnice Inženýrské geodézie:

Nabídka učebnice MicroStation

otevrena-data.gif

 

 

 

2016-gi-fb-zememeric-5-6.jpg

 

 

 

 

 

Intersucho.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Reklamní zápalky
- dobrý nápad pro
váš byznys

 

 

 

 

 

  

zprávy

zdroje zpráv:

Lead'Air Inc. has announced innovative new aerial survey multi-focal lenses at the 2019 INTERGEO in Stuttgart, Germany.

10.10.2019 1:28   GISCafe.com Webcasts-Webinars   October 09, 2019 -- The GSD, Ground Sample Distance (or resolution), is the key specification of any digital aerial photo mapping project. For a …

Maxar Opens New Facility in St. Louis to Support Growth in U.S. National Geospatial-Intelligence Agency Programs

10.10.2019 1:28   GISCafe.com Webcasts-Webinars   WESTMINSTER, Colo. — (BUSINESS WIRE) — October 9, 2019 —

Maxar Technologies (NYSE:MAXR) (TSX:MAXR), a trusted partner and …

BIM Day 2019

9.10.2019 22:22   Asociace podnikatelů v geomatice   Dne 8. října se v Praze uskutečnila konference BIM Day 2019, kterou každoročně pořádá Odborná rada pro BIM. APG na konferenci reprezentoval Jan Floriánek, vedoucí pracovní skupiny BIM, s přednáškou „BIM &Geomatika – na co se zapomíná“. Více informací naleznete na www.bimday.cz.

Open doctoral position on Visual Analytics of mobile behaviour data – Department of Geography – University of Zurich

9.10.2019 19:47   Katedra geoinformatiky VŠB-TUO   The Geographic Information Visualization & Analysis group in the Departement of Geography, University of Zurichis recruiting for a doctoral position in the field of Visual Analytics of mobile behaviour data.More information can be found here: Doctoral research assistant position: Visual analytics of mobile behaviour dataPlease distribute among your network. Apologies for any cross-postings.Kind regards,Tumasch—————————————–Dr. Tumasch ReichenbacherSenior Lecturer Geographic […]

HERE launches AI-based Live Sense SDK to keep drivers informed of unexpected road hazards

9.10.2019 18:21   GISCafe.com Webcasts-Webinars   HERE Live Sense SDK turns devices with a front-facing camera into an intelligent vehicle sensor, benefitting drivers with little or no safety …

Teranet & Nearmap Announce Partnership

9.10.2019 18:21   GISCafe.com Webcasts-Webinars   TORONTO, Oct. 9, 2019 — (PRNewswire) —

TORONTO, Oct. 9, 2019 /CNW/ - Teranet Inc., Canada's leader in the delivery and transformation …

Echodyne to Present on Countering Drones at APSA Public Safety Drone Expo

9.10.2019 18:21   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Leaders in High-Performance Radars for 3D Security to Speak at Important Industry Event
COLUMBUS, Ohio — (BUSINESS WIRE) — October 9, …

Dreyev Chooses HERE to Improve Driver Safety

9.10.2019 17:06   GISCafe.com Webcasts-Webinars   New HERE Live Sense SDK Provides a More Complete Driver Safety Solution for Fleet Managers and Insurance Carriers Chicago, IL – HERE …

Autodesk Unveils Robust New Features for BIM 360

9.10.2019 17:06   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Enhanced BIM 360 Layout app empowers construction teams to speed up layout workflows, and additional feature advancements aim to simplify daily …

SSC increases capacity at Florida ground station – eight new antennas to support OneWeb's global satellite network

9.10.2019 12:43   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Swedish Space Corporation (SSC) has completed assembly and installation of eight new antennas in Clewiston, Florida. The antennas will be used for …

Osobní automobil AUDI sedan A6 - 2.kolo

9.10.2019 10:47   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Karlovarsky-kraj/Nabidky-majetku/Osobni-automobil-AUDI-sedan-A6-2-kolo

Osobní automobil AUDI sedan A6 - 2.kolo

9.10.2019 10:47   ČÚZK - předpisy a opatření  
Katastrální úřad pro Karlovarský kraj nabízí nepotřebný majetek k odkupu. Jedná se o

Osobní automobil AUDI sedan A6 - 2.kolo

Osobní automobil AUDI A6 - 2.kolo

9.10.2019 10:45   ČÚZK - předpisy a opatření  
Katastrální úřad pro Karlovarský kraj nabízí nepotřebný majetek k odkupu. Jedná se o

Osobní automobil AUDI A6 - 2.kolo

Osobní automobil AUDI A6 - 2.kolo

9.10.2019 10:45   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Karlovarsky-kraj/Nabidky-majetku/Osobni-automobil-AUDI-A6-2-kolo

Kartografická výročí 2019 - Odborný seminář ku příležitosti 450 let Fabriciovy mapy Moravy a 400 let Aretinovy mapy Čech

9.10.2019 10:00   Geografický ústav MU  

Termín konání: 9.10.2019 (10:00 - 15:30)

Místo konání: Moravský zemský archiv v Brně, Palachovo náměstí 723/1, 625 00 Brno

Pořádá: Česká kartografická společnost, Moravský zemský archiv v Brně, Geografický ústav PřF MU a Mapová sbírka PřF UK.

Přihlášky: zde

V letošním roce uplyne 450 let od vydání tzv. Fabriciovy mapy Moravy (1569), prvního samostatného zachycení území Moravy a také 400 let od vydání třetí nejstarší mapy Čech - Aretinovy (1619). U příležitosti se uskuteční odborný seminář v prostorách Moravského zemského archivu v Brně. V rámci semináře vystoupí odborníci na problematiku dějin kartografie a budou zpřístupněny originální tisky obou map. Unikátní zpřístupněné materiály pochází z depozitu Moravské galerie, Moravského zemského archivu a Mapové sbírky PřF UK. Pro účast na semináři je nutná registrace. Kapacita sálu je omezena.

Pavel Fabricius (1519, Lubaň, Horní Lužice - 1589, Vídeň)
Císařský lékař, dvorní falckrabí, astronom, profesor matematiky vídeňské univerzity a botanik zřejmě na objednávku moravských stavů pořídil první mapu Moravy s názvem Moravia marchionatus / Das Marggrafftumb Mähren. Jako první z map Českého území obsahuje geografickou síť na rámu a také značkový klíč.

Pavel Aretin z Ehrenfeldu (okolo 1570, Uherský Brod - okolo 1640)
Pražský měšťan vytvořil mapu Čech, která se později dočkala mnoha vydání v nizozemských a anglických atlasech.Tato mapa se také používala jako vojenská mapa během třicetileté války. Mapa nese název Regni Bohemia nova et exacta descriptio (Nový a přesný popis Království českého) vyšla v roce 1619 a také v roce 1632.

Kartografická výročí 2019

9.10.2019 10:00   Geografický ústav MU  

Odborný seminář ku příležitosti 450 let Fabriciovy mapy Moravy a 400 let Aretinovy mapy Čech

Termín konání: 9.10.2019 (10:00 - 15:30)

Místo konání: Moravský zemský archiv v Brně, Palachovo náměstí 723/1, 625 00 Brno

Pořádá: Česká kartografická společnost, Moravský zemský archiv v Brně, Geografický ústav PřF MU a Mapová sbírka PřF, UK.

Přihlášky:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSec7jc7A4GriudiZDMdTJCpTSa1EC9m20QEHL6FuUGjMsKLbA/viewform?vc=0&c=0&w=1

Anotace:
V letošním roce uplyne 450 let od vydání tzv. Fabriciovy mapy Moravy (1569), prvního samostatného zachycení území Moravy a také 400 let od vydání třetí nejstarší mapy Čech - Aretinovy (1619). U příležitosti se uskuteční odborný seminář v prostorách Moravského zemského archivu v Brně. V rámci semináře vystoupí odborníci na problematiku dějin kartografie a budou zpřístupněny originální tisky obou map. Unikátní zpřístupněné materiály pochází z depozitu Moravské galerie, Moravského zemského archivu a Mapové sbírky PřF UK. Pro účast na semináři je nutná registrace. Kapacita sálu je omezena.

Pavel Fabricius (1519, Lubaň, Horní Lužice - 1589, Vídeň)
Císařský lékař, dvorní falckrabí, astronom, profesor matematiky vídeňské univerzity a botanik zřejmě na objednávku moravských stavů pořídil první mapu Moravy s názvem Moravia marchionatus / Das Marggrafftumb Mähren. Jako první z map Českého území obsahuje geografickou síť na rámu a také značkový klíč.

