info-ctenari_1.png

info-inzerenti_2.png

 

 

 


https://www.arcdata.cz/konference

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prodej knihy o historii oboru

 

Nabídka učebnice Inženýrské geodézie:

Nabídka učebnice MicroStation

otevrena-data.gif

 

 

 

2016-gi-fb-zememeric-5-6.jpg

 

 

 

 

 

 

Intersucho.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Reklamní zápalky
- dobrý nápad pro
váš byznys

 

 

 

 

 

 

zprávy

zdroje zpráv:

Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrál

16.5.2016 9:15   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj Katastrální pracoviště Ústí nad Labem

Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrál

16.5.2016 9:15   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj Katastrální pracoviště Ústí nad Labem
vypisuje výberové rízení na místo
Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrál

16.5.2016 9:15   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj Katastrální pracoviště Ústí nad Labem
vypisuje výberové rízení na místo
Vedoucí oddělení právních vztahů k nemovitostem Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad La

16.5.2016 9:08   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj Katastrální pracoviště Ústí nad Labem vypisuje výberové rízení na místo Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad La

16.5.2016 9:08   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Ustecky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Vedouci-oddeleni-aktualizace-a-dokumentace-katastr

Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad La

16.5.2016 9:08   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj Katastrální pracoviště Ústí nad Labem
vypisuje výberové rízení na místo
Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad La

16.5.2016 9:08   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj Katastrální pracoviště Ústí nad Labem vypisuje výberové rízení na místo Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad La

16.5.2016 9:08   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj Katastrální pracoviště Ústí nad Labem
vypisuje výberové rízení na místo
Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad La

16.5.2016 9:08   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj Katastrální pracoviště Ústí nad Labem

Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad La

16.5.2016 9:08   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Ústecký kraj, Katastrální pracoviště Ústí nad Labem

Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad La

16.5.2016 9:08   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Ústecký kraj Katastrální pracoviště Ústí nad Labem vypisuje výberové rízení na místo Vedoucí oddělení aktualizace a dokumentace katastru nemovitostí Katastrálního pracoviště Ústí nad Labem na Katastrálním úřadu pro Ústecký kraj

Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

16.5.2016 8:45   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Jihočeský kraj Katastrální pracoviště Tábor vypisuje výberové rízení na místo Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

16.5.2016 8:45   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Jihocesky-kraj/Volna-mista/Rada-Odborny-rada-v-oddeleni-aktualizace-KN-Katast

Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

16.5.2016 8:45   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Jihočeský kraj Katastrální pracoviště Tábor
vypisuje výberové rízení na místo
Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

16.5.2016 8:45   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Jihočeský kraj Katastrální pracoviště Tábor vypisuje výberové rízení na místo Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

16.5.2016 8:45   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Jihočeský kraj Katastrální pracoviště Tábor vypisuje výberové rízení na místo Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

16.5.2016 8:45   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Jihočeský kraj Katastrální pracoviště Tábor

Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

16.5.2016 8:45   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Jihočeský kraj, Katastrální pracoviště Tábor

Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

16.5.2016 8:45   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Jihočeský kraj Katastrální pracoviště Tábor
vypisuje výberové rízení na místo
Rada/Odborný rada - oddělení aktualizace KN Katastrálního pracoviště Tábor

výpadek WAN

16.5.2016 8:27   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Kralovehradecky-kraj/Katastralni-pracoviste/KP-Trutnov/O-uradu/Aktuality/vypadek-WAN

výpadek WAN

16.5.2016 8:27   ČÚZK - předpisy a opatření   Dne 17.5.2016 (úterý) v době od 8:00 do 10:00 hod. dojde k plánovanému výpadku datové sítě na KP Trutnov. Po uvedenou dobu bude omezen provoz pracoviště a podatelny.
Děkujeme za pochopení.

výpadek WAN

16.5.2016 8:27   ČÚZK - předpisy a opatření   Dne 17.5.2016 (úterý) v době od 8:00 do 10:00 hod. dojde k plánovanému výpadku datové sítě na KP Trutnov. Po uvedenou dobu bude omezen provoz pracoviště a podatelny.
Děkujeme za pochopení.

výpadek WAN

16.5.2016 8:27   ČÚZK - předpisy a opatření   Dne 20.5.2016 (pátek) v době od 8:00 do 13:00 hod. dojde k plánovanému výpadku datové sítě na KP Trutnov. V uvedené době bude omezen provoz pracoviště a podatelny.
Děkujeme za pochopení.

výpadek WAN

16.5.2016 8:27   ČÚZK - předpisy a opatření   Dne 20.5.2016 (pátek) v době od 8:00 do 13:00 hod. dojde k plánovanému výpadku datové sítě na KP Trutnov. V uvedené době bude omezen provoz pracoviště a podatelny.
Děkujeme za pochopení.

výpadek WAN

16.5.2016 8:27   ČÚZK - předpisy a opatření   Dne 20.5.2016 (pátek) v době od 8:00 do 13:00 hod. dojde k plánovanému výpadku datové sítě na KP Trutnov. V uvedené době bude omezen provoz pracoviště a podatelny.
Děkujeme za pochopení.

výpadek WAN

16.5.2016 8:27   ČÚZK - předpisy a opatření   Dne 20.5.2016 (pátek) v době od 8:00 do 13:00 hod. dojde k plánovanému výpadku datové sítě na KP Trutnov. V uvedené době bude omezen provoz pracoviště a podatelny.
Děkujeme za pochopení.

výpadek WAN

16.5.2016 8:27   ČÚZK - předpisy a opatření   Dne 17.5.2016 (úterý) v době od 8:00 do 10:00 hod. dojde k plánovanému výpadku datové sítě na KP Trutnov. Po uvedenou dobu bude omezen provoz pracoviště a podatelny.
Děkujeme za pochopení.

Dnes vyšla kniha DRONY od Albatros Media, kterou napsal Jakub s Tomášem

16.5.2016 8:23   UpVision   Dnes vychází kniha DRONY, kterou napsal na přelomu roku 2015/2016 Jakub společně s Tomášem a je ode dneška v prodeji v každém větším knihkupectví a na internetových obchodech.
Kniha, která má 264 barevných stran, přináší jako první v Česku komplexní informace o těchto technologiích pro širokou veřejnost, od historie, jejich druhů a součástí, možností využití, výběru, létání, focení, legislativy až po jejich stavbu.
Knihu vydává nakladatelství Computer Press.