Pavel Aretin z Ehrenfeldu (okolo 1570 Uherský Brod - okolo 1640)
Pražský měšťan vytvořil mapu Čech, která se později dočkala mnoha vydání v nizozemských a anglických atlasech.Tato mapa se také používala jako vojenská mapa během třicetileté války. Mapa nese název Regni Bohemia nova et exacta descriptio (Nový a přesný popis Království českého) vyšla v roce 1619 a také v roce 1632.

Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Teplice na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

9.10.2019 9:52   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Ústecký kraj - Katastrální pracoviště Teplice vypisuje výběrové řízení na místo Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Teplice na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Teplice na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

9.10.2019 9:52   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj - Katastrální pracoviště Teplice
vypisuje výběrové řízení na místo
Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Teplice na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Teplice na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

9.10.2019 9:52   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Ustecky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Vedouci-oddeleni-pravnich-vztahu-k-nemovitostem-KP

Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI na Katastrálním pracovišti Nový Jičín Katastrálního

9.10.2019 9:25   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Rada-odborny-rada-–-rizeni-o-oprave-chyby-v-SPI-na

Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI na Katastrálním pracovišti Nový Jičín Katastrálního

9.10.2019 9:25   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - Katastrální pracoviště Nový Jičín vypisuje výběrové řízení na místo Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI na Katastrálním pracovišti Nový Jičín Katastrálního

Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI na Katastrálním pracovišti Nový Jičín Katastrálního

9.10.2019 9:25   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - Katastrální pracoviště Nový Jičín
vypisuje výběrové řízení na místo
Rada/odborný rada – řízení o opravě chyby v SPI na Katastrálním pracovišti Nový Jičín Katastrálního úřadu pro Moravskoslezský kraj

Vrchní referent/rada – obnova katastrálního operátu na Katastrálním pracovišti Třinec Katastrálního

9.10.2019 9:22   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - Katastrální pracoviště Třinec vypisuje výběrové řízení na místo Vrchní referent/rada – obnova katastrálního operátu na Katastrálním pracovišti Třinec Katastrálního

Vrchní referent/rada – obnova katastrálního operátu na Katastrálním pracovišti Třinec Katastrálního

9.10.2019 9:22   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - Katastrální pracoviště Třinec
vypisuje výběrové řízení na místo
Vrchní referent/rada – obnova katastrálního operátu na Katastrálním pracovišti Třinec Katastrálního úřadu pro Moravskoslezský kraj

Vrchní referent/rada – obnova katastrálního operátu na Katastrálním pracovišti Třinec Katastrálního

9.10.2019 9:22   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Vrchni-referent-rada-–-obnova-katastralniho-operat

Remote beacon activation with Galileo return link successfully tested

9.10.2019 9:20   European GNSS Agency  
End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France planes.
Published: 
09 October 2019

The European GNSS Agency (GSA) together with Orolia, CNES, Enaire, Spanish Mission Coordination Centre (MCC), Spanish Rescue Coordination Center (RCC) and French MCC, have successfully performed end-to-end test tests with the airlines Iberia and Air France on remote beacon activation using the Galileo Return Link Service (RLS). The tests helped to assess and validate the operational concept for a potential new use of Galileo to support fast response in distress situations.

The goal of the end-to-end test with Iberia and Air France, which was conducted on 16 and 19 September respectively, was to validate the operational concept for remote aviation beacon activation being developed by Eurocae Working Group-98 SG-1 RLS, as well as to test the usability of the end user interfaces. This is relevant for airspace users in specific confirmed distress situations when aircraft are no longer tracked by Air Traffic Service Units (ATSUs) and no contact can be established. This includes the case of non-cooperative crew when other means have failed.

A very positive outcome

The pilot case was performed in the framework of the Horizon 2020 HELIOS project, led by beacon manufacturer Orolia, which provided its ELT-DT prototype, the first Galileo model to hit the market. The pilot case simulated a real aircraft distress scenario: the Operational Control Center at Iberia confirmed the loss of information from a flight in the Atlantic and, following the standard procedures, performed the necessary operations with the Air Traffic Control at Enaire and the responsible Spanish Rescue Coordination Centre (RCC).

The team that took part in the successful testing of the remote beacon activation with Galileo return link.

Read this: World’s first Galileo-enabled PLB launched

Then, the participants declared a distress situation and agreed to activate the beacon. The interface with the airlines and the beacon activation with the Galileo RLS were implemented by the Galileo Service Centre and the French National Centre for Space Studies (CNES), which enabled the remote beacon activation by the Return Link Service Provider. 

 “We are extremely happy with the successful tests of the Galileo Return Link Service for this potential new use, which is a very positive outcome and one that bodes well for the future implementation of the service. The Return Link Service, whereby the sender of a distress signal is informed that their message has been received and successfully processed, is a key differentiator of Galileo and one that will result in many more lives saved,” said Pascal Claudel, GSA Chief Operating Officer.

Watch this: Galileo Search and Rescue

Efficient management of distress situations meeting users’ needs

The user interfaces were successfully tested, deriving additional requirements and feedback from the airline as the final user of the service. “This is a new functionality with high value that can support mitigation and efficient management of potential emergency situations,” said Jaime del Moral, Flight Watch & ATFM manager at Iberia.

The beacon was successfully activated within two minutes, enabling the efficient management of the distress situation. Remote deactivation was also tested, following a simulation of recovery of normal flight conditions. “The possibility for remote beacon activation is a positive innovation and would be very useful for all stakeholders involved in distress management, with a positive impact on safety,” said Montserrat Redondo, Air Traffic Control Centre Manager at Enaire. 

From the rescue centre perspective, Lieutenant Colonel Molina, Head of RCC Madrid highlighted “the great benefits of remote activation of ELT-DTs by Galileo to react in aircraft distress situations when it is not possible to locate the aircraft by other means”.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France planes.

Remote beacon activation with Galileo return link successfully tested

9.10.2019 9:20   European GNSS Agency  
End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France planes.
Published: 
09 October 2019

The European GNSS Agency (GSA) together with Orolia, CNES, Enaire, Spanish Mission Coordination Centre (MCC), Spanish Rescue Coordination Center (RCC) and French MCC, have successfully performed end-to-end test tests with the airlines Iberia and Air France on remote beacon activation using the Galileo Return Link Service (RLS). The tests helped to assess and validate the operational concept for a potential new use of Galileo to support fast response in distress situations.

The goal of the end-to-end test with Iberia and Air France, which was conducted on 16 and 19 September respectively, was to validate the operational concept for remote aviation beacon activation being developed by Eurocae Working Group-98 SG-1 RLS, as well as to test the usability of the end user interfaces. This is relevant for airspace users in specific confirmed distress situations when aircraft are no longer tracked by Air Traffic Service Units (ATSUs) and no contact can be established. This includes the case of non-cooperative crew when other means have failed.

A very positive outcome

The pilot case was performed in the framework of the Horizon 2020 HELIOS project, led by beacon manufacturer Orolia, which provided its ELT-DT prototype, the first Galileo model to hit the market. The pilot case simulated a real aircraft distress scenario: the Operational Control Center at Iberia confirmed the loss of information from a flight in the Atlantic and, following the standard procedures, performed the necessary operations with the Air Traffic Control at Enaire and the responsible Spanish Rescue Coordination Centre (RCC).

The team that took part in the successful testing of the remote beacon activation with Galileo return link.

Read this: World’s first Galileo-enabled PLB launched

Then, the participants declared a distress situation and agreed to activate the beacon. The interface with the airlines and the beacon activation with the Galileo RLS were implemented by the Galileo Service Centre and the French National Centre for Space Studies (CNES), which enabled the remote beacon activation by the Return Link Service Provider. 

 “We are extremely happy with the successful tests of the Galileo Return Link Service for this potential new use, which is a very positive outcome and one that bodes well for the future implementation of the service. The Return Link Service, whereby the sender of a distress signal is informed that their message has been received and successfully processed, is a key differentiator of Galileo and one that will result in many more lives saved,” said Pascal Claudel, GSA Chief Operating Officer.

Watch this: Galileo Search and Rescue

Efficient management of distress situations meeting users’ needs

The user interfaces were successfully tested, deriving additional requirements and feedback from the airline as the final user of the service. “This is a new functionality with high value that can support mitigation and efficient management of potential emergency situations,” said Jaime del Moral, Flight Watch & ATFM manager at Iberia.

The beacon was successfully activated within two minutes, enabling the efficient management of the distress situation. Remote deactivation was also tested, following a simulation of recovery of normal flight conditions. “The possibility for remote beacon activation is a positive innovation and would be very useful for all stakeholders involved in distress management, with a positive impact on safety,” said Montserrat Redondo, Air Traffic Control Centre Manager at Enaire. 

From the rescue centre perspective, Lieutenant Colonel Molina, Head of RCC Madrid highlighted “the great benefits of remote activation of ELT-DTs by Galileo to react in aircraft distress situations when it is not possible to locate the aircraft by other means”.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France planes.