Více o knize a možnost objednání zde:
http://www.albatrosmedia.cz/drony.html

Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

16.5.2016 8:20   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Karlovarský kraj Katastrální pracoviště Sokolov vypisuje výberové rízení na místo Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

16.5.2016 8:20   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Karlovarský kraj Katastrální pracoviště Sokolov vypisuje výberové rízení na místo Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

16.5.2016 8:20   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Karlovarsky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Odborny-referent-Oddeleni-dokumentace-katastru-nem

Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

16.5.2016 8:20   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Karlovarský kraj Katastrální pracoviště Sokolov vypisuje výberové rízení na místo Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

16.5.2016 8:20   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Karlovarský kraj Katastrální pracoviště Sokolov
vypisuje výberové rízení na místo
Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

16.5.2016 8:20   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Karlovarský kraj, Katastrální pracoviště Sokolov

Odborný referent - Oddělení dokumentace katastru nemovitostí

16.5.2016 8:20   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Karlovarský kraj Katastrální pracoviště Sokolov

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný rada oddělení privatizace a převodů, Krajský pozemkový úřad pro Olomoucký kraj

16.5.2016 0:00   Státní pozemkový úřad   Ústřední ředitelka Státního pozemkového úřadu, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení.

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební odborný rada, Pobočka Louny

16.5.2016 0:00   Státní pozemkový úřad   Ústřední ředitelka Státního pozemkového úřadu, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení.

Čeští studenti pokračují v soutěži Odysseus do finále

15.5.2016 7:00   Česká asociace pro geoinformace    
Čeští studenti pokračují v soutěži Odysseus do finále
Studenti z gymnázií Jaroslava Seiferta a Špitálská v Praze postoupili se svým projektem Hledání předobjevových pozic planetek do finále celoevropské vědecké soutěže Odysseus.
Na celotýdenní semifinále soutěže Odysseus v ČR bylo vybráno z národních kol středoškolské kategorie Pioneers nejlepších 13

Vyběrové řízeni na pozici hlavního redaktora geologických map

15.5.2016 7:00   Česká asociace pro geoinformace   Ředitel České geologické služby vypisuje výběrové řízení na obsazení místa hlavního redaktora geologických map. Podrobnější informace nalznete v přiloženém

Mapa roku 2015 - výsledky

15.5.2016 7:00   Česká asociace pro geoinformace    
Ve čtvrtek 12. května 2016 proběhlo v Literárním sídle Průmyslového paláce na Výstavišti Praha v rámci veletrhu Svět knihy slavnostní vyhlášení výsledků souděže Mapa roku 2015. A jací jsou vítězové?
V kategorii Atlasy, soubory a edice map - edice turistických map 1 : 40 000 společnosti SHOCart, spol. s r. o.
V kategorii Samostatná kartografická díla - mapa

AKTUALITA: Magistrát v Praze sloučí Střední průmyslovou školu zeměměřickou v Hrdlořezích s Průmyslovou školou Josefa Gočára v Praze 4

13.5.2016 19:05   Zeměměřič   Pro časopis Zeměměřič 5+6/2016 připravili článek o současnosti a budoucnosti SPŠ zeměměřické.

Building smart with IoT

13.5.2016 17:23   Bentley Systems  

Press Coverage

ACE Update

Read the article

Simulating Tropomi

13.5.2016 14:00   ESA Observing the Earth  
Presented at this week’s Living Planet Symposium, this image shows how the Sentinel-5P satellite will improve air-quality forecasts

Living Planet 2016

13.5.2016 13:30   ESA Observing the Earth  
Selected highlights of the Living Planet Symposium in Prague, 9-13 May

20160513

13.5.2016 12:14   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Jihomoravsky-kraj/O-uradu/Aktuality/20160513

The Power of Open: Příručka využívaní licence Creative Commons v městech a obcích

13.5.2016 12:08   Otevřená data   Nevládní organizace Iuridicum Remedium publikovala příručku o tom, jak samosprávy u nás i ve světe využívají licenci Creative Commons. Jejím cílem je představit konkrétní případy dobré praxe i s komentáři a hodnocením, aby došlo k rozšíření používání veřejných licencí a zvýšení efektivity veřejného sektoru. 

The Power of Open: Příručka využívaní licence Creative Commons v městech a obcích

13.5.2016 12:08   Otevřená data   Nevládní organizace Iuridicum Remedium publikovala příručku o tom, jak samosprávy u nás i ve světe využívají licenci Creative Commons. Jejím cílem je představit konkrétní případy dobré praxe i s komentáři a hodnocením, aby došlo k rozšíření používání veřejných licencí a zvýšení efektivity veřejného sektoru. 

Methane and carbon dioxide on the rise

13.5.2016 12:00   ESA Observing the Earth  

Satellite readings show that atmospheric methane and carbon dioxide are continuing to increase despite global efforts to reduce emissions.

Galileo seated for flight

13.5.2016 11:37   ESA Navigation  
Europe's 13th Galileo satellite has been placed on its dispenser in preparation for its 24 May launch

GSA and EUROCAE working together to build a win-win strategy for Europe

13.5.2016 11:35   European GNSS Agency  
13/05/2016

European GNSS Agency Executive Director Carlo des Dorides recently spoke about the important role that Galileo and EGNOS play in the equipment that powers civil aviation.

The European GNSS Agency (GSA) recently joined over 130 delegates at the European “We see our relationship with EUROCAE as a partnership that will allow us to bring the benefits of satellite navigation to aviation for the foreseeable future,” said GSA Executive Director Carlo des Dorides. Organisation for Civil Aviation Equipment (EUROCAE) Symposium in Vienna, Austria. The event included several keynote addresses, along with policy sessions focused on five key topics: flight tracking, runway safety, cyber security, remotely piloted air systems (RPASs) and space travel.