Remote beacon activation with Galileo return link successfully tested

9.10.2019 9:20   European GNSS Agency  
End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France planes.
Published: 
09 October 2019

The European GNSS Agency (GSA) together with Orolia, CNES, Enaire, Spanish Mission Coordination Centre (MCC), Spanish Rescue Coordination Center (RCC) and French MCC, have successfully performed end-to-end test tests with the airlines Iberia and Air France on remote beacon activation using the Galileo Return Link Service (RLS). The tests helped to assess and validate the operational concept for a potential new use of Galileo to support fast response in distress situations.

The goal of the end-to-end test with Iberia and Air France, which was conducted on 16 and 19 September respectively, was to validate the operational concept for remote aviation beacon activation being developed by Eurocae Working Group-98 SG-1 RLS, as well as to test the usability of the end user interfaces. This is relevant for airspace users in specific confirmed distress situations when aircraft are no longer tracked by Air Traffic Service Units (ATSUs) and no contact can be established. This includes the case of non-cooperative crew when other means have failed.

A very positive outcome

The pilot case was performed in the framework of the Horizon 2020 HELIOS project, led by beacon manufacturer Orolia, which provided its ELT-DT prototype, the first Galileo model to hit the market. The pilot case simulated a real aircraft distress scenario: the Operational Control Center at Iberia confirmed the loss of information from a flight in the Atlantic and, following the standard procedures, performed the necessary operations with the Air Traffic Control at Enaire and the responsible Spanish Rescue Coordination Centre (RCC).

The team that took part in the successful testing of the remote beacon activation with Galileo return link.

Read this: World’s first Galileo-enabled PLB launched

Then, the participants declared a distress situation and agreed to activate the beacon. The interface with the airlines and the beacon activation with the Galileo RLS were implemented by the Galileo Service Centre and the French National Centre for Space Studies (CNES), which enabled the remote beacon activation by the Return Link Service Provider. 

 “We are extremely happy with the successful tests of the Galileo Return Link Service for this potential new use, which is a very positive outcome and one that bodes well for the future implementation of the service. The Return Link Service, whereby the sender of a distress signal is informed that their message has been received and successfully processed, is a key differentiator of Galileo and one that will result in many more lives saved,” said Pascal Claudel, GSA Chief Operating Officer.

Watch this: Galileo Search and Rescue

Efficient management of distress situations meeting users’ needs

The user interfaces were successfully tested, deriving additional requirements and feedback from the airline as the final user of the service. “This is a new functionality with high value that can support mitigation and efficient management of potential emergency situations,” said Jaime del Moral, Flight Watch & ATFM manager at Iberia.

The beacon was successfully activated within two minutes, enabling the efficient management of the distress situation. Remote deactivation was also tested, following a simulation of recovery of normal flight conditions. “The possibility for remote beacon activation is a positive innovation and would be very useful for all stakeholders involved in distress management, with a positive impact on safety,” said Montserrat Redondo, Air Traffic Control Centre Manager at Enaire. 

From the rescue centre perspective, Lieutenant Colonel Molina, Head of RCC Madrid highlighted “the great benefits of remote activation of ELT-DTs by Galileo to react in aircraft distress situations when it is not possible to locate the aircraft by other means”.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France planes.

Remote beacon activation with Galileo return link successfully tested

9.10.2019 9:20   European GNSS Agency  
The team that took part in the successful testing of the remote beacon activation with Galileo return link.
Published: 
09 October 2019

The European GNSS Agency (GSA) together with Orolia, CNES, Enaire, Spanish Mission Coordination Centre (MCC), Spanish Rescue Coordination Center (RCC) and French MCC, have successfully performed end-to-end test tests with the airlines Iberia and Air France on remote beacon activation using the Galileo Return Link Service (RLS). The tests helped to assess and validate the operational concept for a potential new use of Galileo to support fast response in distress situations.

The goal of the end-to-end test with Iberia and Air France, which was conducted on 16 and 19 September respectively, was to validate the operational concept for remote aviation beacon activation being developed by Eurocae Working Group-98 SG-1 RLS, as well as to test the usability of the end user interfaces. This is relevant for airspace users in specific confirmed distress situations when aircraft are no longer tracked by Air Traffic Service Units (ATSUs) and no contact can be established. This includes the case of non-cooperative crew when other means have failed.

A very positive outcome

The pilot case was performed in the framework of the Horizon 2020 HELIOS project, led by beacon manufacturer Orolia, which provided its ELT-DT prototype, the first Galileo model to hit the market. The pilot case simulated a real aircraft distress scenario: the Operational Control Center at Iberia confirmed the loss of information from a flight in the Atlantic and, following the standard procedures, performed the necessary operations with the Air Traffic Control at Enaire and the responsible Spanish Rescue Coordination Centre (RCC).

Read this: World’s first Galileo-enabled PLB launched

Then, the participants declared a distress situation and agreed to activate the beacon. The interface with the airlines and the beacon activation with the Galileo RLS were implemented by the Galileo Service Centre and the French National Centre for Space Studies (CNES), which enabled the remote beacon activation by the Return Link Service Provider. 

 “We are extremely happy with the successful tests of the Galileo Return Link Service for this potential new use, which is a very positive outcome and one that bodes well for the future implementation of the service. The Return Link Service, whereby the sender of a distress signal is informed that their message has been received and successfully processed, is a key differentiator of Galileo and one that will result in many more lives saved,” said Pascal Claudel, GSA Chief Operating Officer.

Watch this: Galileo Search and Rescue

Efficient management of distress situations meeting users’ needs

The user interfaces were successfully tested, deriving additional requirements and feedback from the airline as the final user of the service. “This is a new functionality with high value that can support mitigation and efficient management of potential emergency situations,” said Jaime del Moral, Flight Watch & ATFM manager at Iberia.

The beacon was successfully activated within two minutes, enabling the efficient management of the distress situation. Remote deactivation was also tested, following a simulation of recovery of normal flight conditions. “The possibility for remote beacon activation is a positive innovation and would be very useful for all stakeholders involved in distress management, with a positive impact on safety,” said Montserrat Redondo, Air Traffic Control Centre Manager at Enaire. 

From the rescue centre perspective, Lieutenant Colonel Molina, Head of RCC Madrid highlighted “the great benefits of remote activation of ELT-DTs by Galileo to react in aircraft distress situations when it is not possible to locate the aircraft by other means”.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

The team that took part in the successful testing of the remote beacon activation with Galileo return link.

Remote beacon activation with Galileo return link successfully tested

9.10.2019 9:20   European GNSS Agency  
End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France planes.
Published: 
09 October 2019

The European GNSS Agency (GSA) together with Orolia, CNES, Enaire, Spanish Mission Coordination Centre (MCC), Spanish Rescue Coordination Center (RCC) and French MCC, have successfully performed end-to-end test tests with the airlines Iberia and Air France on remote beacon activation using the Galileo Return Link Service (RLS). The tests helped to assess and validate the operational concept for a potential new use of Galileo to support fast response in distress situations.

The goal of the end-to-end test with Iberia and Air France, which was conducted on 16 and 19 September respectively, was to validate the operational concept for remote aviation beacon activation being developed by Eurocae Working Group-98 SG-1 RLS, as well as to test the usability of the end user interfaces. This is relevant for airspace users in specific confirmed distress situations when aircraft are no longer tracked by Air Traffic Service Units (ATSUs) and no contact can be established. This includes the case of non-cooperative crew when other means have failed.

A very positive outcome

The pilot case was performed in the framework of the Horizon 2020 HELIOS project, led by beacon manufacturer Orolia, which provided its ELT-DT prototype, the first Galileo model to hit the market. The pilot case simulated a real aircraft distress scenario: the Operational Control Center at Iberia confirmed the loss of information from a flight in the Atlantic and, following the standard procedures, performed the necessary operations with the Air Traffic Control at Enaire and the responsible Spanish Rescue Coordination Centre (RCC).

The team that took part in the successful testing of the remote beacon activation with Galileo return link.

Read this: World’s first Galileo-enabled PLB launched

Then, the participants declared a distress situation and agreed to activate the beacon. The interface with the airlines and the beacon activation with the Galileo RLS were implemented by the Galileo Service Centre and the French National Centre for Space Studies (CNES), which enabled the remote beacon activation by the Return Link Service Provider. 

 “We are extremely happy with the successful tests of the Galileo Return Link Service for this potential new use, which is a very positive outcome and one that bodes well for the future implementation of the service. The Return Link Service, whereby the sender of a distress signal is informed that their message has been received and successfully processed, is a key differentiator of Galileo and one that will result in many more lives saved,” said Pascal Claudel, GSA Chief Operating Officer.