“The environment is changing and the demand on developing standards is increasing,” said EUROCAE Secretary General Christian Schleifer-Heingärtner. “International regulations from the International Civil Aviation Organisation (ICAO) and regional regulations from the European Aviation Safety Agency (EASA) are becoming more performance-based and standards developing organisations (SDOs) are called in to provide the ‘how to comply’ with these performance-based regulations.” As a result, Schleifer-Heingärtner says that EUROCAE has expanded its domain of activities from only electronic on-board equipment to a much wider range of ground equipment, aerodromes, MET/AIM, RPAS, security, system-wide information management (SWIM) and fuel cells.

During his keynote address, GSA Executive Director Carlo des Dorides highlighted the important role that the GSA’s focus on user needs plays within the EUROCAE mission. “The GSA is leading the EUROCAE Galileo working group, which is focused on the development of standards for satellite-based augmentation systems [SBAS],” he said. “This work is key to allowing us to directly meet with the receiver manufacturing industry and other international partners to make sure we can be part of producing the right standards for aviation satellite navigation receivers.”

He further noted how the GSA and EUROCAE are working to build a win-win strategy for Europe. For example, as Europe was the first to deploy new technology using SBAS to augment both Galileo and GPS, it gives the continent a unique opportunity to set the standard and for European industry to become the first to provide this technology for aviation receivers. He specifically noted that other regions, including China and Japan, are working on deploying similar SBAS systems. It means  that the ‘first out of the gate’ on standards will have a better chance of securing important market share.

“We are aware that it takes time for industry to develop safety equipment and that the return-on-investment for this equipment is a long-term vision,” he said. “Thus, we have to set up ways to incentivise aviation receiver manufacturers, such as through the various tenders and grants issued by the GSA, to start prototyping now.”

Sending out a SAR

Des Dorides noted that with Galileo Initial Services set to be declared later this year, further opportunities will be created via the Galileo Search and Rescue (SAR) service, which serves as Europe’s contribution to the international COSPAS-SARSAT cooperative effort on humanitarian SAR activities. In fact, Galileo will be the first constellation providing SAR services as part of the Medium Earth Orbit Search and Rescue (MEOSAR) satellite system, thus increasing the efficiency of SAR activities and, ultimately, saving more lives.

“The GSA is actively fostering the adoption of Galileo SAR capabilities by contributing to the development of MEOSAR technologies and specialty beacons,” he said. “The GSA has already funded four Galileo SAR projects under the Horizon 2020 funding initiative, and a call for proposals on MEOSAR beacon prototyping will be launched in October 2016, with a total budget of EUR 4 million, under the GSA’s Fundamental Elements funding programme.”

Partnering for opportunities   

In conclusion, des Dorides noted that there are many opportunities for civil aviation equipment manufacturers through both the EGNOS and Galileo programmes. “We see our relationship with EUROCAE as a partnership that will allow us to bring the benefits of satellite navigation to aviation for the foreseeable future.”

Galileo SAR and flight tracking

It is unfortunate that so often progress in aviation is made following a disaster. The disappearance of Malaysia Airlines Flight 370 (MH370) in March 2014 and the AF447 accident over the Atlantic in 2009 followed the same unfortunate path. However, these accidents also push the aviation community to address the issue of flight tracking – and finding actual solutions.

Two Galileo SAR projects funded by the GSA, HELIOS and GRICAS are helping to develop such solutions and were highlighted during the Symposium’s Flight Tracking session. HELIOS focuses on developing second generation beacons and in-flight emergency locator transmitter (ELT) aviation, and exploring remote activation through the Galileo return link service (RLS) within the frame of new ICAO requirements. GRICAS, on the other hand, addresses the development of Global Aeronautical Distress and Safety Systems (GADSS) procedures based on ELT.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

Zkoušky ÚOZI

13.5.2016 11:02   ČÚZK - předpisy a opatření   Zkoušky ÚOZI proběhnou 1. a 2. června 2016. Více informací najdete zde

Zkoušky ÚOZI

13.5.2016 11:02   ČÚZK   /Aktuality-resort/Zkousky-UOZI

Zkoušky ÚOZI

13.5.2016 11:02   ČÚZK - předpisy a opatření   Zkoušky ÚOZI proběhnou 1. a 2. června 2016. Více informací najdete zde

Zkoušky ÚOZI

13.5.2016 11:02   ČÚZK - předpisy a opatření   Zkoušky ÚOZI proběhnou 1. a 2. června 2016. Více informací najdete zde

Zkoušky ÚOZI

13.5.2016 11:02   ČÚZK - předpisy a opatření   Zkoušky ÚOZI proběhnou 1. a 2. června 2016. Více informací najdete zde

Zkoušky ÚOZI

13.5.2016 11:02   ČÚZK - předpisy a opatření   Zkoušky ÚOZI proběhnou 1. a 2. června 2016. Více informací najdete zde

Vyhlášení platnosti OKO v části k.ú. Labská Stráň (extravilán)

13.5.2016 10:41   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Ustecky-kraj/Katastralni-pracoviste/KP-Decin/O-uradu/Aktuality/Vyhlaseni-platnosti-OKO-v-casti-k-u-Labska-Stran-(

Vyhlášení platnosti OKO v části k.ú. Labská Stráň (extravilán)

13.5.2016 10:41   ČÚZK - předpisy a opatření   Vážení klienti,
dne 11.5.2016 byla vyhlášena platnost obnoveného katastrálního operátu v části katastrálního území Labská Stráň. více podrobností naleznete zde.

Vyhlášení platnosti OKO v části k.ú. Labská Stráň (extravilán)

13.5.2016 10:41   ČÚZK - předpisy a opatření   Vážení klienti,
dne 11.5.2016 byla vyhlášena platnost obnoveného katastrálního operátu v části katastrálního území Labská Stráň. více podrobností naleznete zde.

Vyhlášení platnosti OKO v části k.ú. Labská Stráň (extravilán)

13.5.2016 10:41   ČÚZK - předpisy a opatření   Vážení klienti,
dne 11.5.2016 byla vyhlášena platnost obnoveného katastrálního operátu v části katastrálního území Labská Stráň. více podrobností naleznete zde.

Vyhlášení platnosti OKO v části k.ú. Labská Stráň (extravilán)

13.5.2016 10:41   ČÚZK - předpisy a opatření   Vážení klienti,
dne 11.5.2016 byla vyhlášena platnost obnoveného katastrálního operátu v části katastrálního území Labská Stráň. více podrobností naleznete zde.

Vyhlášení platnosti OKO v části k.ú. Labská Stráň (extravilán)

13.5.2016 10:41   ČÚZK - předpisy a opatření   Vážení klienti,
dne 11.5.2016 byla vyhlášena platnost obnoveného katastrálního operátu v části katastrálního území Labská Stráň. více podrobností naleznete zde.

Earth from Space

13.5.2016 9:00   ESA Observing the Earth  
René Forsberg joins the programme at the Living Planet Symposium in Prague to discuss collecting gravity data at the South Pole to support GOCE

Roste množství metanu a oxidu uhličitého v atmosféře

13.5.2016 8:08   Český Kosmický Portál  

Data získaná družicemi ukazují, že navzdory globálním snahám o redukci emisí roste množství metanu a oxidu uhličitého v atmosféře.

Roste množství metanu a oxidu uhličitého v atmosféře

13.5.2016 8:08   Český Kosmický Portál  

Data získaná družicemi ukazují, že navzdory globálním snahám o redukci emisí roste množství metanu a oxidu uhličitého v atmosféře.

Dálkové migrační koridory

13.5.2016 2:00   Cenia - Katalog metadat ČR - INSPIRE   Osy migračních koridorů vymezené v místech, která jsou v současnosti stále ještě průchozí (ANDĚL, P.; MINÁRIKOVÁ, T.; ANDREAS, M. (eds.) (2010). Migrační koridory pro velké savce v České republice. 1 : 650 000. Liberec: EVERNIA s.r.o. 1 s. ISBN 978-80-903787-6-6. Data byla dále aktualizována v roce 2016 v rámci projektu Komplexní přístup k ochraně fauny terestrických ekosystémů před fragmentací krajiny v ČR. Vrstva obsahuje jednoduché prvky (Singlepart Features); © VÚKOZ, v.v.i., EVERNIA s.r.o., AOPK ČR, 2010, 2016

Migračně významná území

13.5.2016 2:00   Cenia - Katalog metadat ČR - INSPIRE   Hranice migračně významných území zahrnující oblasti stálého výskytu velkých savců i prostory potřebné k migraci a chránící propustnost krajiny jako celku (ANDĚL, P.; MINÁRIKOVÁ, T.; ANDREAS, M. (eds.) (2010). Migrační koridory pro velké savce v České republice. 1 : 650 000. Liberec: EVERNIA s.r.o.1 s. ISBN 978-80-903787-6-6.Data byla dále aktualizována v roce 2016 v rámci projektu Komplexní přístup k ochraně fauny terestrických ekosystémů před fragmentací krajiny v ČR. Vrstva obsahuje jednoduché prvky (Singlepart Features); © VÚKOZ, v.v.i., EVERNIA s.r.o., AOPK ČR, 2010, 2016

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný rada oddělení analýz a strategie

13.5.2016 0:00   Státní pozemkový úřad   Ústřední ředitelka Státního pozemkového úřadu, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení.

Mapa roku zná své vítěze

12.5.2016 22:05   Zeměměřič   O titul Mapa roku 2015 bojovalo celkem 86 produktů, které do soutěže přihlásilo 23 producentů (autorů) z celé České republiky.

INFORMATIVNÍ MATERIÁL PRO ZKI - IMZKI č. 91

12.5.2016 20:05   Zeměměřič   K absenci předchozího oznámení vstupu na pozemky v souvislosti s výkonem zeměměřických činností a k ochraně označení podrobných bodů hranic pozemků v terénu

INFORMATIVNÍ MATERIÁL PRO ZKI - IMZKI č. 91

12.5.2016 20:05   Zeměměřič   K absenci předchozího oznámení vstupu na pozemky v souvislosti s výkonem zeměměřických činností a k ochraně označení podrobných bodů hranic pozemků v terénu...

20160512-Oznámení na odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Kladno

12.5.2016 15:01   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Stredocesky-kraj/Katastralni-pracoviste/KP-Kladno/O-uradu/Aktuality/20152509-Oznameni-na-reditele-PZ-(1)

20160512-Oznámení na odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Kladno

12.5.2016 15:01   ČÚZK - předpisy a opatření   Na úřední elektronické desce Katastrálního úřadu pro Středočeský kraj, v sekci "Oznámení a jiná úřední sdělení" bylo vystaveno "Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem pro Katastrální pracoviště Kladno"

20160512-Oznámení na odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Kladno

12.5.2016 15:01   ČÚZK - předpisy a opatření   Na úřední elektronické desce Katastrálního úřadu pro Středočeský kraj, v sekci "Oznámení a jiná úřední sdělení" bylo vystaveno "Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem pro Katastrální pracoviště Kladno"

20160512-Oznámení na odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Kladno

12.5.2016 15:01   ČÚZK - předpisy a opatření   Na úřední elektronické desce Katastrálního úřadu pro Středočeský kraj, v sekci "Oznámení a jiná úřední sdělení" bylo vystaveno "Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem pro Katastrální pracoviště Kladno"

20160512-Oznámení na odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Kladno

12.5.2016 14:59   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Stredocesky-kraj/O-uradu/Aktuality/20152509-Oznameni-na-reditele-TS,-PZ-a-PV-(14)

20160512-Oznámení na odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Kladno

12.5.2016 14:59   ČÚZK - předpisy a opatření   V části "Úřední deska", v sekci "Oznámení a jiná úřední sdělení" bylo vystaveno "Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem pro Katastrální pracoviště Kladno"

20160512-Oznámení na odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Kladno

12.5.2016 14:59   ČÚZK - předpisy a opatření   V části "Úřední deska", v sekci "Oznámení a jiná úřední sdělení" bylo vystaveno "Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem pro Katastrální pracoviště Kladno"

20160512-Oznámení na odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem KP Kladno

12.5.2016 14:59   ČÚZK - předpisy a opatření   V části "Úřední deska", v sekci "Oznámení a jiná úřední sdělení" bylo vystaveno "Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem pro Katastrální pracoviště Kladno"

odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem

12.5.2016 14:58   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Středočeský kraj Katastrální pracoviště Kladno

odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem

12.5.2016 14:58   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Středočeský kraj, Katastrální pracoviště Kladno

odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem

12.5.2016 14:58   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Středočeský kraj Katastrální pracoviště Kladno vypisuje výberové rízení na místo odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem

odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem

12.5.2016 14:58   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Stredocesky-kraj/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/odborny-referent-oddeleni-pravnich-vztahu-k-nemovi

odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem

12.5.2016 14:58   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Středočeský kraj Katastrální pracoviště Kladno vypisuje výberové rízení na místo odborný referent oddělení právních vztahů k nemovitostem

Magnetický tep planety Země

12.5.2016 14:56   Český Kosmický Portál  

Po více než dvou letech pozorování prováděných triem družic ESA Swarm máme k dispozici detailní mapování změn síly zemského magnetického pole.