Watch this: Galileo Search and Rescue

Efficient management of distress situations meeting users’ needs

The user interfaces were successfully tested, deriving additional requirements and feedback from the airline as the final user of the service. “This is a new functionality with high value that can support mitigation and efficient management of potential emergency situations,” said Jaime del Moral, Flight Watch & ATFM manager at Iberia.

The beacon was successfully activated within two minutes, enabling the efficient management of the distress situation. Remote deactivation was also tested, following a simulation of recovery of normal flight conditions. “The possibility for remote beacon activation is a positive innovation and would be very useful for all stakeholders involved in distress management, with a positive impact on safety,” said Montserrat Redondo, Air Traffic Control Centre Manager at Enaire. 

 

From the rescue centre perspective, Lieutenant Colonel Molina, Head of RCC Madrid highlighted “the great benefits of remote activation of ELT-DTs by Galileo to react in aircraft distress situations when it is not possible to locate the aircraft by other means”.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France planes.

Remote beacon activation with Galileo return link successfully tested

9.10.2019 9:20   European GNSS Agency  
End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France
Published: 
09 October 2019

The European GNSS Agency (GSA) together with Orolia, CNES, Enaire, Spanish Mission Coordination Centre (MCC), Spanish Rescue Coordination Center (RCC) and French MCC, have successfully performed end-to-end test tests with the airlines Iberia and Air France on remote beacon activation using the Galileo Return Link Service (RLS). The tests helped to assess and validate the operational concept for a potential new use of Galileo to support fast response in distress situations.

The goal of the end-to-end test with Iberia and Air France, which was conducted on 16 and 19 September respectively, was to validate the operational concept for remote aviation beacon activation being developed by Eurocae Working Group-98 SG-1 RLS, as well as to test the usability of the end user interfaces. This is relevant for airspace users in specific confirmed distress situations when aircraft are no longer tracked by Air Traffic Service Units (ATSUs) and no contact can be established. This includes the case of non-cooperative crew when other means have failed.

The team that took part in the successful testing of the remote beacon activation with Galileo return link.

A very positive outcome

The pilot case was performed in the framework of the Horizon 2020 HELIOS project, led by beacon manufacturer Orolia, which provided its ELT-DT prototype, the first Galileo model to hit the market. The pilot case simulated a real aircraft distress scenario: the Operational Control Center at Iberia confirmed the loss of information from a flight in the Atlantic and, following the standard procedures, performed the necessary operations with the Air Traffic Control at Enaire and the responsible Spanish Rescue Coordination Centre (RCC).

Read this: World’s first Galileo-enabled PLB launched

Then, the participants declared a distress situation and agreed to activate the beacon. The interface with the airlines and the beacon activation with the Galileo RLS were implemented by the Galileo Service Centre and the French National Centre for Space Studies (CNES), which enabled the remote beacon activation by the Return Link Service Provider. 

 “We are extremely happy with the successful tests of the Galileo Return Link Service for this potential new use, which is a very positive outcome and one that bodes well for the future implementation of the service. The Return Link Service, whereby the sender of a distress signal is informed that their message has been received and successfully processed, is a key differentiator of Galileo and one that will result in many more lives saved,” said Pascal Claudel, GSA Chief Operating Officer.

Watch this: Galileo Search and Rescue

Efficient management of distress situations meeting users’ needs

The user interfaces were successfully tested, deriving additional requirements and feedback from the airline as the final user of the service. “This is a new functionality with high value that can support mitigation and efficient management of potential emergency situations,” said Jaime del Moral, Flight Watch & ATFM manager at Iberia.

The beacon was successfully activated within two minutes, enabling the efficient management of the distress situation. Remote deactivation was also tested, following a simulation of recovery of normal flight conditions. “The possibility for remote beacon activation is a positive innovation and would be very useful for all stakeholders involved in distress management, with a positive impact on safety,” said Montserrat Redondo, Air Traffic Control Centre Manager at Enaire. 

From the rescue centre perspective, Lieutenant Colonel Molina, Head of RCC Madrid highlighted “the great benefits of remote activation of ELT-DTs by Galileo to react in aircraft distress situations when it is not possible to locate the aircraft by other means”.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

End-to-end tests were successfully carried out with remote beacon activation using the Galileo Return Link Service on Iberia and Air France

Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 73 v technickém odboru Katastrálního

9.10.2019 9:20   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Odborny-referent-vrchni-referent-–-obnova-kata-(3)

Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 73 v technickém odboru Katastrálního

9.10.2019 9:20   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor
vypisuje výběrové řízení na místo
Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 73 v technickém odboru Katastrálního úřadu pro Moravskoslezský kraj

Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 73 v technickém odboru Katastrálního

9.10.2019 9:20   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor vypisuje výběrové řízení na místo Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 73 v technickém odboru Katastrálního

Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 74 v technickém odboru Katastrálního

9.10.2019 9:17   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor
vypisuje výběrové řízení na místo
Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 74 v technickém odboru Katastrálního úřadu pro Moravskoslezský kraj

Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 74 v technickém odboru Katastrálního

9.10.2019 9:17   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Odborny-referent-vrchni-referent-–-obnova-kata-(2)

Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 74 v technickém odboru Katastrálního

9.10.2019 9:17   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor vypisuje výběrové řízení na místo Odborný referent/vrchní referent – obnova katastrálního operátu 74 v technickém odboru Katastrálního

Odborný referent – obnova katastrálního operátu 75 v technickém odboru Katastrálního úřadu pro Morav

9.10.2019 9:13   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor vypisuje výběrové řízení na místo Odborný referent – obnova katastrálního operátu 75 v technickém odboru Katastrálního úřadu pro Morav

Odborný referent – obnova katastrálního operátu 75 v technickém odboru Katastrálního úřadu pro Morav

9.10.2019 9:13   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor
vypisuje výběrové řízení na místo
Odborný referent – obnova katastrálního operátu 75 v technickém odboru Katastrálního úřadu pro Moravskoslezský kraj

Odborný referent – obnova katastrálního operátu 75 v technickém odboru Katastrálního úřadu pro Morav

9.10.2019 9:13   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Odborny-referent-–-obnova-katastralniho-operatu-75

Rada/odborný rada – správce informačních a komunikačních technologií v technickém odboru Katastrální

9.10.2019 9:11   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor vypisuje výběrové řízení na místo Rada/odborný rada – správce informačních a komunikačních technologií v technickém odboru Katastrální

Rada/odborný rada – správce informačních a komunikačních technologií v technickém odboru Katastrální

9.10.2019 9:11   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Moravskoslezský kraj - technický odbor
vypisuje výběrové řízení na místo
Rada/odborný rada – správce informačních a komunikačních technologií v technickém odboru Katastrálního úřadu pro Moravskoslezský kraj

Rada/odborný rada – správce informačních a komunikačních technologií v technickém odboru Katastrální

9.10.2019 9:11   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Moravskoslezsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Rada-odborny-rada-–-spravce-informacnich-a-kom-(1)

HLEDÁME: Operátor/ka GIS s ArcGIS QGIS (HPP)

9.10.2019 9:06   TopGis   Hledáme novou posilu do našeho týmu. Jsme společnost s dlouholetou praxí v oboru geoinformačních technologií. Provozujeme vlastní datové centrum s jedinečnými mapovými podklady ČR a mapovou aplikaci GisOnline.cz. Co musíte umět: Co Vám nabízíme: V případě Vašeho zájmu nám pošlete Váš strukturovaný životopis na emailovou adresu kariera@topgis.cz. Pro umožnění výběrového řízení na danou pracovní pozici

Pasportizace sportovišť - průběžné výsledky

9.10.2019 9:00   Středočeský kraj   01. 07. 2019 byla spuštěna Pasportizace sportovišť Středočeského kraje, která probíhá formou prostorového dotazníku, více ZDE. Na podnět respondentů zveřejňujeme průběžné výsledky s vybranými atributy prostřednictvím interaktivní webové mapy. Důvodem zveřejnění je, aby respondenti měli možnost zkontrolovat si vlastní záznamy již v průběhu sběru dat. Sběr dat je naplánován do konce letošního roku. V současné době databáze obsahuje již přes 700 záznamů. Zdrojem informací v mapě je databáze prostorového dotazníku. Prakticky se jedná o online mapu, tzn. pokud je správně vyplněn a odeslán dotazníkový formulář, červený symbol (záznam s vybranými atributy) se objeví v mapě. Pasportizace sportovišť Středočeského kraje navazuje na první strategický dokument Plán rozvoje sportu ve Středočeském kraji – Koncepce sportovní politiky Středočeského kraje 2018 – 2025. Cílem dotazníku je zjistit počet, umístění a aktuální stav sportovišť na území Středočeského kraje. Respondenty dotazníku jsou zástupci měst a obcí, předsedové sportovních svazů, sportovních klubů a tělovýchovných jednot. Děkujeme všem, kteří se aktivně zapojili do sběru těchto dat.