Complex data made easy

12.5.2016 14:52   ESA Observing the Earth  

While the growing volume information from satellites observing Earth offers a unique opportunity for science and applications, it is sometimes difficult to make sure these complex data streams are exploited to their full potential. ESA is addressing this challenge with ‘Thematic Exploitation Platforms’.

Complex data made easy

12.5.2016 14:52   ESA Observing the Earth  

While the growing volume information from satellites observing Earth offers a unique opportunity for science and applications, it is sometimes difficult to make sure these complex data streams are exploited to their full potential. ESA is addressing this challenge with ‘Thematic Exploitation Platforms’.

Cena společnosti HRDLIČKA v rámci soutěže SVOČ udělena

12.5.2016 14:50   Hrdlička  

Během dopoledne probíhaly prezentace prací, kterých se účastnil i náš výkonný ředitel Ing. Jan Floriánek. Odborná porota pak ocenila tři práce a nezávisle na jejich rozhodnutí jsme vybrali i my svého vítěze, který převzal při slavnostním vyhlašování zvláštní cenu společnosti HRDLIČKA od pana Floriánka. Naším výhercem se stal Csaba Seres za svoji práci na téma:... View Article

The post Cena společnosti HRDLIČKA v rámci soutěže SVOČ udělena appeared first on HRDLIČKA spol. s r.o. - komplexní služby v oblasti geodézie.

Cena společnosti HRDLIČKA v rámci soutěže SVOČ udělena

12.5.2016 14:50   Hrdlička  

Během dopoledne probíhaly prezentace prací, kterých se účastnil i náš výkonný ředitel Ing. Jan Floriánek. Odborná porota pak ocenila tři práce a nezávisle na jejich rozhodnutí jsme vybrali i my svého vítěze, který převzal při slavnostním vyhlašování zvláštní cenu společnosti HRDLIČKA od pana Floriánka. Naším výhercem se stal Csaba Seres za svoji práci na téma:... View Article

The post Cena společnosti HRDLIČKA v rámci soutěže SVOČ udělena appeared first on HRDLIČKA spol. s r.o. - komplexní služby v oblasti geodézie.

Škoda Fabia Sedan

12.5.2016 14:33   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu

Škoda Fabia Sedan

12.5.2016 14:33   ČÚZK - předpisy a opatření  
Katastrální úřad pro Vysočinu nabízí nepotrebný majtek k odkupu. Jedná se o automobil Škoda Fabia Sedan

Škoda Fabia Sedan

Škoda Fabia Sedan

12.5.2016 14:33   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu

Škoda Fabia Sedan

12.5.2016 14:33   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu

Škoda Fabia Sedan

12.5.2016 14:33   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu

Škoda Fabia Sedan

12.5.2016 14:33   ČÚZK - předpisy a opatření  
Katastrální úřad pro Vysočinu nabízí nepotrebný majtek k odkupu. Jedná se o

Škoda Fabia Sedan

Škoda Fabia Sedan

12.5.2016 14:33   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/Nabidky-majetku/Skoda-Fabia-Sedan

Škoda Fabia Sedan

12.5.2016 14:33   ČÚZK - předpisy a opatření  
Katastrální úřad pro Vysočinu

Nabídka práce pro Zeměměřičský úřad v Sedlčanech.

12.5.2016 14:16   GISportal.cz   Zeměměřičský úřad, pobočka Sedlčany, hledá do svého kolektivu programátora/programátorku a kartografa/kartografku. Obě pozice jsou s nástupem v srpnu – takže ideální nabídka pro ty, kteří právě končí svá studia.

vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem

12.5.2016 13:15   ČÚZK - předpisy a opatření  

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem na Katastrálním pracovišti Třebíč, místo výkonu služby Třebíč zde.

vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem

12.5.2016 13:15   ČÚZK - předpisy a opatření  

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem na Katastrálním pracovišti Třebíč, místo výkonu služby Třebíč zde.

vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem

12.5.2016 13:15   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/Katastralni-pracoviste/KP-Trebic/O-uradu/Aktuality/vrchni-referent-rada-v-oddeleni-pravni-vztahy-k-ne

vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem

12.5.2016 13:15   ČÚZK - předpisy a opatření  

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem na Katastrálním pracovišti Třebíč, místo výkonu služby Třebíč zde.

Vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem.

12.5.2016 13:11   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Vysocinu/Uredni-deska/Oznameni-a-jina-uredni-sdeleni/Volna-mista/Vrchni-referent-rada-v-oddeleni-pravni-vztahy-k-ne

Vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem.

12.5.2016 13:11   ČÚZK - volná místa   Katastrální úřad pro Vysočinu, Katastrální pracoviště Třebíč

Vrchní referent/rada v oddělení právní vztahy k nemovitostem.

12.5.2016 13:11   ČÚZK - předpisy a opatření   Katastrální úřad pro Vysočinu Katastrální pracoviště Třebíč

20160512

12.5.2016 12:08   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Ustecky-kraj/Katastralni-pracoviste/KP-Litomerice/O-uradu/Aktuality/20160512

20160512-Vyhlášení platnosti OKO v k.ú. Vražkov

12.5.2016 12:08   ČÚZK   /Urady/Katastralni-urady/Katastralni-urady/Katastralni-urad-pro-Ustecky-kraj/Katastralni-pracoviste/KP-Litomerice/O-uradu/Aktuality/20160512

20160512

12.5.2016 12:08   ČÚZK - předpisy a opatření   Dne 12.5.2016 byla vyhlášena platnost obnoveného operátu (KMD) v katastrálním území Vražkov.

20160512-Vyhlášení platnosti OKO v k.ú. Vražkov

12.5.2016 12:08   ČÚZK - předpisy a opatření  
Dne 12.5.2016 byla vyhlášena platnost obnoveného operátu (KMD) v katastrálním území Vražkov.

Water for crops

12.5.2016 12:00   ESA Observing the Earth  
By providing information on soil moisture around plant roots, ESA’s SMOS satellite is helping to forecast crop yield and monitor drought

Do všech relevantních mapových

12.5.2016 12:00   Plzeňský kraj   Do všech relevantních mapových služeb byla doplněna ortofotomapa pořízená leteckým měřickým snímkováním v roce 2015. Jedná se o data z produkce Českého úřadu zeměměřického a katastrálního. Data jsou dostupná například v mapové službě Letecké snímky 2015, 2013, 2011, 2008, 2005, 2002, 1998, 1947-62 (http://mapy.kr-plzensky.cz/gis/letecke_snimky), která umožňuje zobrazení ortofotomapy pořízené v daných letech.

Do všech relevantních mapových

12.5.2016 12:00   Plzeňský kraj   Do všech relevantních mapových služeb byla doplněna ortofotomapa pořízená leteckým měřickým snímkováním v roce 2015. Jedná se o data z produkce Českého úřadu zeměměřického a katastrálního. Data jsou dostupná například v mapové službě Letecké snímky 2015, 2013, 2011, 2008, 2005, 2002, 1998, 1947-62, která umožňuje zobrazení ortofotomapy pořízené v daných letech.

Lokalizace pro ArcGIS Pro 1.2

12.5.2016 10:54   ARCDATA  

Česká lokalizace pro ArcGIS Pro 1.2 je k dispozici ke stažení na portálu My Esri. Pokud již používáte aplikaci ArcGIS Pro 1.2, je možné stáhnout pouze lokalizační balíček.
 

First EGNOS LPV-200 approach implemented at Charles de Gaulle Airport

12.5.2016 10:18   European GNSS Agency  
12/05/2016

The European GNSS Agency (GSA) announces that the first LPV-200 approaches were implemented at Paris Charles de Gaulle Airport (LFPG) on 3 May – the first such approaches to be implemented in Europe.

The GSA announces that the first LPV-200 approaches were implementedAirbus A350 comes in for the first LPV-200 approach at Paris Charles de Gaulle Airport at Paris Charles de Gaulle Airport (LFPG) on 3 May – the first such approaches to be implemented in Europe. LPV-200 enables aircraft approach procedures that are operationally equivalent to CAT I instrument landing system (ILS) procedures. This allows for lateral and angular vertical guidance during the final approach segment (FAS) without requiring visual contact with the ground until reaching a decision height (DH) of only 200 feet above the runway. (The minima for localiser performance with vertical guidance, or LPV, are as low as 200 feet.)

These EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service)-based approaches are considered ILS look-alikes, as the LPV-200 service level is compliant with International Civil Aviation Organisation (ICAO) Annex 10 Category I precision approach performance requirements, but without the need for the expensive ground infrastructure required for ILS.

“EGNOS LPV-200 is now the most cost-effective and safest solution for airports requiring CAT I approach procedures,” says GSA Executive Director Carlo des Dorides. “The involvement of major aircraft manufacturers confirms that this service is a real added-value for civil aviation, setting the basis for a better rationalisation of nav-aids in European airports.”

The announcement of the approach implementation follows the publication of the EGNOS-based procedures on 28 April. 

The publication of LPV-200 procedures provides numerous benefits, including:

  • reduced delays, diversions and cancellations thanks to the lower minima, potentially reducing the operational costs for flying to LFPG;
  • increased continuity of airport operations in case of ILS outage or maintenance;
  • enhanced safety levels, as the LPV-200 procedures can serve effectively as CAT I approach procedures and can also be used as a back-up to ILS-based procedures;
  • improved efficiency of operations, lowering fuel consumption and CO2 emissions, and decreasing aviation’s environmental impact.

An important milestone

“The LPV-200 service provides European airports with the means to implement the most demanding precision-based navigation operations as defined by the ICAO,” explains EGNOS Service Provider (ESSP) CEO Thierry Racaud.

DSNA, the French Air Navigation Service Provider, pioneered the procedures as an outcome of the work that was co-financed by the European Union and carried out since the GSA declared the EGNOS LPV-200 service operational on 29 September 2015.

“The new LPV-200 approach procedures now implemented at LFPG aim to demonstrate that the satellite-based augmentation systems [SBAS], such as EGNOS in Europe, is a Category I performance approach solution that is reliable,” says Maurice Georges, DSNA CEO. “We are convinced that SBAS is a fundamental technology to modernise our navigation infrastructure and, following this first implementation, LPV-200 approach procedures will be progressively deployed over our IFR runway-ends network."

Pilot approved

The approach has been flown by an ATR 42-600, Dassault Falcon 2000 and Airbus A350, with positive pilot feedback.  “The LPV system is much more stable and more reliable in terms of safety, but also more efficient than the ILS approach,” says ATR Chief Pilot Eric Delesalle after completing the first LPV-200 landing on runway 26L at LFPG. “It really makes a difference.”

According to Delesalle, LPV approaches offer pilots several distinct advantages over an ILS approach. For instance, the LPV system allows one to land at more runways, even in low visibility conditions, and LPV gives a pilot the accuracy of an ILS without the problems of localiser or glide slope interference. “With LPV, pilots can use GPS navigation during all phases of an approach, meaning they do not have to switch between autopilot modes while preparing the approach, thus our overall workload is reduced and room for human error is reduced” he adds.

“Airbus is pleased to have demonstrated that the A350 XWB complies with the new RNAV (GNSS) approaches with satellite-based augmentation, as implemented at Paris Charles de Gaulle,” adds Airbus Experimental Test Pilot Jean-Christophe Lair. “These approaches will be a valuable back-up to the airport’s traditional ILS approaches and will maximise runway availability for the A350 by maintaining CAT 1 capability, down to a 200 feet decision height, even when the ILS ground station is not available.”