Jednotná evidence speleologických objektů

9.10.2019 2:00   Cenia - Katalog metadat ČR - INSPIRE   Informace o speleologických objektech na celém území ČR. Databáze obsahuje informace o krasových a pseudokrasových jeskyních (přirozených podzemních prostorách), závrtech, vývěrech a ponorech. Rozsah shromažďovaných informací odpovídá vyhlášce MŽP č. 667/2004 Sb., kterou se stanoví obsah a rozsah dokumentace jeskyní. V databázi je uvedena lokalizace bodových objektů - vstupů do jeskyní, ponorů, vývěrů, centroidů závrtů. Podrobné informace o JESO byly uveřejněny např. v časopise Ochrana přírody – 2010, 65, č. 4.Informace jsou zejména od členů České speleologické společnosti, z publikované literatury i nepublikovaných zdrojů. Na zpřesňování a doplňování informací spolupracuje AOPK ČR zejména se Správou jeskyní ČR a Českou speleologickou společností. © AOPK ČR, 2019

APGEO - BIM DAY 2019

9.10.2019 2:00   Asociace podnikatelů v geomatice   Dne 8. října se v Praze uskutečnila konference BIM Day 2019, kterou každoročně pořádá Odborná rada pro BIM. APG na ...

OGC 3D streaming Community Standard, I3S, receives update: public comment sought before approval

9.10.2019 0:45   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Latest version of I3S standard, used for streaming large 3D datasets, adds Point Cloud Scene Layer type, improved performance, and more.

 
8 …

Hoverfly Awarded $10MM U.S. Government Contract for Tethered Drones

9.10.2019 0:13   GISCafe.com Webcasts-Webinars   ORLANDO, Fla., Oct. 8, 2019 — (PRNewswire) — Hoverfly Technologies Inc. ("Hoverfly"), the manufacturer of the LiveSky tethered drone, …

Kartografická výročí 2019

9.10.2019 0:00   Geografický ústav MU  

Srdečně zveme na odborný seminář Kartografická výročí 2019. 

Termín konání: 9.10.2019 (10:00 - 15:30)

Místo konání: Moravský zemský archiv v Brně, Palachovo náměstí 723/1, 625 00 Brno

Pořádá: Geografický ústav PřF MU a Mapová sbírka PřF, UK, Česká kartografická společnost, Moravský zemský archiv v Brně.

Formulář pro přihlášky

V letošním roce uplyne 450 let od vydání tzv. Fabriciovy mapy Moravy (1569), prvního samostatného zachycení území Moravy a také 400 let od vydání třetí nejstarší mapy Čech - Aretinovy (1619). U příležitosti se uskuteční odborný seminář v prostorách Moravského zemského archivu v Brně. V rámci semináře vystoupí odborníci na problematiku dějin kartografie a budou zpřístupněny originální tisky obou map. Unikátní zpřístupněné materiály pochází z depozitu Moravské galerie, Moravského zemského archivu a Mapové sbírky PřF UK. Pro účast na semináři je nutná registrace. Kapacita sálu je omezena.

Pavel Fabricius (ca 1528, Lubaň, Horní Lužice - 1589, Vídeň)
Císařský lékař, dvorní falckrabí, astronom, profesor matematiky vídeňské univerzity a botanik zřejmě na objednávku moravských stavů pořídil první mapu Moravy s názvem Moravia marchionatus / Das Marggrafftumb Mähren. Díky mnoha vydáním v předních nizozemských atlasech napomohla k zpřesnění kartografického obrazu Moravy na soudobých mapách. Již bez kresby Dolních Rakous vyšla ve zmenšeném vydání v roce 1575 ve Vídni.

Pavel Aretin z Ehrenfeldu (činný v letech 1619 - 1632)
Pražský měšťan vydal a možná i vytvořil mapu Čech, která se později dočkala mnoha vydání v nizozemských a anglických atlasech.Tato mapa se také používala jako vojenská mapa během třicetileté války. Mapa nese název Regni Bohemia nova et exacta descriptio (Nový a přesný popis Království českého) vyšla v roce 1619 (dále 1632, 1665 a kolem roku 1700).

Kartografická výročí 2019

9.10.2019 0:00   Geografický ústav MU  

Srdečně zveme na odborný seminář Kartografická výročí 2019. 

Termín konání: 9.10.2019 (10:00 - 15:30)

Místo konání: Moravský zemský archiv v Brně, Palachovo náměstí 723/1, 625 00 Brno

Pořádá: Geografický ústav PřF MU a Mapová sbírka PřF, UK, Česká kartografická společnost, Moravský zemský archiv v Brně.

Formulář pro přihlášky

V letošním roce uplyne 450 let od vydání tzv. Fabriciovy mapy Moravy (1569), prvního samostatného zachycení území Moravy a také 400 let od vydání třetí nejstarší mapy Čech - Aretinovy (1619). U příležitosti se uskuteční odborný seminář v prostorách Moravského zemského archivu v Brně. V rámci semináře vystoupí odborníci na problematiku dějin kartografie a budou zpřístupněny originální tisky obou map. Unikátní zpřístupněné materiály pochází z depozitu Moravské galerie, Moravského zemského archivu a Mapové sbírky PřF UK. Pro účast na semináři je nutná registrace. Kapacita sálu je omezena.

Pavel Fabricius (cca 1528, Lubaň, Horní Lužice - 1589, Vídeň)
Císařský matematik a dvorský falckrabě Pavel Fabricius (cca 1528, Lubáň, Horní Lužice – 1589, Vídeň), profesor medicíny vídeňské univerzity, astronom, botanik a básník zřejmě na objednávku moravských stavů pořídil první mapu Moravy s dvojjazyčným názvem Marchionatvs Moraviæ / Das Marggrafftumb Mähren. Díky mnoha vydáním v předních nizozemských atlasech napomohla k zpřesnění kartografického obrazu Moravy na soudobých mapách. Již bez kresby Dolních Rakous vyšla ve zmenšeném vydání v roce 1575 ve Vídni.

Pavel Aretin z Ehrenfeldu (činný v letech 1619 - 1632)
Pražský měšťan vydal a možná i vytvořil mapu Čech, která se později dočkala mnoha vydání v nizozemských a anglických atlasech.Tato mapa se také používala jako vojenská mapa během třicetileté války. Mapa nese název Regni Bohemia nova et exacta descriptio (Nový a přesný popis Království českého) vyšla v roce 1619 (dále 1632, 1665 a kolem roku 1700).

Kartografická výročí 2019

9.10.2019 0:00   Geografický ústav MU  

Srdečně zveme na odborný seminář Kartografická výročí 2019. 

Termín konání: 9.10.2019 (10:00 - 15:30)

Místo konání: Moravský zemský archiv v Brně, Palachovo náměstí 723/1, 625 00 Brno

Pořádá: Geografický ústav PřF MU a Mapová sbírka PřF, UK, Česká kartografická společnost, Moravský zemský archiv v Brně.

Formulář pro přihlášky

V letošním roce uplyne 450 let od vydání tzv. Fabriciovy mapy Moravy (1569), prvního samostatného zachycení území Moravy a také 400 let od vydání třetí nejstarší mapy Čech - Aretinovy (1619). U příležitosti se uskuteční odborný seminář v prostorách Moravského zemského archivu v Brně. V rámci semináře vystoupí odborníci na problematiku dějin kartografie a budou zpřístupněny originální tisky obou map. Unikátní zpřístupněné materiály pochází z depozitu Moravské galerie, Moravského zemského archivu a Mapové sbírky PřF UK. Pro účast na semináři je nutná registrace. Kapacita sálu je omezena.

Pavel Fabricius (ca 1528, Lubaň, Horní Lužice - 1589, Vídeň)
Císařský matematik a dvorský falckrabě Pavel Fabricius (cca 1528, Lubáň, Horní Lužice – 1589, Vídeň), profesor medicíny vídeňské univerzity, astronom, botanik a básník zřejmě na objednávku moravských stavů pořídil první mapu Moravy s dvojjazyčným názvem Marchionatvs Moraviæ / Das Marggrafftumb Mähren. Díky mnoha vydáním v předních nizozemských atlasech napomohla k zpřesnění kartografického obrazu Moravy na soudobých mapách. Již bez kresby Dolních Rakous vyšla ve zmenšeném vydání v roce 1575 ve Vídni.

Pavel Aretin z Ehrenfeldu (činný v letech 1619 - 1632)
Pražský měšťan vydal a možná i vytvořil mapu Čech, která se později dočkala mnoha vydání v nizozemských a anglických atlasech.Tato mapa se také používala jako vojenská mapa během třicetileté války. Mapa nese název Regni Bohemia nova et exacta descriptio (Nový a přesný popis Království českého) vyšla v roce 1619 (dále 1632, 1665 a kolem roku 1700).

CoreLogic Reports U.S. Overall Delinquency Rate Lowest for a July in at Least 20 Years but Four States Post Annual Gains

8.10.2019 19:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Vermont, New Hampshire, Iowa and Minnesota posted small annual gains in their July overall delinquency rates


The nation's serious delinquency rate …

Dedrone Acquires DroneDefender™ Defeat Technology from Battelle

8.10.2019 19:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Airspace security technology company launches consultancy, Dedrone Defense, providing authorized customers a complete detect and defeat system to …

Flowfinity and Leica Geosystems Collaborate to Streamline High-Precision GNSS Data Collection Workflows

8.10.2019 19:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   VANCOUVER, British Columbia, Oct. 8, 2019 — (PRNewswire) — Flowfinity Wireless Inc. has today released new functionality that allows …

Kratos Receives $3.6 Million Sole-Source Contract for Tactical Jet Drone Capability Expansion, Mission System Integration, and Test Work

8.10.2019 19:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   SAN DIEGO, Oct. 08, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Kratos Defense & Security Solutions, Inc. (Nasdaq:KTOS), a leading National Security Solutions …

Kratos Receives $3.6 Million Sole-Source Contract for Tactical Jet Drone Capability Expansion, Mission System Integration, and Test Work

8.10.2019 19:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   SAN DIEGO, Oct. 08, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Kratos Defense & Security Solutions, Inc. (Nasdaq:KTOS), a leading National Security Solutions …

Nevada holds Top Rating in Unmanned Aerial Systems (UAS) for Second Consecutive Year

8.10.2019 19:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Nevada continues to lead with selection for NASA UAM Grand Challenge Series Study
RENO, Nev., Oct. 8, 2019 — (PRNewswire) — According to …

Nevada holds Top Rating in Unmanned Aerial Systems (UAS) for Second Consecutive Year

8.10.2019 19:53   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Nevada continues to lead with selection for NASA UAM Grand Challenge Series Study
RENO, Nev., Oct. 8, 2019 — (PRNewswire) — According …

Airbus and Sobloo announce finalists of Multi-Data Challenge within Copernicus Masters 2019

8.10.2019 19:19   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Toulouse, 08 October 2019 – Airbus has unveiled the names of the three finalists for the “Airbus - Sobloo Multi-Data Challenge” …

Can oceans turn the tide on the climate crisis?

8.10.2019 14:37   ESA Observing the Earth   Sea roughness key to carbon flux

As we pump more greenhouse gases into the atmosphere, the world is warming at an alarming rate, with devastating consequences. While our vast oceans are helping to take the heat out of climate change, new research shows that they are absorbing a lot more atmospheric carbon dioxide than previously thought – but these positives may be outweighed by the downsides.

Can oceans turn the tide on the climate crisis?

8.10.2019 14:37   ESA Observing the Earth  

As we pump more greenhouse gases into the atmosphere, the world is warming at an alarming rate, with devastating consequences. While our vast oceans are helping to take the heat out of climate change, new research shows that they are absorbing a lot more atmospheric carbon dioxide than previously thought – but these positives may be outweighed by the downsides.

služební místo rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

8.10.2019 14:00   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu - Katastrální pracoviště Moravské Budějovice zveřejnil novou aktualitu: Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

služební místo rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

8.10.2019 14:00   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/O-uradu/Aktuality/sluzebni-misto-rada-odborny-rada-na-Katastralnim-p

rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

8.10.2019 13:57   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu - Katastrální pracoviště Moravské Budějovice zveřejnil novou aktualitu: Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

8.10.2019 13:57   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/Katastralni-pracoviste/KP-Moravske-Budejovice/O-uradu/Aktuality/rada-odborny-rada-na-Katastralnim-pracovisti-Morav

rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

8.10.2019 13:50   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/rada-odborny-rada-na-Katastralnim-pracovisti-Morav

rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

8.10.2019 13:50   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu - Katastrální pracoviště Moravské Budějovice
vypisuje výběrové řízení na místo rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice
rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

8.10.2019 13:50   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Vysočinu - Katastrální pracoviště Moravské Budějovice vypisuje výběrové řízení na místo rada/odborný rada na Katastrálním pracovišti Moravské Budějovice

Přihlaste se na konferenci se slevou

8.10.2019 13:40   ARCDATA  

Pokud jste se ještě nepřihlásili na letošní Konferenci GIS Esri v ČR, neměli byste svoji registraci příliš odkládat – slevu na vstupném lze totiž uplatnit pouze do konce tohoto týdne.

Konference opět nabídne bohatý program, ve kterém nebudou chybět novinky ze světa GIS, workshopy ani uživatelské přednášky. Mimo to se můžete těšit na:

  • dva předkonferenční semináře,
  • stánek technické podpory,
  • krátké tematické minisemináře,
  • výstavu Voda a civilizace,
  • soutěžní postery a poznávání družicových snímků
  • nebo přednášku o Rhätské dráze.

Přihlášku se slevou z registračního poplatku a přihlášku na předkonferenční seminář můžete poslat nejpozději do pátku 11. října 2019.

Zkouška záchranného systému s pomocí družic Galileo

8.10.2019 13:15   Český Kosmický Portál  

Evropská konstelace družic Galileo poskytuje mnohem více, než „jen“ globální navigační služby: zachraňuje totiž životy. Coby reálná demonstrace vyhledávacích a záchranných služeb došlo k unikátnímu testu schopností systému: k vysazení dobrovolníka v záchranném člunu nedaleko belgického pobřeží a následné aktivaci záchranného signálu.

CDE a komunikace v projektovém a realizačním týmu

8.10.2019 13:12   Konference BIM Open  

Důležitost CDE systému pro komunikaci v projektovém a realizačním týmu nejen na projektech pozemních staveb díky systému BIM 360. Záznam z konference BIM Open, která se konala 17.9.2019 v Ostravě. Prezentuje Tomáš Lendvorský ze společnosti Autodesk.

The post CDE a komunikace v projektovém a realizačním týmu appeared first on BIM Open.

Rada / odborný rada v oddělení právním č. 1 na Katastrálním pracovišti Brno-město

8.10.2019 11:53   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Jihomoravský kraj - Katastrální pracoviště Brno-město
vypisuje výběrové řízení na místo
Rada / odborný rada v oddělení právním č. 1 na Katastrálním pracovišti Brno-město

Rada / odborný rada v oddělení právním č. 1 na Katastrálním pracovišti Brno-město

8.10.2019 11:53   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Jihomoravský kraj - Katastrální pracoviště Brno-město vypisuje výběrové řízení na místo Rada / odborný rada v oddělení právním č. 1 na Katastrálním pracovišti Brno-město

Rada / odborný rada v oddělení právním č. 1 na Katastrálním pracovišti Brno-město

8.10.2019 11:53   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Jihomoravsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Rada-odborny-rada-v-oddeleni-pravnim-c-1-na-Kat

Přerušení provozu Sbírky listin v úterý 15.10.2019 od 19:00 do cca 19:30

8.10.2019 11:20   Dálkový přístup k údajům KN ČR   Vážení uživatelé,
oznamujeme, že z provozních důvodů může dojít v úterý 15.10.2019 od 19:00 do cca 19:30 k nedostupnosti poskytování dokumentů ze Sbírky listin.
Za komplikace tímto způsobené se omlouváme a děkujeme za pochopení.
 

Přerušení provozu Sbírky listin v úterý 15.10.2019 od 19:00 do cca 19:30

8.10.2019 11:20   ČÚZK   /Aplikace-DP-do-KN/Aplikace-DP-do-KN/Archiv-DP/269748

Přerušení provozu Sbírky listin v úterý 15.10.2019 od 19:00 do cca 19:30

8.10.2019 11:20   ČÚZK - předpisy a opatření   Vážení uživatelé,
oznamujeme, že z provozních důvodů může dojít v úterý 15.10.2019 od 19:00 do cca 19:30 k nedostupnosti poskytování dokumentů ze Sbírky listin.
Za komplikace tímto způsobené se omlouváme a děkujeme za pochopení.
 

Operation Shark Bait: Galileo SAR will save lives!

8.10.2019 9:34   European GNSS Agency  
The Shark Bait test took just over three and a half minutes to locate the PLB developed under a GSA Horizon 2020 project.
Published: 
08 October 2019

The huge value of the Galileo Search and Rescue (SAR) service was underlined in a live demonstration off the coast of Belgium on Thursday 26 September. Operation Shark Bait showed how this vital service can quickly trigger a rescue operation and save lives at sea. Despite a grey day and choppy sea conditions, an emergency rescue was initiated in just over three and a half minutes after intrepid “volunteer victim”, Australian broadcaster and explorer Tara Foster, operated her Galileo-enabled SAR beacon from a small life raft buffeted by the waves just offshore from the port of Ostend.