View more images in our Image Gallery.

According to Dassault Flight Test Pilot Jean-Louis Dumas, from a pilot point of view, there is no difference between ILS and LPV approaches as the design of the Falcon EASY cockpit and the overall workload is exactly the same for both. “The accuracy and stability of the LPV guidance is really amazing,” says Dumas. “Lowering the LPV minima down to 200 feet in Europe is a great improvement enabled by EGNOS, and is very valuable for business aviation operations.”

In order to take advantage of LPV approaches, a pilot must undergo a specific initial training to learn all GPS-related navigation specifications, including LPV 200 procedures. However, as all three test pilots confirmed, as LPV approaches were intentionally developed as ILS look-alike, pilots are able to quickly transfer and adjust their skills to the new generation of LPV approaches.

Paving the way for future implementation

The GSA expects that by launching the first LPV-200 procedure at such an international hub as Charles de Gaulle will pave the way for the publication of additional LPV-200 service-level procedures at other European airports. In fact, it is already confirmed that Vienna International (LOWW) is set to be the next airport to publish LPV-200 procedures.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

First EGNOS LPV-200 approach implemented at Charles de Gaulle Airport

12.5.2016 10:18   European GNSS Agency  
12/05/2016

The European GNSS Agency (GSA) announces that the first LPV-200 approaches were implemented at Paris Charles de Gaulle Airport (LFPG) on 3 May – the first such approaches to be implemented in Europe.

The GSA announces that the first LPV-200 approaches were implementedATR 42-600 comes in for the first LPV-200 approach at Paris Charles de Gaulle Airport at Paris Charles de Gaulle Airport (LFPG) on 3 May – the first such approaches to be implemented in Europe. LPV-200 enables aircraft approach procedures that are operationally equivalent to CAT I instrument landing system (ILS) procedures. This allows for lateral and angular vertical guidance during the final approach segment (FAS) without requiring visual contact with the ground until reaching a decision height (DH) of only 200 feet above the runway. (The minima for localiser performance with vertical guidance, or LPV, are as low as 200 feet.)

These EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service)-based approaches are considered ILS look-alikes, as the LPV-200 service level is compliant with International Civil Aviation Organisation (ICAO) Annex 10 Category I precision approach performance requirements, but without the need for the expensive ground infrastructure required for ILS.

“EGNOS LPV-200 is now the most cost-effective and safest solution for airports requiring CAT I approach procedures,” says GSA Executive Director Carlo des Dorides. “The involvement of major aircraft manufacturers confirms that this service is a real added-value for civil aviation, setting the basis for a better rationalisation of nav-aids in European airports.”

The announcement of the approach implementation follows the publication of the EGNOS-based procedures on 28 April. 

The publication of LPV-200 procedures provides numerous benefits, including:

  • reduced delays, diversions and cancellations thanks to the lower minima, potentially reducing the operational costs for flying to LFPG;
  • increased continuity of airport operations in case of ILS outage or maintenance;
  • enhanced safety levels, as the LPV-200 procedures can serve effectively as CAT I approach procedures and can also be used as a back-up to ILS-based procedures;
  • improved efficiency of operations, lowering fuel consumption and CO2 emissions, and decreasing aviation’s environmental impact.

An important milestone

“The LPV-200 service provides European airports with the means to implement the most demanding precision-based navigation operations as defined by the ICAO,” explains EGNOS Service Provider (ESSP) CEO Thierry Racaud.

DSNA, the French Air Navigation Service Provider, pioneered the procedures as an outcome of the work that was co-financed by the European Union and carried out since the GSA declared the EGNOS LPV-200 service operational on 29 September 2015.

“The new LPV-200 approach procedures now implemented at LFPG aim to demonstrate that the satellite-based augmentation systems [SBAS], such as EGNOS in Europe, is a Category I performance approach solution that is reliable,” says Maurice Georges, DSNA CEO. “We are convinced that SBAS is a fundamental technology to modernise our navigation infrastructure and, following this first implementation, LPV-200 approach procedures will be progressively deployed over our IFR runway-ends network."

Pilot approved

The approach has been flown by an ATR 42-600, Dassault Falcon 2000 and Airbus A350, Falcon 2000 xls at Paris Charles de Gaulle Airport with positive pilot feedback.  “The LPV -200 system is much more stable and more reliable in terms of safety, but also more efficient than the ILS approach,” says ATR Chief Pilot Eric Delesalle after completing the first LPV-200 landing on runway 26L at LFPG. “It really makes a difference.”

According to Delesalle, LPV approaches offer pilots several distinct advantages over an ILS approach. For instance, the LPV system allows one to land at more runways, even in low visibility conditions, and LPV gives a pilot the accuracy of an ILS without the problems of localiser or glide slope interference. “With LPV, pilots can use GPS navigation during all phases of an approach, meaning they do not have to switch between autopilot modes while preparing the approach, thus our overall workload is reduced and room for human error is reduced” he adds.

“Airbus is pleased to have demonstrated that the A350 XWB complies with the new RNAV (GNSS) approaches with satellite-based augmentation, as implemented at Paris Charles de Gaulle,” adds Airbus Experimental Test Pilot Jean-Christophe Lair. “These approaches will be a valuable back-up to the airport’s traditional ILS approaches and will maximise runway availability for the A350 by maintaining CAT 1 capability, down to a 200 feet decision height, even when the ILS ground station is not available.”

View more images in our Image Gallery.

According to Dassault Flight Test Pilot Jean-Louis Dumas, from a pilot point of view, there is no difference between ILS and LPV approaches as the design of the Falcon EASY cockpit and the overall workload is exactly the same for both. “The accuracy and stability of the LPV guidance is really amazing,” says Dumas. “Lowering the LPV minima down to 200 feet in Europe is a great improvement enabled by EGNOS, and is very valuable for business aviation operations.”