Operation Shark Bait was a specially designed demonstration of the capabilities of the Galileo SAR service that took place around the new state-of-the-art Belgian Maritime Rescue and Coordination Centre (MRCC) in Ostend with an invited audience of VIPs and media. The whole operation was streamed live over YouTube and the Europe By Satellite (EBS) TV service.

The scenario was simple. Tara was left alone at sea in a small life raft, but with a 406MHz Cospas-Sarsat personal locator beacon (PLB). On activating the beacon, the stopwatch started. The time to receive the distress signal, compute her position and alert the relevant rescue authorities was recorded. The Belgian fast rescue boat ORKA R6 then dashed out to sea to pick her up. Subsequently a NH90 Cayman SAR helicopter from the Belgian 40th squadron was also scrambled to help transfer “injured” Tara to hospital. 

Read this: World’s first Galileo-enabled PLB launched

Shark Bait was a great success with just 3 minutes 32 seconds elapsing from Tara activating her Galileo-enabled Personal Locator Beacon (PLB) to the moment commanders at MRCC could dispatch the ORKA to her location. The location, with an initial accuracy of 100 metres, is provided by the Galileo receiver inside the PLB to the Galileo satellites in view. The Galileo satellites then forward this information to the Cospas-Sarsat infrastructure, where the position is validated. 

“The PLB used was developed under one of our Horizon 2020 projects and is the first Galileo-enabled beacon on the market,” said Fiammetta Diani, Head of Market Development at the GSA.

Time saver, life saver

The day started at the MRCC in Ostend with a visit to the operations centre, an inspection of the ORKA Fast Rescue Boat and a chance to talk to Tara Foster before she was “castaway” on the waves.

Dries Boodts, Deputy Nautical Director at MRCC, described the role of the centre, which has a single focus on safety at sea. “The globe is divided into Search and Rescue Regions (SRRs), said Boodts. “And the MRCC oversees the Belgian maritime region that extends up to 47 miles off the Belgian coast.”

The region includes major shipping lanes and two large offshore wind energy parks. The MRCC deals with around 450 incidents each year involving a range of craft and issues from collisions at sea to war munitions recovery. It can call on an assortment of assets including its own rescue craft, police and navy vessels and the Belgian air force and the MRCC collaborates extensively with authorities in neighbouring countries.

Galileo is Europe’s contribution to upgrading Cospas-Sarsat – the Global Satellite-based Search and Rescue system. Since its introduction in 1981, Cospas-Sarsat is estimated to have saved some 45 000 lives. The current MEOSAR (Mid Earth Orbit Search and Rescue) upgrade is based on the EU’s Galileo satellite constellation that carries a dedicated Cospas-Sarsat payload for the 406 MHz distress beacons that give users free access to global system.

Watch this: Galileo Search and Rescue (SAR) Service

The addition of Galileo (and other GNSS satellites) to the system has already enabled a dramatic increase in performance in terms of better accuracy to locate activated distress beacons and vastly improved global coverage. “With the Galileo system, all parts of the world will be covered at least every 10 minutes – previously this was up to four hours – and guaranteed location accuracy is reduced from 10 to 2 kilometres,” explained Jolanda van Eijndthoven from the European Commission.

As well as the 23 SAR payloads currently provided by Galileo, with more to come, the EU also provides ground infrastructure including MEO Local User Terminals (LUTs) to pick up the signals relayed from the satellites. These LUTs are not just in Europe, and a fourth facility is o be opened soon on La Reunion island to improve coverage across the Indian Ocean.

Return link reassurance

From the end of the year the Galileo system will also provide a Return Link Service (RLS) that will be able to send an acknowledgement to the victim that their distress signal has been received and help is on its way. This new ability to provide reassurance should deliver a valuable psychological lift to victims and further boost survival rates.

“The PLBs developed under our Horizon 2020 projects will be the first ones on the market to have the RLS capability,” said Fiammetta Diani.

Back on dry land, Tara confessed that the simulation had felt very real to her. “The scariest part was the transfer to the helicopter from the rescue boat,” she said. “The winch was like a lift without a floor and very fast! Stepping from the flimsy life raft to the ORKA was also not easy – those waves were high!”

“The operation went just like clockwork,” concluded Paul Flament Head of the Galileo and EGNOS unit at the European Commission’s DG GROW. 

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

The Shark Bait test took just over three and a half minutes to locate the PLB developed under a GSA Horizon 2020 project.

Operation Shark Bait: Galileo SAR will save lives!

8.10.2019 9:34   European GNSS Agency  
The Shark Bait test took just over three and a half minutes to locate the PLB developed under a GSA Horizon 2020 project.
Published: 
08 October 2019

The huge value of the Galileo Search and Rescue (SAR) service was underlined in a live demonstration off the coast of Belgium on Thursday 26 September. Operation Shark Bait showed how this vital service can quickly trigger a rescue operation and save lives at sea. Despite a grey day and choppy sea conditions, an emergency rescue was initiated in just over three and a half minutes after intrepid “volunteer victim”, Australian broadcaster and explorer Tara Foster, operated her Galileo-enabled SAR beacon from a small life raft buffeted by the waves just offshore from the port of Ostend.

Operation Shark Bait was a specially designed demonstration of the capabilities of the Galileo SAR service that took place around the new state-of-the-art Belgian Maritime Rescue and Coordination Centre (MRCC) in Ostend with an invited audience of VIPs and media. The whole operation was streamed live over YouTube and the Europe By Satellite (EBS) TV service.

The scenario was simple. Tara was left alone at sea in a small life raft, but with a 406MHz Cospas-Sarsat personal locator beacon (PLB). On activating the beacon, the stopwatch started. The time to receive the distress signal, compute her position and alert the relevant rescue authorities was recorded. The Belgian fast rescue boat ORKA R6 then dashed out to sea to pick her up. Subsequently a NH90 Cayman SAR helicopter from the Belgian 40th squadron was also scrambled to help transfer “injured” Tara to hospital. 

Read this: World’s first Galileo-enabled PLB launched

Shark Bait was a great success with just 3 minutes 32 seconds elapsing from Tara activating her Galileo-enabled Personal Locator Beacon (PLB) to the moment commanders at MRCC could dispatch the ORKA to her location. The location, with an initial accuracy of 100 metres, is provided by the Galileo receiver inside the PLB to the Galileo satellites in view. The Galileo satellites then forward this information to the Cospas-Sarsat infrastructure, where the position is validated. 

“The PLB used was developed under one of our Horizon 2020 projects and is the first Galileo-enabled beacon on the market,” said Fiammetta Diani, Head of Market Development at the GSA.

Time saver, life saver

The day started at the MRCC in Ostend with a visit to the operations centre, an inspection of the ORKA Fast Rescue Boat and a chance to talk to Tara Foster before she was “castaway” on the waves.

Dries Boodts, Deputy Nautical Director at MRCC, described the role of the centre, which has a single focus on safety at sea. “The globe is divided into Search and Rescue Regions (SRRs), said Boodts. “And the MRCC oversees the Belgian maritime region that extends up to 47 miles off the Belgian coast.”

The region includes major shipping lanes and two large offshore wind energy parks. The MRCC deals with around 450 incidents each year involving a range of craft and issues from collisions at sea to war munitions recovery. It can call on an assortment of assets including its own rescue craft, police and navy vessels and the Belgian air force and the MRCC collaborates extensively with authorities in neighbouring countries.

Galileo is Europe’s contribution to upgrading Cospas-Sarsat – the Global Satellite-based Search and Rescue system. Since its introduction in 1981, Cospas-Sarsat is estimated to have saved some 45 000 lives. The current MEOSAR (Mid Earth Orbit Search and Rescue) upgrade is based on the EU’s Galileo satellite constellation that carries a dedicated Cospas-Sarsat payload for the 406 MHz distress beacons that give users free access to global system.

Watch this: Galileo Search and Rescue (SAR) Service

The addition of Galileo (and other GNSS satellites) to the system has already enabled a dramatic increase in performance in terms of better accuracy to locate activated distress beacons and vastly improved global coverage. “With the Galileo system, all parts of the world will be covered at least every 10 minutes – previously this was up to four hours – and guaranteed location accuracy is reduced from 10 to 2 kilometres,” explained Jolanda van Eijndthoven from the European Commission.

As well as the 23 SAR payloads currently provided by Galileo, with more to come, the EU also provides ground infrastructure including MEO Local User Terminals (LUTs) to pick up the signals relayed from the satellites. These LUTs are not just in Europe, and a fourth facility is o be opened soon on La Reunion island to improve coverage across the Indian Ocean.