In order to take advantage of LPV approaches, a pilot must undergo a specific initial training to learn all GPS-related navigation specifications, including LPV 200 procedures. However, as all three test pilots confirmed, as LPV approaches were intentionally developed as ILS look-alike, pilots are able to quickly transfer and adjust their skills to the new generation of LPV approaches.

Paving the way for future implementation

The GSA expects that by launching the first LPV-200 procedure at such an international hub as Charles de Gaulle will pave the way for the publication of additional LPV-200 service-level procedures at other European airports. In fact, it is already confirmed that Vienna International (LOWW) is set to be the next airport to publish LPV-200 procedures.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

First EGNOS LPV-200 approach implemented at Charles de Gaulle Airport

12.5.2016 10:18   European GNSS Agency  
12/05/2016

The European GNSS Agency (GSA) announces that the first LPV-200 approaches were implemented at Paris Charles de Gaulle Airport (LFPG) on 3 May – the first such approaches to be implemented in Europe.

The GSA announces that the first LPV-200 approaches were implementedAirbus A350 comes in for the first LPV-200 approach at Paris Charles de Gaulle Airport at Paris Charles de Gaulle Airport (LFPG) on 3 May – the first such approaches to be implemented in Europe. LPV-200 enables aircraft approach procedures that are operationally equivalent to CAT I instrument landing system (ILS) procedures. This allows for lateral and angular vertical guidance during the final approach segment (FAS) without requiring visual contact with the ground until reaching a decision height (DH) of only 200 feet above the runway. (The minima for localiser performance with vertical guidance, or LPV, are as low as 200 feet.)

These EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service)-based approaches are considered ILS look-alikes, as the LPV-200 service level is compliant with International Civil Aviation Organisation (ICAO) Annex 10 Category I precision approach performance requirements, but without the need for the expensive ground infrastructure required for ILS.

“EGNOS LPV-200 is now the most cost-effective and safest solution for airports requiring CAT I approach procedures,” says GSA Executive Director Carlo des Dorides. “The involvement of major aircraft manufacturers confirms that this service is a real added-value for civil aviation, setting the basis for a better rationalisation of nav-aids in European airports.”

The announcement of the approach implementation follows the publication of the EGNOS-based procedures on 28 April. 

The publication of LPV-200 procedures provides numerous benefits, including:

  • reduced delays, diversions and cancellations thanks to the lower minima, potentially reducing the operational costs for flying to LFPG;
  • increased continuity of airport operations in case of ILS outage or maintenance;
  • enhanced safety levels, as the LPV-200 procedures can serve effectively as CAT I approach procedures and can also be used as a back-up to ILS-based procedures;
  • improved efficiency of operations, lowering fuel consumption and CO2 emissions, and decreasing aviation’s environmental impact.

An important milestone

“The LPV-200 service provides European airports with the means to implement the most demanding precision-based navigation operations as defined by the ICAO,” explains EGNOS Service Provider (ESSP) CEO Thierry Racaud.

DSNA, the French Air Navigation Service Provider, pioneered the procedures as an outcome of the work that was co-financed by the European Union and carried out since the GSA declared the EGNOS LPV-200 service operational on 29 September 2015.

“The new LPV-200 approach procedures now implemented at LFPG aim to demonstrate that the satellite-based augmentation systems [SBAS], such as EGNOS in Europe, is a Category I performance approach solution that is reliable,” says Maurice Georges, DSNA CEO. “We are convinced that SBAS is a fundamental technology to modernise our navigation infrastructure and, following this first implementation, LPV-200 approach procedures will be progressively deployed over our IFR runway-ends network."

Pilot approved

The approach has been flown by an ATR 42-600, Dassault Falcon 2000 and Airbus A350, with positive pilot feedback.  “The LPV -200 system is much more stable and more reliable in terms of safety, but also more efficient than the ILS approach,” says ATR Chief Pilot Eric Delesalle after completing the first LPV-200 landing on runway 26L at LFPG. “It really makes a difference.”

According to Delesalle, LPV approaches offer pilots several distinct advantages over an ILS approach. For instance, the LPV system allows one to land at more runways, even in low visibility conditions, and LPV gives a pilot the accuracy of an ILS without the problems of localiser or glide slope interference. “With LPV, pilots can use GPS navigation during all phases of an approach, meaning they do not have to switch between autopilot modes while preparing the approach, thus our overall workload is reduced and room for human error is reduced” he adds.

“Airbus is pleased to have demonstrated that the A350 XWB complies with the new RNAV (GNSS) approaches with satellite-based augmentation, as implemented at Paris Charles de Gaulle,” adds Airbus Experimental Test Pilot Jean-Christophe Lair. “These approaches will be a valuable back-up to the airport’s traditional ILS approaches and will maximise runway availability for the A350 by maintaining CAT 1 capability, down to a 200 feet decision height, even when the ILS ground station is not available.”

View more images in our Image Gallery.

According to Dassault Flight Test Pilot Jean-Louis Dumas, from a pilot point of view, there is no difference between ILS and LPV approaches as the design of the Falcon EASY cockpit and the overall workload is exactly the same for both. “The accuracy and stability of the LPV guidance is really amazing,” says Dumas. “Lowering the LPV minima down to 200 feet in Europe is a great improvement enabled by EGNOS, and is very valuable for business aviation operations.”

In order to take advantage of LPV approaches, a pilot must undergo a specific initial training to learn all GPS-related navigation specifications, including LPV 200 procedures. However, as all three test pilots confirmed, as LPV approaches were intentionally developed as ILS look-alike, pilots are able to quickly transfer and adjust their skills to the new generation of LPV approaches.

Paving the way for future implementation

The GSA expects that by launching the first LPV-200 procedure at such an international hub as Charles de Gaulle will pave the way for the publication of additional LPV-200 service-level procedures at other European airports. In fact, it is already confirmed that Vienna International (LOWW) is set to be the next airport to publish LPV-200 procedures.

Media note: This feature can be republished without charge provided the European GNSS Agency (GSA) is acknowledged as the source at the top or the bottom of the story. You must request permission before you use any of the photographs on the site. If you republish, we would be grateful if you could link back to the GSA website (http://www.gsa.europa.eu).

| 1 | .. | 624 | 625 | | 627 | | .. | 716 |
© geoinformace.cz CMS Toolkit