Return link reassurance

From the end of the year the Galileo system will also provide a Return Link Service (RLS) that will be able to send an acknowledgement to the victim that their distress signal has been received and help is on its way. This new ability to provide reassurance should deliver a valuable psychological lift to victims and further boost survival rates.

“The PLBs developed under our Horizon 2020 projects will be the first ones on the market to have the RLS capability,” said Fiammetta Diani.

Back on dry land, Tara confessed that the simulation had felt very real to her. “The scariest part was the transfer to the helicopter from the rescue boat,” she said. “The winch was like a lift without a floor and very fast! Stepping from the flimsy life raft to the ORKA was also not easy – those waves were high!”

“The operation went just like clockwork,” concluded Paul Flament Head of the Galileo and EGNOS unit at the European Commission’s DG GROW. 

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

The Shark Bait test took just over three and a half minutes to locate the PLB developed under a GSA Horizon 2020 project.

Výběrové řízení inspektor/ka - právník (ZKI v Praze - obor služby 55.)

8.10.2019 9:24   ČÚZK - předpisy a opatření   Zeměměřický a katastrální inspektorát v Praze zveřejnil novou aktualitu: Vyhlášení výběrového řízení na služební místo - Inspektor/ka - právník Zeměměřického a katastrálního inspektorátu v Praze (obor služby 55.)

Výběrové řízení inspektor/ka - právník (ZKI v Praze - obor služby 55.)

8.10.2019 9:24   ČÚZK   /Urady/Zememericke-a-katastralni-inspektoraty/Zememericke-a-katastralni-inspektoraty/Zememericky-a-katastralni-inspektorat-v-Praze/O-uradu/Aktuality/Vyberove-rizeni-inspektor-ka-pravnik-(ZKI-v-Pr-(1)

inspektor/ka – právník Zeměměřického a katastrálního inspektorátu v Praze (obor služby 55.)

8.10.2019 9:23   ČÚZK - předpisy a opatření   Zeměměřický a katastrální inspektorát v Praze
vypisuje výběrové řízení na místo
inspektor/ka – právník Zeměměřického a katastrálního inspektorátu v Praze (obor služby 55.)

inspektor/ka – právník Zeměměřického a katastrálního inspektorátu v Praze (obor služby 55.)

8.10.2019 9:23   ČÚZK - volná místa   Zeměměřický a katastrální inspektorát v Praze vypisuje výběrové řízení na místo inspektor/ka – právník Zeměměřického a katastrálního inspektorátu v Praze (obor služby 55.)

inspektor/ka – právník Zeměměřického a katastrálního inspektorátu v Praze (obor služby 55.)

8.10.2019 9:23   ČÚZK   /Urady/Zememericke-a-katastralni-inspektoraty/Zememericke-a-katastralni-inspektoraty/Zememericky-a-katastralni-inspektorat-v-Praze/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/DMS/inspektor-ka-–-pravnik-Zememerickeho-a-katastralni

23. kartografická konference v Kutné Hoře [Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie, byTopic]

8.10.2019 8:45   Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie Přf UK   Ve dnech 18. - 23. září 2019 proběhla v Kutné hoře 23. kartografická konference, jejíž organizaci měla pod patronátem katedra aplikované geoinformatiky a kartografie.

Nabídka témat bakalářských a diplomových prací [Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie, byTopic]

8.10.2019 8:40   Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie Přf UK   Témata bakalářských a diplomových prací vypsaných pro školní rok 2019-2020 na katedře aplikované geoinformatiky a kartografie.

Velodyne Lidar Executive Addresses How to Make Driverless Vehicles Safe, Ready and Familiar on the Road

7.10.2019 17:20   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Mircea Gradu, Velodyne Lidar SVP of Quality and Validation, Discusses How to Teach Cars to Drive at GITEX Technology Week in Dubai
SAN JOSE, Calif. …

DeSoto Economic Development Corporation Unveils its Redesigned Website

7.10.2019 17:20   GISCafe.com Webcasts-Webinars   DeSoto EDC looks to capture the attention of Corporate Executives, Site Selectors and Developers with Website Redesign
DESOTO, Texas, Oct. 4, 2019 …

HERE and HYUNDAI MNSOFT expand collaboration to advance global HD maps and location services

7.10.2019 17:20   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Amsterdam and Seoul – HERE Technologies, a global leader in mapping and location platform services, and HYUNDAI MNSOFT, a Hyundai Motor Group …

Maxar Selected to Develop Automated Cloud-Based GEOINT Analysis Architecture for the U.S. Air Force

7.10.2019 17:20   GISCafe.com Webcasts-Webinars   Maxar simplifies, speeds access to critical geospatial data for government customers
WESTMINSTER, Colo. — (BUSINESS WIRE) — October 7, …

A new photogrammetric medium format camera with a 300 mm telephoto lens is now available for all Lead’Air oblique and vertical camera systems

7.10.2019 17:05   GISCafe.com Webcasts-Webinars   October 07, 2019 -- Working closely together with Hasselblad in the USA and Sweden, Lead’Air has integrated the Hasselblad A6D-100C …

South Korea's Most Promising Tech Startups Pitch in the U.S. to Top Investors

7.10.2019 17:04   GISCafe.com Webcasts-Webinars   13 Korean Tech Startups Pitch to prominent investors in the Nation's Capital
WASHINGTON, Oct. 7, 2019 — (PRNewswire) —  The …

rozhodování o povolení vkladu v oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Svi

7.10.2019 16:12   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Pardubický kraj - Katastrální pracoviště Svitavy vypisuje výběrové řízení na místo rozhodování o povolení vkladu v oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Svi

rozhodování o povolení vkladu v oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Svi

7.10.2019 16:12   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Pardubický kraj - Katastrální pracoviště Svitavy
vypisuje výběrové řízení na místo rozhodování o povolení vkladu v oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Svitavy
rozhodování o povolení vkladu v oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Svitavy

rozhodování o povolení vkladu v oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Svi

7.10.2019 16:12   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Pardubicky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/rozhodovani-o-povoleni-vkladu-v-oddeleni-pravnich

Pozvánky na Missing Maps mapathon a hackathon

7.10.2019 16:00   Blogující geomatici - FAV ZČU   Tento víkend, konkrétně od pátku do neděle 11. - 13. 10. 2019 se v Plzni uskuteční velmi ojedinělá kombinace akcí - mapathon a hackathon pro Lékaře bez hranic.
Spojíme příjemné s užitečným. V rámci hackathonu si vyzkoušíme vektorizaci rastrových obrázků, na kterých budeme hledat např. silnice a domy, aby lékaři v nedostupných oblastech věděli, kam zamířit. A pak se pokusíme tuto činnost vylepšit pomocí (polo)automatizace některých úkonů v rámci následujícícho hackathonu.

Více informací o mapathonu najdete zde: https://www.facebook.com/events/2772591462751152/, přihlášku na akci pak zde: http://bit.ly/MapathonNr2vPlzni

Více informací o hackathonu najdete na: https://www.facebook.com/events/2428323850771764/, přihlášku na akci pak zde: http://bit.ly/HackathonLekariBezHranic

osobní automobil VW Golf Plus 5A5 4828

7.10.2019 15:00   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Jihocesky-kraj/Nabidky-majetku/osobni-automobil-VW-Golf-Plus-5A5-4828

osobní automobil VW Golf Plus 5A5 4828

7.10.2019 15:00   ČÚZK - předpisy a opatření  
Katastrální úřad pro Jihočeský kraj nabízí nepotřebný majetek k odkupu. Jedná se o

osobní automobil VW Golf Plus 5A5 4828

Pozvánka na přednášku The Role of Cartography in Disaster Management

7.10.2019 13:01   Blogující geomatici - FAV ZČU   Zveme vás na přednášku paní Silvia Marinova, PhD Eng. z University of Architecture, Civil Engineering and Geodesy (Sofia, Bulgaria), která proběhne v pondělí 14. 10. 2019 od 11:15 v UC 233. Tématem její přednášky bude velice aktuální téma a to role kartografie v managementu katastrof.

Odborný referent v oddělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno-venkov

7.10.2019 10:31   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Jihomoravský kraj - Katastrální pracoviště Brno-venkov vypisuje výběrové řízení na místo Odborný referent v oddělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno-venkov

Odborný referent v oddělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno-venkov

7.10.2019 10:31   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Jihomoravsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Odborny-referent-v-oddeleni-obnovy-a-revize-KN-na

Odborný referent v oddělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno-venkov

7.10.2019 10:31   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Jihomoravský kraj - Katastrální pracoviště Brno-venkov
vypisuje výběrové řízení na místo
Odborný referent v oddělení obnovy a revize KN na Katastrálním pracovišti Brno-venkov
« | 1 | .. | 324 | 325 | 326 | 327 | 328 | .. | 715 | »
© geoinformace.cz CMS Toolkit